Hoofdsponsor

1/25 En nu eens iets helemaal anders ... maw een nieuwe poging tot...

Eergisteren nog een klein beetje verder gewerkt, het gaat echter om klein spul die op een foto nauwelijks zichtbaar zou zijn, dus die hou ik nog even achterwege. Maar niet getreurd, verdere vooruitgang zal zeker heel spoedig volgen. Bovendien zal ik vanaf midden volgende week heel wat meer tijd hebben omdat ik dan drie weken thuis zal zijn om te herstellen van een geplande ingreep (sommigen onder jullie zullen vorige zaterdag misschien mijn berichten op FB gezien hebben dat ik op de spoedopname was wegens een galcrisis, de galblaas moet er dus dinsdag uit).
 
Voor het ogenblik ligt het werk met papier en karton een beetje stil... maar toch ben ik nog steeds bezig aan dit locomotiefje, en gek genoeg gaat het zelfs vlotter en sneller dan met papier. "Waar heeft ie het nu over...", hoor ik jullie denken.
Heel eenvoudig, 3 weken geleden ben ik begonnen met een zaterdagmorgen cursus "3D Ontwerpen en 3D printen", om een beetje te oefenen met Tinkercad (gratis en online ; dus geen installatie nodig) ben ik begonnen om onderdelen van dit locje op te meten (niet zo heel erg nauwkeurig, het is tenslotte niet om het nog eens af te drukken en te bouwen wat mij betreft) en die stukken in 3D te ontwerpen.

Hier kunnen jullie ze zien :

http://www.thingiverse.com/search?q=Cn2t&sa=

Zal nog steeds een vervolg krijgen overigens :)
 
Benieuwd naar het vervolg :)

Wel handig om in de toekomst je eigen ontwerpen te kunnen maken, of ontbrekende delen... ;)
 
Leuke aanvulling van de hobby, die mogelijkheden bied.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan