Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Kostprijs om een schip RC te maken.
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Kostprijs om een schip RC te maken.

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Question Kostprijs om een schip RC te maken.

Hallo,

Ik zou graag weten wat het kost om een RC schip te maken. Ik heb het niet over het schip zelf maar enkel het RC gedeelte. Ik heb er interesse voor maar om eerlijk te zijn zal het voor 99% als statisch model dienen maar het zou leuk zijn om er eens mee te varen. Maar misschien is het te duur om er maar enkele keren mee te varen dus vandaar de vraag.

Ik ken absoluut niets van de electronica dus ik weet niet wat ik juist nodig heb maar het zal dan enkel aandrijving zijn en eventueel een lampje ofzo...

Ik ben benieuwd....

Alvast bedankt.
    Groeten,

Michel.

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Hoi Michel,

Als je het echt heel simpel wilt houden dan heb je om te beginnen aan een 2-kanaals zendinstallatie genoeg (bv Acoms). Daarmee kan je links-rechts en vooruit -achteruit manoeuvreren. Kostprijs +/- 50 à 70 euro'tjes.

Je moet natuurlijk ook een snelheidsregelaar hebben. Liefst eentje die die het dan mogelijk stelt om met je model ook achteruit te varen. Kostprijs +/- 125 €.
    Dit kan ook minder zijn, afhankelijk van het model en merk.

Natuurlijk moet je model ook een motor hebben.
    Als je hierop wilt gaan besparen dan kan je een oude accuboormachine gaan slopen en daar de motor uithalen. Kostprijs: noppes.
    Als je een motor gaat kopen dan zal de prijs afhangen van de grootte en die is dan weer navenant de grootte van het model. Kostprijs: +/- 25 €.

Verder heb je dan ook nog een schroefaskoppeling nodig (verbinding tussen motor en schroefas) en een ontstoorsetje voor de motor. Een accupack mogen we hier ook niet vergeten.

Dit is natuurlijk maar een héél ruwe schatting van de totale prijs maar zo krijg je alvast een ideetje van een basisuitvoering.

Als je alles samentelt dan kom je op een goeie 200,00 € uit. Dit klinkt veel maar is dit echt niet zo hoor.
    Om je een idee te geven: mijn zendinstallatie alleen kost al rond de 800,00 €.

Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen.

Droop

Standaard

Ik wil bij gelegenheid wel eens op mijn zolder gaan zien wat ik liggen heb hoor.

Een 2-kanaalszender heb ik alvast nog liggen, daar kunnen we wel eens over praten.
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las"
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

Merci voor de uitleg Droop. Je hebt me er zeker mee geholpen.

Alleen dacht ik dat het ietsje goedkoper zou zijn omdat je voor minder geld ook al een RC auto hebt alles inclusief. Het zal hier waarschijnlijk om een andere kwaliteit gaan ofzo.

Ik heb wel een zender van een oude speelgoed auto van TAMIYA dat eventueel dienst kan doen. (Hoop ik toch )

Tja, ik heb mijn handen nog vol aan m'n huidig projectje en dus kan ik er nog eens goed over nadenken.

@ dancooper: Merci voor het aanbod en moest ik het in de toekomst nodig hebben laat ik het weten.

Bedankt.
    Groeten,

Michel.

Laurent
    Gast

Standaard

Dag Michel ,

ik kan Droop volgen is z'n redenering , 200 € is ongeveer wat je moet betalen om alles te hebben om een bootje te doen varen .

Mijn laatste model :

zender Graupner C4X met servo , ontvanger : 75 €
    batterijen voor hierboven ( Ni-Mh 2700 mA , size AA , 12 stuks ) + lader : 40€
    motor ( Graupner Speed 280 met ingebouwde reductie , referte 1147 ) : 20 €
    snelheidsregelaar ( Graupner mini-4 ) : 37 €
    Ni-Cd 6 volts akku voor de voortstuwing: 50 €

komt op een 209 € alles d'erop en eraan

bij elk van mijn modellen heb ik zo'n set gekocht , het laat mij toe om verschillende modellen tesamen laten varen ...

Angezien de bouw van een model tussen een en twee jaar duurt , komt het op een 10 à 20 € mandelijkse budget om een RC schip te krijgen . Goedkoper dan zich alle weken gaan platzuipen in de cafés ...

Indien je dat bedrag niet wil spenderen , kan je ook op ebay gaan kijken , ik heb daar ooit een Futaba F-14 "Navy" voor een 100 € kunnen kopen ( nieuwprijs : 269 € )

de groetjes ,

Laurent
    Laatst gewijzigd door Laurent; 15-09-08 om 09:45

Standaard

Merci Laurent.

Als je het in euro per week bekijkt valt het wel mee en ik zal er toch langer dan een jaar aan bezig zijn
    Groeten,

Michel.

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laurent Bekijk bericht

Angezien de bouw van een model tussen een en twee jaar duurt , komt het op een 10 à 20 € mandelijkse budget om een RC schip te krijgen . Goedkoper dan zich alle weken gaan platzuipen in de cafés ...

Laurent
    Zo had ik het ook nog nooit bekeken.

Droop

Soortgelijke discussies

1. Varend - Schip in een fles
    By Big Jim in forum Afgewerkte projecten zonder bouwverslag
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 30-12-08, 16:59

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten