Hoofdsponsor

1/72 High Speed Tractor M5 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

yves

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 mei 2013
Berichten
1.902
Mijn volgend projectje
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hou jullie op de hoogte....

Grtz yves,
 
Die heb ik ooit nog gebouwd in een vorig leven... geen slecht modelletje en er valt wel iets van te maken, alleen vond ik de kettingen niet alles... lastig om ze mooi te kunnen plaatsen.
 
Mooi modelletje, maar in je baanwielen zit nog wat flash. Ik weet het moeilijk te verwijderen, vooral op deze schaal, maar het laten zitten zal je later afstraffen...

Het best gaat dit met een driehoekige schraper : http://www.domino.be/main.php?action=firmatools&fabrikant=235
Onder referentie JRSH66022 vind je deze schraper, kun je gemakkelijk in dergelijke kleine openingen de flash wegnemen.
Eventueel kun je dergelijk schraper zelf maken van een oud driehoekig sleutelvijltje, door de top wat scherp te slijpen.

Succes met je model !

Groeten Rik
 
Hoi Rik , sorry zenne maar alls groentje, wat bedoel je met flash?

Grtz yves,
 
flash: ook wel gietresten genoemd; teveel aan materiaal op het model door het productieproces... zo van die dunne palsticvliesjes die soms aan of tussen onderdelen hangen.
Een mal voor spuitgiet bestaat uit minstens twee delen, als de mal niet 100% goed sluit krijg je die flash... overtollige plastic dat tussen de twee delen van de mal loopt, soms wordt het ook "bramen" genoemd.
 
Ok Walesha heb hem door zal da eerst met zo'n driehoekvijltje verwijderen...man man en zo wordt ne mens hier elke keer wa slimmer he !!!

Grtz yves,
 
Tja, waar een forum als dit al niet goed voor is... in mijn (jonge) tijd moest je dat allemaal zelf maar uitzoeken of aansluiten bij de toen nog zeldzame modelbouwclubs of, zoals ik, het geluk hebben om een goeie mentor te ontmoeten.
Enfin, je weet weeral wat te doen. :D
 
Dag Yves,

attachment.jpg

Het is dit wiel in het bijzonder dat ik bedoel. Zoals je ziet zit ieder driehoekje bijna dicht door de flash.
Intussen weet je al wat flash is, waarvoor dank Walter...

Groeten Rik
 
Hoi Rik, ook bedankt voor de fotografische verduidelijking! ;-))
Grtz yves,
 
Veel suc6 met de build. Ziet er een leuke kit uit.
 
Zie hier de vorderingen van mijn tractor ;-))!
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila..alle raad en tips zijn welkom!
Tot de volgende halte...

Grtz yves,
 
Update...
attachment.jpg

attachment.jpg

Het dak is dryfit,nu de rupsbanden en de bemanning..

Grtz yves,
 
Heb nog eens goe gekeken bij mijn model en aan de zijkanten ligt ze erop en vanachter valt ze erin aan de achterste plaat?Onderaan waren er ook randen ingemaakt voor op de zijkanten te leggen..
Anders moeten we da eens bij ne goeie trappist bespreken:D

Grtz yves,
 
Tja, het is niet altijd even gemakkelijk en dit modelletje van Hasegawa is al oud hoor, dateert nog ergens uit de jaren '80 al ik me niet vergis.
Nuja, volgens mij moet er daar vanachter, waar je die grote spleet hebt, een lasnaad komen maar ik vind geen duidelijke foto ervan. :wacko:
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze bij een pantservoertuig dat achterdek er zomaar los gaan opleggen en die zijkanten... misschien proberen die rand op te vullen met plastic strip zodat het goed aansluit?
 
Zal da es tegoe bekijken en eens proberen vanavond met een fijne strip...

Grtz yves,
 
Yves, niet vergeten die ronde buis vooraan uit te boren want dat was een holle buis. Kijk maar naar de foto's en het is een kleine moeite die het model toch dat ietsje extra geeft.
 
Yves, niet vergeten die ronde buis vooraan uit te boren want dat was een holle buis. Kijk maar naar de foto's en het is een kleine moeite die het model toch dat ietsje extra geeft.

Okidoki Erwin bedankt van de tip was mij niet opgevallen!!!
Het zit hem idd in de details ;-) !

Grtz yves,
 
Voila ronde buis uitgeboord en achteraan opgevuld zodat het beter aansluit...
attachment.jpg

Grtz yves,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan