Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
scheepsbouw hout
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: scheepsbouw hout

Standaard scheepsbouw hout

Beste vrienden

ik zit met een probleem met een spanten plan voor de bouw van een sleper aangekocht bij een nederlands club op het spanten plan staan geen afmeting of waar de spanten moeten staan enkel een paar krome lijnen met nrs
    graag raadhttp://www.modelb
    Laatst gewijzigd door renske; 03-02-14 om 01:24 Reden: vewijderen

Standaard

hmm normaal staan er even veel spanten op het spantenplan als op de langs dooesnede . als je eens kunt tellen of dit juist is weet je normaal ook waar ze moeten komen staan.

een foto is ook altijt handig , kunnen we mee kijken. je zou een plan moeten hebben als dit links het spanten plan en het onderste http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=10986

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renske Bekijk bericht
    Beste vrienden

ik zit met een probleem met een spanten plan voor de bouw van een sleper aangekocht bij een nederlands club op het spanten plan staan geen afmeting of waar de spanten moeten staan enkel een paar krome lijnen met nrs
    graag raad
    Beste renske,

Zoals Dirk reeds vroeg, maak eens een foto van jouw plan/en.
    - heb je het zichtplan , zij en bovenaanzicht. Kijk eens of daar de spantmaten op vermeld staan.
    - Staat het waterlijnplan in je bovenaanzicht getekend , wat ik niet weet. Dan kan je alsnog zelf kiezen waar de spanten te zetten.

Heb je verder vragen, vraag ze dan aub.

Mvg,
    Swake

Standaard

voor een statis model kan je beter 6 mm berkentriplex gaan halen . 8:9 mm mdf is veel te zwaar.
    de huid 2 mm linden of noten hout.

3:4 mm latjes zijn zeer mooilijk te plooien

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Standaard

Hallo Renske,

Jouw scheepje is een V spant.
    De vraag die dient gesteld, is. Hoeveel geld wenst men er in te steken.
    Vergelijk eerst de prijzen berkentriplex versus Mdf en mdf versus lindenhout
    Stel je de tweede vraag, daar geef je al zelf het antwoord. Niet varende.
    En als het om gewicht gaat, kan je de spanten nog altijd uithollen.

Statiche V spant, mijn keuze 8mm mdf spant, en als je de dunne mdf van 6mm vind voor de huidbeplating . De goedkoopste oplossing.
    Mvg,
    Swake

Ps: maak je bouwplaat niet te klein.

Standaard

Moest er geen zand zijn Renske, t'zou triest zijn.

We weten dat het voor eersteling bouwers vaak zoeken naar een speld in een hooiberg is.
    Je zal zien dat het bouwen van een romp een der snelst uit te voeren onderdelen van een schip/scheepje is.

En dan de raad uit de goede oude tijden. Maak eerst alle onderdelen voor je aan de romp start. Wel, heb ik nooit gedaan.

Mvg,
    Swake

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten