Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Revell 1/12 Shelby GT500 van Interceptor

  • Onderwerp starter Interceptor
  • Startdatum
I

Interceptor

Guest
Hier ga ik mijn verslag van de bouw van mijn Shelby starten.
Ik heb met dank gebruik gemaakt van het werk van Erik (modelbouwerke) om de foto's van de box-art en de inhoud van de doos hierachter te plaatsen : http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=10705.
Ik zit nog een beetje te broeden op wat ik er nu juist van zou gaan maken, maar het meeste speelt het idee van een Interceptor door mijn hoofd.
Waarschijnlijk gaat het dus die richting uit gaan.
Heb al andere velgen en banden besteld en deze dienen nog een beetje aangepast.
Hierna zien we wel verder...
Ondertussen al een start gemaakt met het samenbouwen van de motor en de zetels.
Pasvorm van de motor is zeker goed te noemen en met licht schuurwerk zijn er geen naden zichtbaar.
Ook bij de zetels waren er enkele naden, maar die zijn ondertussen eveneens weggewerkt.

Mark
 
Veel plezier met de shelby.
Leef je maar eens goed uit.
 
Mark, heel veel plezier met de bouw :)
 
Succes met deze mooie wagen ........maar he....-foto- ;)

Fred
 
Veel plezier en succes met de bouwwerken Mark
 
Mark, succes met de bouw van de shelby.
 
Interceptor, klinkt interessant Interceptor.

(leuke woordspelling, al zeg ik het zelf ;) )

Ben wel benieuwd wat je ervan gaat maken.
 
OK jongens (en meisjes ook uiteraard...). Vandaag nog wat aan het prutsen geweest en geprobeerd om er een paar fotootjes van te maken.
Wat hebben we vandaag zoal gedaan ? Ik had al laten horen dat ik zeker de wielen zou veranderen.
Wel daar zijn we dus mee aan de slag gegaan. Nu kan ik hier gaan uitleggen dat ik hiervoor de asjes van de bouwdoos een beetje heb moeten afdraaien...
Dat ik een speciaal zeshoekig stukje heb moeten maken waarin dit asje dan weer paste...
Dat dit dan weer is bevestigd met plastic- en secondenlijm.
Vervolgens de velgen werden omgedraaid en er gaatjes van 1,2mm werden geboord zodat er boutjes in de velgen gaan.
Aan de zetels was ik eerder deze week al bezig geweest dus ook hiervan een fotootje
Een fotootje van hoe het blok er momenteel bij staat (deels dry fit, deels gelijmd...)
En als laatste een fotootje van hoe ik hoop dat hij er uiteindelijk zal komen uit te zien.
Genoeg geschreven en gewauweld nu... Hier de foto's :

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Vragen, opmerkingen, kritiek, laat maar komen...

Mark

P.S. Morgen gaat er niet veel van bouwen in huis komen. Moet voor nucleair onderzoek naar het ziekenhuis, dus vanaf morgen ben ik radioactief voor enkele dagen...
Allemaal met het vooruitzicht op een eventuele aanpassing van mijn defib.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi aanpaswerk.
En het voorbeeld van de interceptor is ook niet mis.
 
Mooie vorderingen Mark en uiteraard ben ik nieuwsgierig hoe je naar het eindmodel werkt ;)
Werkende zwaailichten? ;)
 
Dat zit toch in mijn hoofd Wim. Weet alleen nog niet hoe ik dat moet bewerkstelligen...
Er is zeker nog heel veel werk aan, dus komt tijd, komt raad...

Mark
 
veel succes met de onderzoeken ;)

zijn dat RC velgen?
 
Leuke plannen en mooie velgen. Passen de banden van de kit op deze velgen ?
 
Knappe velgen Mark :)
Ga je ook nog de klinknagels vervangen in de velg, op de foto zien ze er een beetje flauwtjes uit?
 
OK, we zijn juist radioactief terug thuis gekomen...:laugh:, met in beide armen een gaatje bij van de inspuitingen...:P

@ Jordi : ja het zijn RC velgen, schaal 1/10 maar daar kan je juist mee wegkomen...

@Pascal : De banden zijn direct op de velgen bevestigd (is dus een complete set velgen en banden).
Ik denk niet dat de banden van de kit zullen passen, gezien het schaalverschil :unsure:.

@ Ron : Ik ben nog op zoek naar gepaste klinknagels om die te vervangen in de velg.
Dit zijn enkel maar "putjes" en niet echt boutjes/klinknagels. Elke goede suggestie ter vervanging is welkom.:$

Ben nu nog aan het overdenken hoe ik het chroom kan verwijderen en de velgen dan een nieuw laagje geven.
Deze banden zitten vast op de velgen. Voor zover ik dit heb kunnen opzoeken/nagaan zijn ze gelijmd met secondenlijm...

Dus vandaag een dagje speurwerk voor de boeg, zwaailichten, push bumper, verlichting, schakelingen enz...

Mark
 
Mark ik was dit ook van plan met die rivets bij mijn Porsche, uiteindelijk niet gedaan.

0.7 of 0.9 rivets van topstudio (moto sectie 1/12) bij domino

0.9 heb je in 2 versies afgebolde met zeskant in het midden of gewoon afgebolde rivet.

beiden (0,7/0,9) kost 4 euro voor 20 stuks,
dus 30/ velg x4=120 das 20 euro.
 
OK, bedankt Guy. Je hebt er al ineens de berekening bij gemaakt, dus dat is gemakkelijk ;):). (Als je er maar 100 nodig hebt, voor 120 heb je 6 pakjes nodig...)
Als ik het goed heb begrepen is de 0.9 de best geschikte ?
Ga ik eens een kijkje nemen...

Mark
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben nu nog aan het overdenken hoe ik het chroom kan verwijderen en de velgen dan een nieuw laagje geven.
Deze banden zitten vast op de velgen. Voor zover ik dit heb kunnen opzoeken/nagaan zijn ze gelijmd met secondenlijm...

Ik denk dat het mogelijk is om de banden van de velgen los te peuteren. De banden zouden redelijk soepel moeten zijn, dus met wat trekken en sleuren zou het moeten lukken.

Voor de rivetten is dit een leuke site :

http://www.scale-world.nl/e-store/products/240/?category=MASTERCLUB BOLTS & NUTS

En een stuk goedkoper. Als ge daar iets gaat bestellen, geef dan effe een seintje, kunnen we de verzendkosten delen ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan