Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Revell 1/12 Shelby GT500 van Interceptor

  • Onderwerp starter Interceptor
  • Startdatum
Mark,

Als je een verfstripper hebt een elektrische bvb. dan kan je perfect het buisje opwarmen om daarna in de bankvijs zijn vorm te geven.
Wat je ook nog kan doen is de stukjes van de buis op voorhand op lengte maken en ze dan opwarmen zodoende heb je minder hitte nodig
om ze vervormbaar te krijgen.

Dikkie dik
 
Die verfstripper heb ik inderdaad liggen Dirk. Dan kan ik het daar morgen eens mee proberen.
Bedankt voor de tips (eerst op maat maken en de verfstripper).

Mark
 
Probleem is wel dat ik enkel zo'n Proxxon brandertje ter beschikking heb. Kan het daar ook mee ?

Mark

Geen probleem, die kan dat zat. In de bankschroef zetten, hitten en draaien, je merkt wel wanneer het voldoende zacht wordt.
Of als het geen of nauwelijks wanddikte heeft dan lukt het ook zonder verhitten. Maar je zou iets eerder kans op (haar) scheurtjes kunnen hebben.
 
OK, prima Mark. Kan ik het hier ook eens mee proberen.
Uittesten welke methode voor mij het best werkt (verfstripper of hobby brander)...
Bedankt ook voor de tip.

Mark
 
De werken zien er al goed uit.
En hopelijk lukt de pushbumper nu ook.
 
Ik hoop om vanavond het resultaat van de push bumper zelf te kunnen zien en dan te tonen.
Ben zelf ook erg benieuwd naar het resultaat.

Mark
 
Ja, dit is inderdaad ook een leuke, Dirk.
Over naar de orde van de dag. Ondanks al mijn goede voornemens en strakke planning , jammer genoeg niet aan modelbouwen toegekomen, vandaag.
Het was hoog tijd om mijn werkruimte eens een beetje op te ruimen. In plaats van op mijn 0,5 m² te zitten prutsen, heb ik mijn volledige tafelruimte leeggemaakt,
alles aan de kant gezet, mijn verwarmingskachel uit gekuist en gestofzuigd.
Gelukkig is mijn gedane werk van gisteren blijkbaar goed gelukt, zodat zonder tegenslag morgen gewoon kan worden begonnen met het opkuisen en afwerken van de draagbalk van de push-bumper.
Dus hopelijk morgen de afgewerkte push-bumper, hier te zien.

Mark
 
You rock Mark !

* bedankt voor de styrene goodies btw !
 
Altijd bereid om indien mogelijk collega's uit de nood te helpen hé G.;)
Bedankt voor de morele steun, want ik twijfelde toch een beetje aan m'n kunnen...:$:$

Mark
 
OK, vandaag toch nog een beetje kunnen verder prutsen aan de push bumper.
Ik heb er vanavond de laatste hand kunnen aan leggen en (persoonlijk) vind ik het niet slecht.
Foto's zeggen meer dan woorden, dus hierbij :

attachment.php

De volledig samengebouwde push-bumper (vooraanzicht)

attachment.php

Push-bumper (zij aanzicht)

attachment.php

Push-bumper (boven aanzicht)

attachment.php

Dry fit op de Interceptor (vooraanzicht)

attachment.php

Dry fit op de Interceptor (boven aanzicht)

Dit keer ben ik wel tevreden, alles staat mooi haaks en er zijn geen afwijkingen. De -tigste keer was blijkbaar de goede keer...:laugh:

Nu op naar de afwerking van de zetels. Kan gaan experimenteren met de bankschroef en de hitte... :O Ik ben benieuwd...

Mark
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die zit als gegoten Mark.
Volharden en blijven proberen heeft hier blijkbaar een pracht exemplaar opgeleverd

Grtn
 
Bedankt Dirk. Het heeft inderdaad wel wat volharding (en een hoop styreen...) gekost...

Mark
 
De aanhouder wint, mooi werk Mark.
 
Bedankt mannen. Het doet inderdaad goed om te zien dat het ook bij jullie in de smaak valt.

Mark
 
De aanhouder wint....erg goed gelukt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan