Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Revell 1/12 Shelby GT500 van Interceptor

  • Onderwerp starter Interceptor
  • Startdatum
Het is juist daar dat het probleem zit Mark. Er moet ook nog een rand rond het gat worden geplaatst.
Bij de volgende post zal ik proberen om een foto bij te voegen van de opbouw van de hoofdsteun.
De buitenste gedeelten zijn 4 lagen styreen, terwijl het middenstuk hol is...

Mark
 
Dan zou ik de originele hoofdsteun eraf zagen en het geheel weer stapelend opbouwen met styreen stripjes, lekker soppen met veel plak zoals Grendel altijd zegt en dan de boel in vorm schuren.
 
Hey Mark,

Uw geboord gat opvullen met een styreen buisje (iets langer dan de dikte van uw zetel) de extra kraag kan je verkrijgen door een ringetje
van een grotere diameter te snijden en over het buisje te kleven die in de zetel zit.
Alles schuren en dan heb je toch de uitvoering die je nodig hebt.
styreen die je opwarmt kan je vormen naar de opening die je nodig hebt.

Grtn

Dikkie dik
 
Dat zijn twee goede tips. Ga dat morgen zeker eens uitproberen...
Bedankt voor de hulp mannen.

Mark
 
Al verder geavontuurd mijn vriend ?
 
We zijn volop bezig om de tweede kuipzetel te fabriceren. Heb er een andere aanpak voor genomen nu en lijkt beter te lukken.
Ondertussen al 116 van de 120 gaatjes in de velgen geboord (ten koste van 5 boortjes...). De 4 laatste hebben een andere diameter...
Dus die kunnen binnenkort hun kleurtje gaan krijgen en kan er aan de afwerking van de wielen worden begonnen.
Verder mijn wederhelft rustig in de tuin geholpen, om die terug toonbaar te maken na de "winter" (die er geen was) en daar gaat ook wat tijd inzitten.

Mark

P.S. Voor het overige hebben we nog maar eens een nieuwe start gemaakt met de "push bumper". Het begint de goede richting uit te gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, ik kan hier nog uren vol schrijven en uitleg verstrekken over waar ik mee bezig ben, maar een paar foto's zeggen veel meer.
Dus hier gaan we :

attachment.php

De rechter zetel met de doorvoer openingen. De linker in styreen (bedankt Dikkie Dik voor de tip), de rechter een eigen poging in alu tube.

attachment.php

De achterzijde van de rechter zetel met de doorvoer openingen.

attachment.php

De gebruikte alu tube, voorzichtig in model gehamerd. Ik vind deze (persoonlijk) makkelijker te verwerken dan de styreen.

attachment.php

De opbouw van de linker zetel met styreen. Wordt in verschillende lagen aangebracht en an voldoende tijd nemen om te laten uitharden.

attachment.php

De rechter onbewerkte kant van de hoofdsteun.

attachment.php

De achterzijde van de linker zetel.

attachment.php

De lay out van de push bumper poging nr. ?, maar hopelijk thans op de goede weg.

attachment.php

Opbouw van de rand rond de stootblok.

attachment.php

Opbouw van de rand rond de stootblok.

attachment.php

Opbouw van de rand rond de stootblok.

attachment.php

Opbouw van de rand rond de stootblok.

attachment.php

Volledig afgewerkte stootblokken.

Volgende keer probeer ik om een volledig afgewerkte "push bumper" te plaatsen... Eerst in model schuren zodat hij perfect op de bumper past.
Na 10 of meer test exemplaren wordt het hoog tijd dat er eens één deftig exemplaar tevoorschijn komt.

Mark
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mark
Mooie vorderingen die te zien zijn, die push bumper komt wel goed.
blijven oefenen tot je een exemplaar hebt die past.

Bij de scharnieren voor mijn deuren is het namelijk ook zo was er vanuit gegaan dat de body symmetrisch was
blijkbaar zit er toch een vervorming op ==> eerst een versteviging in lijmen en dan de deur inpassen om de scharnieren te maken.

grtn

Dikkie dik
 
Ja, er duiken toch altijd onverwachte problemen op hé Dirk.
Die push bumper is eigenlijk voor de eerste keer aan het worden wat ik voor ogen had, maar ik begin nu wel door mijne styreen te geraken... :laugh::laugh:
Heb nog maar eens ondervonden dat rustig mijn tijd ervoor nemen de beste oplossing is. Op tijd stoppen en niet doorduwen doet veel.
Succes met de scharnieren.

Mark
 
Mark,

Prachtig opgelost de gaten in de hoofdsteun, de stootblokken zien er goed uit.
 
Ben geen automodelbouwer maar vindt da kuipzetelke toch al bangelijk gedaan !! Zen curieus veur het volgende plaatje ?!

Veel succes nog Mark...!

Grtz yves,
 
De volhouder wint Mark, en het ziet er verdorie bangelijk uit !
 
Ziet er heel goed uit Marc! alléé voor een ding zonder camo toch... (grapje)
 
(ssssssssstttt , die camo moet nog komen hé Phil...)

Mark
 
Hoor ik camo!! :laugh:

Mooie vorderingen en die pushbumper gaat ook lukken met een beetje geduld.
 
Vervorming van het aluminijumjum niet te doen met een bankschroefje? Beetje verwarmen boven een gasvlam en dan krijg je hem denk ik mooier ovaal. In ieder geval zonder butsen.
 
Dus als ik je goed begrijp Mark, het alu buisje verwarmen, en dan in de bankschroef dicht draaien ?
Dat heb ik dus nog niet geprobeerd. Probleem is wel dat ik enkel zo'n Proxxon brandertje ter beschikking heb. Kan het daar ook mee ?

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan