Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Revell 1/12 Shelby GT500 van Interceptor

  • Onderwerp starter Interceptor
  • Startdatum
Ja en geloof het of niet, maar ook dat is voor mij het probleem... TIJD (altijd tekort...)

Mark
 
Tijd......wie dat gaat verkopen kan rijk worden, ik kan ook wel wat extra gebruiken momenteel ;)

Goed bezig Mark, die slofjes passen mooi :wow:

Fred
 
Ik heb dus echt nog geen kans gehad om veel werk aan mijn "Interceptor" te doen.
Veel heen en weer geloop tussen ziekenhuis voor de nodige controles en onderzoeken met het oog op de upgrade van mijn "defib".
Ondertussen wel twee setjes met lichten ontvangen en een paar sets rivets en boutjes...
De eerste set is de lichtbalk voor op het dak, de tweede de volledige verlichting voor de wagen.
De rivets en boutjes moet ik echter nog eens bekijken, want die zijn precies niet dat wat ik me er van had voorgesteld.
Ook nog een beetje verder gewerkt aan de push bumper, maar daar moet nog een klein beetje aanpassingswerk aan gebeuren...
Aangezien dat een fotootje meer zegt dan 1000 woorden...
attachment.php

De lichtbalk

attachment.php

De bedrading van de volledige wagen

attachment.php

attachment.php

De handleiding voor de installatie...

attachment.php

De boutjes en de rivets

attachment.php

De vorderingen aan de "pushbumper"

Hopelijk binnenkort een beetje meer resultaat om te tonen dan dit...

Mark
 
Hallo Mark,

Mooie aankopen ben echt benieuwd naar de werking van de lichtbalk.
De bumper begint langzaam maar zeker vorm te krijgen.

Grtz, Dikkie
 
De lichtbak zal mooi staan op de Interceptor Mark. Mooie aankoop!

Fred
 
De rivets en boutjes moet ik echter nog eens bekijken, want die zijn precies niet dat wat ik me er van had voorgesteld.
Mark

Als je iets niet bevalt dan laat maar weten wat, ik ben al aan het verzamelen voor de bouw van de RR, misschien kan ik je ergens vanaf helpen.
 
OK, onze Mark gaat er een ECHT werkend model van maken, hier kan ik dus helemaal een puntje aan zuigen...bedrading brrr ik krijg er de kriebels van ! Die bakken waren dus uitgerust met een soort van rambumper ?
 
Ja G, op vrachtwagens noemen ze dat een "bull-bar" op een politiewagen een "push-bumper"...
Ze bestaan in verschillende vormen en formaten, zelfs met buizen die de lampen beschermen...
Deze worden gemonteerd om o.a. het zogenaamde "pit-manoeuvre" uit te voeren.
Hierbij wordt de wagen van de "vluchter" links of rechts achteraan aangetikt en rond geduwd...
De "push-bumper" zorgt er dan voor dat er geen of slechts minieme schade aan de politiewagen is.

Mark
 
G*dv*rd***e, die "push-bumper" begint me lelijk parten te spelen...
Netjes met een template de vormen gemaakt, de verbindingsbuis netjes op maat gemaakt, de verbindingsbalk netjes in model gekregen (dacht ik toch)...
Steekt het ding helemaal in mekaar, wordt hij op de Shelby gedryfit en wat denk je ? Juist het hele zaakje staat zo uit de haak als wat...
Nog een beetje proberen aan te passen, terug haaks in mekaar te zetten, maar geen lieve moederen aan...
Loop ik het nog eerst eens helemaal na, blijkt dat de verbindingsbalk een 3-tal mm te breed is en aan de rechterhoek bijna één mm van de bumper te staan...
Resultaat heel het ding gesloopt en nu op zoek naar een profielmal om de vorm van de bumper nauwkeurig af te kunnen tekenen.
Alleen jammer van al de tijd die er al was ingestoken.
Ondertussen heb ik ook nog wat goed nieuws. Heb de banden van de velgen gekregen (4 banden = 4 avonden werk...).
Hebben ondertussen een badje van Mr. Muscle gekregen en zijn maagdelijk wit. Nu kunnen we rustig de tijd nemen om de gaatjes (120 stuks) uit te boren en de rivetten en ventielen te plaatsen. Volgende stap is op zoek naar de goede (correcte decals) om er een C.H.i.P.s versie van te maken.
Ik houd jullie op de hoogte van de verdere vorderingen.

Mark
 
Hoi Mark,

Wel wat tegenslag lees ik maar het komt allemaal goed.
 
Mark, wat een pech!
Maar jouw doorzettingsvermogen kennende gaat het toch allemaal goed komen.
 
Dat zijn de onhebbelijkheden van de hobby Mark, blijven doorduwen is de boodschap, niet toegeven aan de materie ! Ik wed dat dit helemaal haaks in orde gaat komen.

Gààn maatje (ps ik heb hier nog steeds een projector van u liggen, die breng ik graag binnen binnenkort en dan kunnen we efkes bijbabbelen jihaaaa !)
 
Mannen, bedankt voor de morele steun, doet me goed.
Inderdaad, blijf ik er voor gaan. Ben ondertussen op mm-papier aan de slag gegaan om toch te proberen een nieuwe template uit te tekenen.
Hierna zetten we ons terug aan het werk om de onderdelen te maken...
Vanmiddag een beetje aan de slag met schuurpapier en vijltjes om de carrosserie lichtjes aan te passen.

Mark
 
Benieuwd hoe dat gaat uitpakken Mark, mijn support heb je !
 
Spijtig van de tegenslag, maar het komt wel goed
 
Diep in en uit ademenen, desnoods dagje laten rusten en met fris gemoed verder doen!
 
Voorlopig de "push bumper" on hold gezet. Hij blijft voor problemen zorgen en ik krijg hem niet echt zoals ik wil, ondanks nog een drietal pogingen.
Hij verdwijnt even van mijn werktafel, wat niet wil zeggen dat ik er niet meer mee bezig ben, integendeel. De tekeningen krijgen echt vorm.
Nu nog omzetten in styreen...
Wat hebben we dan ondertussen nog allemaal gedaan (of waar zijn we mee aan de slag...) ?
Dit enkel voor mijn persoonlijke smaak, ben ik de zetels aan het bewerken. Ik vind de bijhorende zetels weinig tot geen uitstraling hebben voor een Interceptor.
Dus op zoek op het grote net naar zetels. Blijkbaar hebben ze bij Shelby dus ook een soort van kuipzetels...
Dat begint er dus al meer op te lijken. Dus aan de slag met styreen en Green Stuff en veel geduld. Hierna enkele foto's van de stand van zaken tot nu toe :

attachment.php

De zetel zoals hij in de kit zit. Slechte pasvorm en grote kieren, dus veel klem- en schuurwerk.

attachment.php

Bijgewerkte bedieningsknoppen.

attachment.php

Bijgewerkte hoofdsteun. Hierin moeten dus de openingen komen voor de doorvoer van de gordels.

attachment.php

Bijgewerkte bedieningsknoppen van de rechterzetel.

attachment.php

De eerste opening gemaakt. Nu nog naar een oplossing zoeken om de opening langs de binnenzijde te vullen/afsluiten.

attachment.php

Rugzijde van de zetel.

Morgen begin ik aan de rechterzijde van de zetel. Voor hen die er nog moesten aan twijfelen, er komen dus veiligheidsharnassen in de zetels...
De zetels worden bekleed met leder en ik heb nog een "specialleke" in petto...

Mark
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan