Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Revell 1/12 Shelby GT500 van Interceptor

  • Onderwerp starter Interceptor
  • Startdatum
Veel succes ermee en ook voor het onderzoek!
Het ziet er niet zo eenvoudig uit om dit te bouwen.
 
@ Pascal : wat de banden betreft heb ik al zeker pech. Heb vanmiddag wat aan het proberen geweest om ze los te krijgen.
Het zijn inderdaad redelijk soepele, maar ze zijn vastgelijmd op de velgen en ik denk niet met secondenlijm maar met epoxy-lijm...
Resultaat : ik heb ze voor een gedeelte los gekregen, maar dan begon het rubber te scheuren... dus terug vast lijmen dan maar zeker ?
Wat betreft de site, ik ga daar ook eens even een kijkje nemen en laat je dan een seintje. (Bij Domino alles uitverkocht.)

@Karl : kwestie van eenvoud valt het wel mee om deze kit te bouwen. Alles past tot nu toe goed tot zeer goed, wat de taak veel vergemakkelijkt.
Voor het overige eigenlijk een kwestie van goed plannen, wat je als volgende stap wil gaan doen of welk onderdeel je onder handen wil nemen...

Mark
 
Amai amai, ja effe een verstrooing zeker, inderdaad 25 euro dan.. ;)

mja ik vond die 0.7 de beste voor mijn Porsche velgen maar die velgen zijn al klein voor een 1/12, deze velgen zijn 1/10 dus..

ik heb die 0.9 rivets hier liggen want dat worden de klinknagels
van die wielkapverbreders, brengt weinig op van ne foto te trekken want je kent de maat al 0.9 dus ;)

Meten he kameraad! :)
 
Gaat helemaal goed komen Guy.
Ik ben toch nog volop speurende...

Mark
 
ziet er goed uit mark en zal een mooi model worden als ik de foto bekijk veel suc6 met de bouw
 
Vandaag een hele dag bezig geweest om de "push bumper" te fabriceren.
Heel veel tekenwerk, pas- en meetwerk, schuren, bijwerken de juiste materialen zoeken en nog meer passen en meten.
Na een hele dag eindelijk iets om te tonen zou je dan zeggen...
Jammer genoeg niet want op het laatste ogenblik blijkt het kr*ng dan toch niet te passen.
Terug helemaal uit mekaar genomen, nieuwe tekening gemaakt en nieuwe stukken voorbereid.
Hopelijk kan ik morgen wel een degelijk exemplaar voorleggen... (met de nodige foto's dan...)
Ondertussen toch ook nog een beetje goed nieuws.
De verlichting voor de wagen en de zwaailichtbalk zijn in bestelling.

Mark
 
Spijtig dat het niet past.
Kan je eens een foto plaatsen met de wielen onder de body?
 
Gaat helemaal goed komen Mark I daar twijfel ik geen seconde aan.
 
Knappe aanpassingen Mark, maar je weet dat ik zo geen auto-techneut ben, petje af voor de aangepaste velgen toch. De interceptor versie vind ik heel goed gekozen, en het model past je als gegoten als ex-interceptor cop. Veel plezier hier vriend, ik ga zeker op tijd binnenspringen hier !
 
Aan allen bedankt voor de steun.

@ Camaro69 (Jelle) : ik ga morgen toch weer aan de slag met die push bumper dus zal even een dry fit doen met de velgen en een fotoke nemen.
@ Haddewadde (Mark) : gaat inderdaad goed komen, want ik weet nu waar ik bij de vorige in de fout ben gegaan, dus ...
@ GUnit (Guy) : Ik ga proberen om er zoveel mogelijk plezier uit te halen en van nog bij te leren. Je support is me veel waard, makker.

Mark
 
Zoals vannacht al geschreven, vandaag in de loop van de dag wat bezig geweest met het pas en meetwerk voor de push bumper.
Beginnen ga ik echter doen met twee fotokes van de "naakte" Interceptor met de velgen (op vraag van Jelle...)

attachment.php


attachment.php


Deze geven je toch een beetje een idee van hoe het "beest" er moet komen uit te zien...

De hierna volgende fotootjes zijn over het maken van de "push bumper". Tot zover staat hij nu. Hij moet dus nog verder worden afgewerkt...

attachment.php


Begonnen met een "template" in karton, dat is wat gemakkelijker om te manipuleren dan styreen.

attachment.php


Stripje styreen van 3mm dikte gezaagd...

attachment.php


"Template" er op gelijmd met houtlijm.

attachment.php


Dan kan het zaag- en schuurwerk beginnen en zou je dit resultaat moeten overhouden.

attachment.php


Uiteraard moet je dit nog een tweede keer doen (linker- en rechterzijkant).

attachment.php


De verstevigingsbuis bovenaan ertussen gevezen met boutjes van M1,4 en de bevestigingsbalk gemaakt (is nog niet gelijmd, wel dryfit)

attachment.php


Zover staan we nu, maar moet wel terug volledig uit mekaar aangezien er nog een rand aan de steunen moet worden gemaakt...

Vragen of opmerkingen, kritiek : shoot...

Mark
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dikkie, ik was waarschijnlijk nog met de post bezig toen je wilde kijken. Normaal zouden ze zichtbaar moeten zijn...

Mark
 
vala de wielen staan er onder hij is bijna klaar.





nog een zeer lange weg te gaan mark .
gr dirk d
 
Mark,

Alles is goed zichtbaar mooie vorderingen die je al gemaakt hebt.
Ben deze avond ook begonnen aan de bouw van de GT 500 (shelby)

Dikkie dik
 
Goed dat je het even laat weten Dirk. Ik wist het anders ook niet meer, hoe de onzichtbare foto's terug te toveren :D;).
Fijn om te horen dat je ook gestart bent met jouw bouw. Ga ik mij direct eens op abonneren zie...

@soetkin : Ja Dirk, er gaat toch nog even wat tijd in gaan zitten voor dat hij weg waardig zal zijn hoor... :8.
Laten we zeggen dat hij al kan bollen, maar nog niet intercepteren...:D:D:D

Mark
 
Nice maat. Een template is een garantie voor perfecte onderdelen.
 
Ziet er goed uit Mark.
Nu enkel nog goed dryfitten met de veringen.
 
Ja en dat gaat ook nog een aardig werkje worden Jelle...
Maar we hebben tijd, dus komt wel goed.

Mark
 
Dat is iets wat ik nog aan het zoeken ben. TIJD.-nono-
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan