Hoofdsponsor

1/48 F6F 5N Hellcat [DONE]

Jeanke

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 aug 2012
Berichten
596
Hallo,

het nieuwe jaar is begonnen, dus is het nu tijd om een nieuwe doos open te trekken.
Deze keer gaat het om een vliegtuigje uit de tweede wereldoorlog die zijn strepen verdiend heeft in de Pacific.

De doos ivan Eduard: nog nooit iets van eduard gemaakt, ben benieuwd

Foto' van de inhoud:

attachment.jpg

attachment.jpg
attachment.jpg
de sprews :
attachment.jpg
attachment.jpg
voorgeverfde PE
attachment.jpg
de decals
attachment.jpg
een beetje resin en masking tape voor de cockpit
attachment.jpg
En tenslotte de canopy
attachment.jpg

Groetjes :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Ik ben geen vliegtuigbouwer, maar dit is wel één van mijn favorieten. :D
 
Ziet er mij weer een beauty uit Jean.
Deze ga ik wel volgen...

Mark
 
Hallo,

Na weken geen zin te hebben om die piepkleine PE te plakken ben ik er uiteindelijk aan begonnen. De allerkleinste PE deeltjes heb ik niet geplaatst wegens te moeilijk en omdat er van de cockpit later toch niet veel van te zien zal blijven.

de-foto-

de groene vlek op de hoofdsteun is intussen weggewerkt
attachment.jpg
attachment.jpg

Ga alles nu nog een washke geven met burnt umber.

Groetjes :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Knappe start Jeanke.
De dozen van Eduard zijn inderdaad vrij compleet.
Zelf heb ik er nog geen gebouwd maar heb hier wel een Hetzer 1/35 en een schwimmwagen 1/16 liggen van Eduard.
Ze zijn ook vrij gedetailleerd vind ik.
 
Ziet er heel goed uit Jeanke. De PE is in deze toch een meerwaarde, zulke kleine details...
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Da's een heel goede kit Jean, de cockpit ziet er al mooi uit.

Enig idee waarom er 2 rompen in de doos zitten ?
 
Tijdens een aanpassing in het productie procves bij de F6F-5 serie's werd het kleine raampje achter de cockpit achterwege gelaten.
Daarom zitten er twee romp varianten bij.
zie bijgevoegde tekst deze is terug te vinden in:http://www.internetmodeler.com/scalemodels/flaviation/Eduard-1-48-Weekend-Edition-F6F-5-Hellcat.php

In April 1944 the Navy approved the changeover from the F6F-3 to the F6F-5 Hellcat. The most distinguishable features of the F6F-5 where the suppression of the lower cowl flaps and lateral exhaust bulges in the cowling, deletion of the aft canopy windows and dorsal recognition light (change not made until second block of F6F-5s) and the provision for six 5" HVAR rockets underwing. The most definite recognition feature of the F6F-5 was the new canopy that lacked the characteristic lateral brace on either side forward. The new Hellcat also included provision for carrying two 250gal external tanks or two 1000lb bombs underwing.

Grtn

dikkie dik
 
@dikkie dik: kan het niet beter verwoorden. Ik heb gekozen voor de romp (de grijze sprew) met het kleine zijraampje achter de canopy. Is de versie zoals op de boxart met de pin-up.

JM
 
Al knap werk geleverd met de cockpit Jeanke !

Grtz yves,
 
Ziezo, vliegtuig steekt ineen en de cockpit is afgeplakt met de bijgeleverde afplaktape. De doorschijnende delen zoals de lichten worden maar op het einde aangebracht.

attachment.jpg

In de primer gezet.
attachment.jpg

basiskleur Dark Sea Blue 71087 (model air van Vallejo) gespoten en wat beschadiging aangebracht dmv van de haarlaktechniek.

attachment.jpg

Volgende stap is er een laagje Parket Plus opspuiten, goed laten drogen en dan kunnen de decals geplaatst worden.

Groetjes :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Laatst bewerkt:
Ziet er veelbelovend uit...ben benieuwd naar de afwerking !!

Grtz yves,
 
Ziet er goed uit Jeanke. Mooie schilderwerken.
Ben benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
Hallo iedereen,

Mijn Hellcat is afgeraakt. Ben wel vergeten om foto's te nemen van de vorderingen. Zal dan maar een woordje uitleg geven. Na de blauwe kleur heeft het toestel een laagje Parket+ gekregen om een gladde ondergrond te krijgen. Vervolgens zijn de decals geplaatst met Micro Set en Sol. Vervolgens de decals geseald met nog een laagje Parket+. Hierna heb ik de panel lines ingekleurd met grijze Talens waterverf en tenslotte heeft het geheel een matte vernis laag gekregen.

De-foto-

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Foto's zijn misschien niet echt duidelijk, maar geen nood morgen kan je alles live gaan bekijken in Hoboken op de wedstrijdtafel.

Groetjes :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Jean, knap gedaan en ik zal, hem morgen dus inderdaad zien in Hoboken.
Heb wel een vraagje. Je zet een laagje Parket +, waarna de decals volgen. Vervolgens weer een laagje Parket + om te sealen.
Waarom niet in één keer matte vernis erover ?

Mark
 
@interceptor: Omdat ik de panellines op een gladde ondergrond wou aanbrengen.

Groetjes
JM
 
Heel mooi resultaat Jean.

Welk merk van matte vernis hebt ge gebruikt ? Airbrush of spuitbus ?

Persoonlijk zou ik canopy open laten om wat meer details van de cockpit te laten zien.
 
een mmoie, j-m

morgen eens in het echt bekijken ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan