Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Revell 1/12 Shelby GT500 door Pantani

pantani

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 dec 2007
Berichten
3.289
Voor de Box art moet je hier zijn.
Ik vind het niet nodig om zelf de foto's van de inhoud te nemen, omdat het allemaal dezelfde kits zijn, dus daarom de link ;)

Informatie
Hier komt mijn verslag van mijn deelname aan deze Groepsbouw.
 
Laatst bewerkt:
Veel plezier met de bouw Dirk.
 
De kleur is besteld, nu nog beginnen aan de bouw zelf, zal deze middag eens de BB doorlezen en het referentie materiaal bekijken.
 
Update 02-01-2014
Voila, de eerste stappen zijn gezet
:) ( Is trouwens mijn eerste auto ooit die ik probeer te maken, dus helpen mag he sssssst )

Ik heb al een paar onderdelen van de motor zitten schuren, de naden geschuurd, en de gehele stukken met korrel 800 om de hechting beter te krijgen als ik de primer er op zal zetten.
De primer is er van de Action, de verf die zal Zero paints zijn.


CIMG1355_zps0f48667e.png


1_zpsd3814649.png


CIMG1354_zpsa5e452d6.png


Tot een volgende :)
 
Succes met de bouw van de shelby Dirk.
 
Succes met deze mooie wagen Dirk.

Fred
 
Dank u :)

Beetje verder gedaan, alle stukken geschuurd met korrel 800, ik weet niet als jullie dat ook doen, maar ik heb het gevoel dat de verf dan beter zou gaan grijpen.
Er zit ook een dry fit foto bij, en ook een foto waar je goed kan zien dat ik alles heb opgeschuurd, ik moet straks nog alles soppen en als morgen alles droog is in de primer ermee.


CIMG1380_zpsbaa0d6c7.png


CIMG1379_zps1a805d11.png


CIMG1378_zps07d86080.png
 
schuren en primer doe ik idd niet :)

goed bezig, Pantani
 
Ok, heb net gelezen dat primen van een auto afgeraden word, omdat dat de details doet verdwijnen, daar hebben ze een punt, dus zal ik eerst een fijn laagje leggen als primer met de verf zelf :), ik weet dat het niet het effect heeft van primer, maar ok.
Nu een vraag, wie legt mij uit eenmaal de auto is gespoten, en een laag of 8 vernis heeft gezien, hoe je het beste start om te boenen, heb dit nog nooit gedaan.
 
En als ik nu toch aan het vragen ben, hoe spuit je het beste Chroom?
 
En als ik nu toch aan het vragen ben, hoe spuit je het beste Chroom?

Dag Pantani, je bent goed bezig.

Chroom spuit ik met Alclad en Valeo Model Air chroom. Daarnaast heb ik Revell en Tamiya Chroom, lekker afwisselen voor het realistische effect.
Valejo kun je ook uitstekend met de penseel opbrengen.

Succes Ronald
 
Ok bedankt, ik heb de Chrome van Zero paints staan, eens testen op een paar stukjes :)
 
Grondverf kan je gerust gebruiken en zeker op deze schaal.
Hier komt nog bij dat de grondverf van de action zeer dun is.
Dus op 1/12de ga je geen details verliezen, of je moet echt het beest gaan uithangen met die spuitbus.
 
Hey Dirk, waarom zou je geen dun laagje primer kunnen spuiten ?
Hierover een dun toplaagje (zo doen ze het in het echt ook hoor, dunne laagjes...)
Het spuiten van chroom inderdaad zoals Ronald zegt.
Voor Alclad wel zeker een laag blinkend zwarte primer van Alclad spuiten waarna de chroom erover gaat.
Ik denk dat je dit principe voor al de andere soorten chroom ook kan toepassen.
Wat betreft het boenen van de carrosserie, daar heb ik zelf helaas geen ervaring mee.
Het schuren van de onderdelen doe ik zelf ook altijd. Al was het alleen om de naden weg te werken.

Mark
 
Bedankt voor de tips, zal ik zeker gebruiken, dus als ik het goed heb gelezen en heb gezien bij uitleg her en der, is de zwarte blinkende laag toch wel belangrijk.
Mvg
 
Absoluut Dirk, zeker bij gebruik van Alclad.
Geeft het "diepte" effect aan de chroom.

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan