Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw 1/12 Revell Shelby Mustang GT500 van Bert

Even een testje hoe de dasverlichting gaat worden.
CIMG7242.jpg
 
dat is weer eens iets anders zo mooi die verlichting.


gr dirk d
 
Moei die dashboardverlichting.
Werken de metertjes ook echt?;)
 
Ziet er goed uit Bert.
De decals van de kit gebruikt ?
Per meter een ledje of één grote ?
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
De decals zijn van de kit.Er zit een ledje achter de tellers en een ledje achter het scherm.
 
Pfff, als ik dit zie durf ik bijna niet meer verder te doen aan die van mij, prachtig gedaan hoor :)
 
Even aan de achterlichten gewerkt.

CIMG7243.jpg
De verlichting opengewerkt.

CIMG7244.jpg
Op de achterkant een stukje plasticard gelijmd.

CIMG7245.jpg
Gaatjes geboord.

CIMG7247.jpg
En even een snel testje met een rood ledje in een van de openingen.

Nu nog even bijwerken en kijken welke ledjes het mooiste licht geven wit of rood,
In de 2 smalle openingen komen iig.witte ledjes en ik denk in de 2 grote rode en in de buitenste oranje......kijken hoe het uitpakt.
 
Dat is weer mooi gedaan Bert. Dus als ik het goed heb begrepen, maak je eerst de volledige achterzijde van het licht open.
Vervolgens zet je er terug een stukje styreen over waarin je de gaatjes voor de LED's maakt ?
Vraagjes : kan je niet in een keer de gaatjes door de achterzijde van de lichtblok maken ?
Werk je ook hier weer met de 3mm exemplaren ?

Mark
 
Het klopt zoals je het beschrijft.
In het licht blok zitten een soort rechthoekige dikke blokjes die ik er uit heb gehaald.Ik heb hier geen foto van maar als je op het forum bij "de kit"kijkt kan je ze zien zitten.
De test is met een 3 mm led gedaan,ik wil ook nog kijken wat een 5 mm led voor effect heeft.Ook vind ik het effect niet zo mooi je ziet echt een lichtpuntje achter het rode glas zitten,ik wil een wat egaler/matter lichtbeeld proberen te krijgen.
 
OK, bedankt voor de toelichting Bert.
Dan wacht ik nog even geduldig af, naar jouw test met de 5mm LED's.

Mark
 
Mooi resultaat weer Bert. Wat betreft je lichtpunt zou je een heel klein stukje plastic voor het ledje kunnen plakken waardoor je wat lichtverspreiding krijgt en niet 1 scherp punt.
Op resiilluminatie heeft een bouwer dat toegepast in nacelles van een uss reliant en het resultaat was erg goed. Al had hij daar wel meer ruimte om dit te doen denk ik.


Hier kun je het zien. http://www.resinilluminati.com/showpost.php?p=264382&postcount=13
 
Even snel wat geprobeerd.....
CIMG7248.jpg
Gewone 5 mm led brand vrij fel.
CIMG7250.jpg
Ik heb de ronde kop iets afgevijld.
CIMG7249.jpg
Hierdoor is de felheid iets minder en wat matter.

Ik weet het is niet zo goed te zien op de foto's,maar het scheelt wel.


@ Caretaker....bedankt voor de tip ik lees hem net nu ik dit bericht plaats,ik zal ook eens kijken hoe jou tip werkt.
 
CIMG7251.jpg
De velgen zij zwart gespoten.

CIMG7252.jpg
Ik heb op het ledje een stip rode verf gedaan,het is nu niet zo fel meer ....maar toch vind ik het achterlicht niet zo mooi.
Misschien dat ik de binnenkant van het rode plastic maar mat moet maken,
 
Je kan natuurlijk ook met behulp van weerstandjes de stroom verlagen waardoor die minder fel gaat branden en je wellicht wel een betere verdeling krijgt zonder het ledje zelf te hoeven te modificeren. Je hebt ook 1 mm leds, misschien ipv 1 3 mm eens testen met 2 keer een 1 mm led.
 
Als ik me niet vergis zijn er ook rechthoekige LED's.
Misschien ook een idee.
 
Velgen zien er goed uit Bert. Inderdaad, zoals Erik zegt zijn er rechthoekige LED's.
Ik ken er niet zo heel veel van, van al die verlichtingstoestanden, maar ik denk dat Mark Haddewadde een sterk punt heeft.
Met weerstandjes de stroom verlagen zou een zachtere gloed moeten opleveren.
Ik blijf in ieder geval met heel veel interesse volgen.

Mark
 
Ik heb 3 dingen gedaan
1-het ledje mat geschuurd.(dank Dennis)
2-de binnenkanten van de lamp rood geschilderd ipv.het chroom.
3-aan de binnen kant van het rode plastic een stukje matte tape geplakt.
CIMG7254.jpg

Ik ben nu tevreden met het resultaat.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan