Hoofdsponsor

1/144 Boeing 787-8, Sabena (Raising the dead....) [DONE]

Nils

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
331
om het jaar rustig te beginnen, heb ik besloten om voor de verandering een civiel toestel te bouwen.
en mijn gedacht is gevallen op de Boeing 787 Dreamliner, na dit toestel vorige maand gezien te hebben in Oostende (JetAir kleuren).

maar de What If microbe heeft mij nog steeds in de greep, en heb gedacht ook bij deze het heengegane Sabena terug uit de dood te herrijzen :ph34r:
ik heb al enkele decals ontworpen (logo's genomen van de Sabena Flight Academy) met behulp van een voorgebouwde what-if KC-787 tankerversie.
dit is een onofficieel model die ik momenteel gebruik als testtoestel, voor het originele model ga ik een nieuwe kit gebruiken (Revell 787-8 die nog moet worden aangekocht.

omdat wit veel te irritant is om met een penseel aan te brengen, ga ik ook enkele spuitbussen witte verf kopen.
dit zal betere resultaten geven en tijd besparen.

hieronder de eerste resultaten van de decal test met gewoon papier, (vast met poster buddies) :D


006Kopie.png

007Kopie.png

005Kopie.png

008Kopie.png

en dit is wat het moet gaan worden :)

787Sabena.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Airbus A350-900, Sabena (Raising the dead....)

Update:

er is een kleine wijziging in het plan, in plaats van een Boeing 787-8 zal het een Airbus A350-900 worden.
sinds Sabena kort voor zn ondergang in 2002 een All-Airbus vloot wilde, dacht ik dat dit meer toepasselijk ging zijn.
de kit is intussen al in huis gehaald :)

PS: heb de topic titel veranderd, maar er blijft Boeing 787 op staan :dry:
 
Ach ja, die nostalgie, Sabena, de omstreden nagel aan de doodskist van de staat.... nu ja, gedane zaken kennen geen keer.
Ik ga deze wel volgen want dit is weer eens iets speciaals.
 
intussen is het toestel al volledig afgewerkt :)


001Kopie_zpsd6317385.jpg

002Kopie_zps034e4424.jpg

003Kopie_zpscbee163e.jpg

004Kopie_zps472c44ec.jpg

005Kopie_zps77f64e8d.jpg

006Kopie_zpsb344bbf4.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan