Hoofdsponsor

1/400 Pat's QM II [wip]

Komt in orde wat de foto's in het donker betreft, nog eventjes wachten tot het donker is, en dan zal ik eens poging wagen (heb dat eigenlijk nog nooit gedaan).

Wat de weerstanden betreft, gewoon 1 weerstand per LED (ik ken weliswaar de waarde ervan niet meer uit het hoofd), de weerstanden zie je overigens niet op de foto, omdat de krimpkous eroverheen geschoven is.

Zo... donker genoeg voor een poging (wel eventjes het statief moeten zoeken) :

PatriciasQMII027.jpg
 
Laatst bewerkt:
:8 o wat mooi :D
tog heb ik hier een klein vraagje hoor met die lichtbak in je schip.
als je dat nu de hele avond laat branden als ( sfeer verlichting ) heb je dan niet de kans dat het te warm word en je boot smelt of gaat scheef trekken ?
of de lijm begint te lossen .
 
:8 o wat mooi :D
tog heb ik hier een klein vraagje hoor met die lichtbak in je schip.
als je dat nu de hele avond laat branden als ( sfeer verlichting ) heb je dan niet de kans dat het te warm word en je boot smelt of gaat scheef trekken ?
of de lijm begint te lossen .

Danny,als je het niet erg vind,wil ik deze vraag even alvast beantwoorden:ph34r:.
Ik heb bij mijn QMII destijds,er een test mee gedaan om deze een hele nacht te laten branden.

Dat gaf geen enkele warmte erin.De weerstandjes worden al helemaal niet warm.
Het enigste wat warm(warm is niet gevaarlijk)wordt is de trafo.Maar deze is sowieso toch buitenboords.

Daarbij komt ook,dat het geen afgesloten ruimte is,immers boven en onder de lichtbakken is het open.

Ik hoop,Danny,dat ik dit even mocht van jou.

Ron.
 
Geen enkel probleem hoor, Ron, ik had de vraag wel al eventjes zien staan, maar ik had zelf nog geen tijd gehad om te antwoorden. Ik was zowiezo van plan om te verwijzen naar jouw experiment, en naar het feit dat dit LED's zijn ipv lampjes. (LED staat voor Light Emeting Diode, het is dus een diode, een half geleider dus, en die leveren geen warmte op in tegenstelling tot lampjes, waarvan zo'n 80% van de energie omgezet wordt in hitte)
 
Laatst bewerkt:
:D ok thx ik weet dus niets van elec en dus ook niet dat die let lampjes niet warm werden. 8)
 
Neen hoor, Pat is niet stil gevallen met QMII, geen staking op de werf, maar wel een nogel repetatief werkje... ledjes voorzien van weerstand en draadjes...

PatriciasQMII029.jpg
 
Zo, weer wat passagiers minder die klagen dat ze niet genoeg licht hebben om te kaarten.

PatriciasQMII030.jpg

En dat geeft dan dit :

PatriciasQMII031.jpg

Onvoorstelbaar, op het moment van het nemen van deze foto, was QMII de enige lichtbron in de kamer.
 
Onvoorstelbaar, op het moment van het nemen van deze foto, was QMII de enige lichtbron in de kamer.

Euh... stond uw zonnetje (Pat) er dan niet bij? :laugh:

Dit was waarschijnlijk toch een serieuze karwei om alle leds erin te plaatsen?
 
Hoi Dany,

het ziet er prachtig uit zo die verlichting in het bootje!
En zeker zo met de weerkaatsging op de tafel, het heeft wel iets.
Misschien een idee voor je boot in een blauw kleurige plexiplaat te verzinken.
En op die plexiplaat zou je dmv. klei wat golven kunnen nabootsen.
 
Misschien een idee voor je boot in een blauw kleurige plexiplaat te verzinken.
En op die plexiplaat zou je dmv. klei wat golven kunnen nabootsen.

Ssjjt, (fluiterend): ik zit al een eindje met een ideetje in het achterhoofd, waarmee de verlichting zelfs overdag mooi uit moet komen, maar daarover meer... wanneer het scheepje klaar zal zijn ><
 
Hoi Dany,

nu je al een beetje over begint dan zou je het in vitrinekast te plaatsen met een donkers achtergrond?
Maar dat is dan jou keuze.;)
Veel suc6 nog met de verdere bouw.Applaus
 
Zo, alweer een paar ledjes erbij, het begint behoorlijk te spannen wat plaatjes betreft op de hoofdader, gelukkig zijn we er bijna wat het onderste dek betreft.

PatriciasQMII032.jpg

Nog niet echt donker genoeg om haar tot haar recht te laten komen, maar toch een impressie van hoe de patrijspoorten er nu uitzien wanneer iedereen z'n licht aan heeft.

PatriciasQMII033.jpg
 
Ziet er goed uit hoor, erg mooi met al die lampjes. :P
Rik die echt gek is op lampjes. :laugh:

Zorg wel goed voor een goede afdichting zodat het licht niet door allerlei kiertjes komt. :)

Ik blijf je volgen. En als ik kritiek kan geven zal ik dit zeker doen, maar heb echt nog niet gevonden. ;)
 
Ik moet me hierbij aansluiten.
Die lichtjes geven wel iets speciaals, hé? Echt mooi gedaan! Applaus


Droop (die z'n halve trouwboekske nog niet direkt met een soldeerbout in de weer ziet gaan. :D )
 
Allee, omdat jullie zo erg van kleurrijke lampjes houden, heeft Pat er nog twee lichtbakjes bij geplaatst, de volledige bakboordzijde is nu verlicht.

PatriciasQMII034.jpg
(gelieve niet te letten op het geimproviseerde (zachte) statiefje ;)

PS : dat "zoeklicht" onder de achtersteven is gewoon 1 van de gaten waar de motorpods onder komen te hangen.
 
Mooi...... Heel sfeervol zo.
Hoeveel leds heeft je vrouw zo al moeten solderen? Want er ziten er een pak in denk ik?
 
Voor het ogenblik zitten er 32 in Dominiek, en er zullen er wellicht nog een kleine 30 bij komen tegen dat ze klaar is.
 
Op het ogenblik helaas en beetje weinig plaats om verder te werken aan de QM2, maar dat komt wel in orde.
Wat ik wel een probleempje vind is dat wanneer ik eindelijk verder zal kunnen werken, het heel duidelijk zal zijn waar de bouw stilgelegen heeft omdat het wit nu al niet meer zo heel erg wit is. Overspuiten is geen oplossing vanwege de decals.
Weet iemand raad ? Dan heeft al voorzichtig met een sopje en wattestaafkes geprobeerd om het wit te reinigen, maar het is geen vuil, het is gewoon veranderd van kleur.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan