Hoofdsponsor

1/400 Pat's QM II [wip]

Nou, ik heb hier niets aan toe te voegen.

Gaat prima zo. Lekker doorgaan toch.
 
hoe kan ik kolkend water nabootsen als ondergrond voor mijn u-201
 
Ron, we hebben nog eens een vraagje voor je. Pat is nu bezig de decal aan te brengen, meer bepaald de rode en witte waterlijnen.
Nu is het voor ons geen probleem aangezien we decalvel dubbel hebben, maar Pat twijfelt er sterk aan, (en ik overigens ook) of je standaard wel voldoende van witte lijnen hebt om beide zijden van de romp van kop tot kont te laten lopen.
Hoe heb jij dit gedaan ?
 
Ik heb er voldoende aan decals van gehad.

Alleen moet je met een ding ernstig rekening houden,dat zijn de licht rode decals.

PIC_4988_goed.jpg

Deze zijn niet goed in vorm en waarschijnlijk ook bij jullie is de lengte niet voldoende.

Ik heb dat opgelost door de decals te plaatsen,en over de licht rode vlakken zelf nog een laklaag van dezelfde kleur aan te brengen,je ziet geen verschil later erin.

Laat de witte lijntjes goed weken in lauw warm water,ze breken vrij snel door hun lengte en dunne vorm.
Neem een watte stokje(oorstokje)en doop deze ook in het lauw warme water.Met deze "natte"kop kun je veilig testen of de decals los zijn.Testen met je vingers is link door het plakken aan je huid ervan.Dan kunnen ze gaan breken.Ze hechten niet goed aan een natte oorstokje.Wel voorzichtig doen ermee.

Ron.
 
Dank voor de raad, Ron.
Na een bijna hele avond aan de slag met de decals heb ik lijn aan de ene kant volledig af.
Waarom Revell het wit niet gewoon in 1 en de dezelfde decal als het rood heeft gedrukt gaat er bij niet in, maar enfin, met een beetje goede wil ziet het er toch behoorlijk recht uit.

PatriciasQMII013.jpg

Aan de neus moet ik nog een beetje fatsoeneren :
PatriciasQMII014.jpg

Het achterste :
PatriciasQMII015.jpg

Een overzicht :
PatriciasQMII016.jpg
 
Dit is dus geen "kattenpis" om zo'n decal in 1 stuk te plaatsen.
Het ziet er zeer behoorlijk uit, enkel net voor de bulb vooraan een klein scheurtje. Is het de bedoeling dat een stuk decal ook op de bulb moet? Of moet dit er nog afgehaald worden?
 
Er moet inderdaad een beetje decal op de bovenkant van de bulb, Dominiek, maar hier moet het nog even een beetje bijgewerkt worden.

En nu alweer een vraagje aan Ron :
De rode decals zijn nu aan beide boorden (kanten) bevestigd, allmaal de juiste nummers op de juiste plaats... echter, klopt de tekening in de handleiding niet met het resultaat. We hebben ondervonden dat bepaalde symbolen op een andere plaats staan, ook op uw foto komen die symbolen overeen met de locatie die wij hebben.
Om maar een voorbeeld te geven :
1 van de symbolen die "verkeerd" staan is het symbooltje die aangeeft dat er op die plaats onder de waterlijn een stabilisator steekt.... echter als je het op schaal bekijkt, staat die stabilisator waarschijnlijk 30 meter verder naar achteren. Datzelfde symbool staat op de bouwtekening wel boven de stabilisator.
Mijn idee is dat ze bij revell, bij de nummering van de decals een paar cijfertjes bij de verkeerde decals geplaatst hebben.
Heb jij dat ook ondervonden, en heb je het zo gelaten of de decals toch van plaats gewisseld ?
Overigens zie ik net op de voorgaande foto dat dit probleem zich slechts aan 1 kant van het model voordoet, namelijk bakboordzijde.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de diepte markeringen,stabilisator aanduidingen enz..ook overgenomen naar aanleiding van de instructie.Eerst ging ik er ook vanuit dat de aanduidingen geheel natuur getrouw waren overgenomen.

Helaas bleek dat ook hierbij je vaak erachter komt,dat de instructies van de fabrikanten niet altijd juist zijn.

Maar omdat ik toch al een zeer inventief project ervan had gemaakt(volledige led verlichting)heb ik deze markeringen letterlijk overgenomen.Gezien de schaal verhoudingen zal dit nooit enige discussie opwekken.
Ik kan je daarom gewoon adviseren(hoeft uiteraard niet)om het gewoon lettelijk over te nemen.Ik denk dat als je een markering gaat verplaatsen,je het over de volle lengte waarschijnlijk ook moet gaan doen.Dan rijst de vraag of het dan wel allemaal nog goed op elkaar gaat aansluiten.

Maar dat blijft natuurlijk altijd de keuze van de bouwer,al zal het in dit geval niets ernstigs zijn.

Ik wil wel nog even terug komen op de rode decals,waaronder ook de "bulb".
Heb je een decal softener?.Beng dit aan op de bovenzijde van de "bulb".Als het allemaal goed is uitgehard zou ik dan(zo had ik het gedaan)over het gehele rode oppervlakte een laag paint in ferrari rood aanbrengen.
Zo is dan alles mooi strak en gelijk.

Ron.
 
Zo, een volgende (kleine) update.
Wat ik gedaan heb is enkele van de markeringen netjes langs de rode lijn afgesneden en op de juiste plaats bevestigd. Op volgende foto's is dit evenwel niet te zien.

Een overzichtsfoto :

PatriciasQMII017.jpg

De plug voor de adaptor is ook al bevestigd in de kiel :

PatriciasQMII018.jpg
 
Hey Pat,

tof om zien dat je weer de draad hebt opgepakt met dit fantastische schip....

(en kun je terloops die vent van je, een schop onder zijn kont geven, zodat hij vanachter die spelcomputer komt en opnieuw begint te bouwen?
 
Hallo, Homie, eventje een vraagje ivm met de lichtbakken, lopen die bakken helemaal tot op de bodem, of is het noodzakelijk om ze niet verder dan net onder de onderste patrijspoorten te laten gaan ?
Is de onderkant open of dicht van die lichtbakken ?

Nog een bijkomend vraagje, we zien het niet zo heel erg goed op jouw foto's, maar heb jij ook lichtblauw papier gebruikt, of is dat het witte dat we voor blauw aanzien ?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor,de lichtbakken hoeven niet tot tegen de bodem aan te liggen.

Ik had ze iets breder gemaakt als de patrijspoorten.Dat is voldoende,omdat de leds tegen de poorten aan schijnen.Ze verstooien nauwelijks licht.Er hoeft ook geen bodem onder,dus gewoon lekker open laten.

PIC_4121_goed.jpg

PIC_4120_goed.jpg

PIC_4122_goed.jpg

PIC_4127_goed.jpg

PIC_4125_goed.jpg

PIC_4130_goed.jpg

Voor de poorten heb ik gewoon gekleurd print papier gebruikt.
Ook lichtblauw voor de bistro.


Ron.
 
Ondertussen ben ik ook al begonnen met de lichtbakjes... een kleine foto update :

PatriciasQMII023.jpg

PatriciasQMII022.jpg

PatriciasQMII021.jpg
 
Ik vind dit heel erg positief en leuk om te zien.
Het geeft mij bijna een soort "Deja Vu "gevoel.

Het gaat in ieder geval goed voorruit zo op de foto te zien.

Als,naderhand,twee lichtbakken tegenover elkaar in de romp gemonteerd zijn,is het aan te raden om daartussen een extra plaatje te plaatsen,zodat de twee lichtbakken dan steeds,zeg maar,tegen elkaar worden gedrukt.Dat geeft er een enorme stevigheid aan.

PIC_4180_goed.jpg

PIC_4179_goed.jpg

In de foto`s zijn deze verstevigings vlakken goed te zien in het midden.

Ron.
 
Amai, er komt heel wat bij zien bij zo een lichtjes. Het is de eerste keer dat ik dit zie.
Het ziet er allemaal heel proffesioneel uit hoor, goed bezig :)
 
Zo, dit keer ben ik het die een update plaatst voor Pat, ze heeft voor het ogenblik haar handen vol om het eerste lichtbakje te plaatsen :

PatriciasQMII024.jpg

Geen nood, de PVC-kit hardt uit in slechts enkele dagen :P
 
Geen nood, de PVC-kit hardt uit in slechts enkele dagen :P

Jij bent toch een gewiekste vogel, Dany! ;)

Ik blijf het gewoonweg schitterend vinden dat een vrouw ook iets dergelijks ineenlijmt. Ik wou dat die van mij dat ook eens zou doen, dan zou ze misschien begrijpen waarom we dit doen. Nu zegt ze altijd: 'Wat is daar nu nuttig aan? Dit is gewoon tijdverdrijf.'
 
In den beginne was er niets... en Zij zeide "Laat er licht zijn..."

PatriciasQMII025.jpg

PatriciasQMII026.jpg

En zie... er weze licht...
 
Prachtig om te zien,kun je ook eens enkele foto`s plaatsen in het donker?.
Geeft mij weer een nostalgie gevoel:8.

Hoe heb je het gedaan,overigens,met de weerstanden?.

Ron.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan