Hoofdsponsor

1/400 Pat's QM II [wip]

idd, een beetje geluk gehad bij de apotheek, ik had "een paar spuitjes van 20ml" besteld om verf te mengen... bleek eer een pakje van 10 geleverd te zijn aan 0.29 euro per stuk (foutje, de normale prijs is 0,56 euro per stuk), zei die schat van een apothekares (of hoe je een vrouwelijke apotherker ook mag noemen) "ze moeten maar niet missen, je mag ze hebben voor die prijs" :D
 
Goed nieuws, Pat's PE-set van Gold Medal is vandaag in haar bezit gekomen, dus kunnen we spoedig weer updates verwachten.
 
Prachtig...............dan kunnen we hier ook weer voort kweilen.........sukses.
;);););)
 
Zo, ik ben blij dat er nog steeds intresse is.
Ik ben ondertussen niet in slaap gevallen hoor.
Voorlopig nog geen foto's, maar ik zal eens zeggen hoe ze er nu voor staat :
de romp is samgevoegd,
binnen en buitenkant voorzien van enkele lagen tamia primer,
binnenkant gespoten met 2 of 3 lagen mat zwart, eveneens van tamia,
de onderkant van de romp heeft deze namiddag z'n rode kleur gekregen (revell)

Morgen zal dan waarschijnlijk wel een foto nemen om hier te plaatsen.
 
de onderkant van de romp heeft deze namiddag z'n rode kleur gekregen (revell)

Morgen zal dan waarschijnlijk wel een foto nemen om hier te plaatsen.

Heb je mijn voorgestelde mix gebruikt hiervoor?.
Deze is precies als het origineel namelijk.

Vergeet nooit,dat de kleur voorstellen van de fabrikanten nooit de juiste zijn.

Ron.
 
Ter aanvulling nog even erbij.

PIC_4039_goed.jpg

25 % ferrari rood(revell) nr.34 en 75 % roest(revell) nr.83.

PIC_4040_goed.jpg

Bestaat uit 100 % zwart(revell) nr.302,en 150 % wit(revell) nr.371.

Voor midscheeps op de lengte as,daarboven komt dan pas het wit.

Ron.
 
Jawel, Dany heeft de mengsel gemaakt (hij is nog altijd gewoon van met spuitjes te doseren van toen ie nog in het ziekenhuis werkte), en inderdaad dat roest-rood is wat ie gemaakt heeft voor het "ows".

Ondertussen is al 1 van de oude stukken van pas gekomen, bij het verplaatsen van de romp was er al 1 van de stabilisatoren afgebroken, gelukkig hadden we er dus nog in reserve :)
 
Fijn dat er weer verder wordt gebouwd aan dit mooie schip ^^

Kunt ge eens wat foto's van de PE-set van GMM plaatsen, is altijd leuk om te zien.

Groeten, Pascal
 
Pascal, op pagina 2 staat er al een foto van de pe set (van de gmm website, maar blijft toch hetzelfde he).
Maar goed, dezelfde foto nog een keer :
gms400-9M.jpg
Helemaal bovenaan, rechts zie je een figuurtje, dat is kapitein Warwick, inclusief baard en knoopjes op z'n jasje. Hoe dat geschilderd moet worden... geen idee... onder een microscoop misschien ?

Deze pe set wordt geleverd in een langwerpige omslag, dubbelgeplooid :O , en kost 60 euro bij de De Grenadier, ongeveer 20 minuten rijden van Brugge, maar als Dany in die winkel komt zijn we er minstens een uur binnen want dan beginnen die twee over de spoorweg (de man van de grenadier is ook nog machinist geweest) en geraken we er niet weg.
 
Laatst bewerkt:
Oops, volgende keer toch maar beter het hele verslag lezen, voor een vraag te stellen. :wub:

Bedankt om de foto nog eens te tonen, ziet er een hele mooie set uit.

Kan je misschien eens een close-up van de kapitein maken ?, heb nog nooit een PE-figuurtje gezien.

Groeten, Pascal
 
PatriciasQMII009.jpg

PatriciasQMII010.jpg

Pascal, die kapitein is echt wel te klein om er een foto van te nemen hoor, die amper 6mm groot.
 
De Kapitein is dan wel echt een "dwarf" maar voor de rest.....knap......laat ons gewoon verder dromen en genieten van dit projekt...alleeeee ik toch...:8:8:8:8:8
 
Zo naast het fregat zie je goed dat de QMII een flinke dame is.
Hoe lang is dit model?

groeten, Rinie
 
Hoera, dit keer is het wel gelukt, rood en grijs zijn klaar. Volgens Dan nu een dagje of twee laten uitharden en dan afplakken voor het wit.

PatriciasQMII012.jpg

PatriciasQMII011.jpg

Mega, de boot is 85 cm lang.
 
Ze is zoooo......prachtig aan het worden....van deze topic blijf ik een hevige fan........:D:D:D:D
 
Dat ziet er heel mooi uit Pat!
Wat moet er nog aan het wit gebeuren?

groeten, Rinie
 
Erg strak gespoten,gaat prima^^.

Gebruik verder steeds,liefst,de Tamiya tape voor bij het afplakken langs de randjes.

Ik ben erg blij dat het goed gaat nu.

Ron.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan