Hoofdsponsor

1/400 Pat's QM II [wip]

Als primer werd mat zwart van Motip gebruikt :(
Da's dan ook de eerste en de laatste keer geweest. In ieder geval zal elke handeling aan deze kit nu moeten wachten tot volgende maand :(
 
Oei...duidelijk M op bezoek gehad.

Maar wat ik niet begrijp,hoe heb je het afgeplakt?.
Als ik zo op de foto kijk,is de paint vooral op de hoger gelegen delen van de romp eraf gegaan.

Ikzelf plak ook af met tamiya tape.En dan trek ik alleen maar een lijn langs de hoogte van het onderwater schip met deze tape.

Daarna wikkel ik de rest in met keukenpapier,en plak deze vast op de tamiya tape wederom.Zo is alles goed afgeplakt.Maar bij jullie lijkt het alsof er ook op de hoge gedeeltes tape heeft gezeten?.

Mogelijke oorzaken kunnen zijn,verkeerde tape gebruikt.

Te dik gespoten,waardoor de droogtijd aanzienlijk langer is.Tenminste het grijze gedeelte.En als je dan de tape eraf trekt,gaat de lak mee.

Slecht ontvet onder het grijze gedeelte.Omdat de oppervlakte nu eenmaal erg glad is,is de hechtingsgraad ook slecht.En dus is vooral ontvetten erg belangrijk.Ontvet ook beter altijd met spiritus.Tast niets aan,droogt supersnel op,en ontvet grandioos.

Ik zou nu adviseren om de overgangen tussen de gebleven lak en de "kale"rompdelen lichtjes met hele fijne schuurpapier(liefst versleten)te schuren.En dan de rest opnmieuw goed ontvetten met spiritus.

Maar let op,als je nu de rest gaat ontvetten met wasbenzine bestaat de kans dat de resterende lak gaat uitzweven.Dan spoel je deze dus weg over de romp...niet laten gebeuren.Dan krijg je een hele ruwe laklaag later.

Daarom beter spiritus gebruiken nu.

En dan als je de randen van de lak hebt bijgepolijst(anders ga je dit zien als randjes),goed ontvetten en opnieuw spuiten...

Ron.
 
Ach, het is ondertussen wel duidelijk dat we maar prutsers zijn heh, op een dag zal ik gewoon alle dozen uit het raam kieperen :(
 
Ach,dacht je soms dat er bij anderen niets mis gaat?.
Je moest eens weten wat er bij mij wel eens mis is gegaan cute.

Dat hoort er allemaal bij,dus niets uit het raam kieperen.
Liefst wel proberen uit te zoeken waarom het is gebeurt,daar leren jullie van en wij ook.

Ron.
 
Oei oei, dit vind ik heel jammer voor jullie.
Ik heb het nog niet meegemaakt (hout vasthouden hier) dus ik heb geen idee hoe het te fixen. Ik twijfel er wel sterk aan dat het aan de motip primer ligt want ik gebruik deze altijd en heb er nog geen last mee gehad. Aan de schade te zien vermoed ik dat het aan vet ligt of zoiets.

Het brengt extra werk met zich mee maar ik twijfel er niet aan dat het een beauty wordt.
 
Even mijn medeleven, dit is echt balen zeg.

Maar als ik nu een klein puntje van advies mag geven? Zou ik het geheel in een ovenreiniger zetten. En lekker schoonmaken, daarna opnieuw spuiten.

Dit omdat je daarna zeker weet dat het goed is ontvet. En dat je daarna goede primer kunt gaan gebruiken, de mat zwart van motip is geen grondverf. Er bestaat van motip geen zwarte grondverf of primer, dus eerst kunststofprimer er overheen, dan kun je wel met motip spuiten. Motip houd niet op kunststoffen. Al staat dit wel op de bus. Dit is omdat je met een goede kunststofprimer van Motip wel een goede hechting krijgt. Lees hun eigen site er maar over.
 
Hoe staat het nu met de vorderingen?.
Ik mis dit wel,omdat ik dit gewoon een mooi project vind,en jullie er zo enthousiast mee waren.

Ron.
 
Zal vandaag eens ovenreiniger halen, en zien wat er nog te redden is.
 
Laatst bewerkt:
Zo erg is het toch niet?.

Gewoon de schouders eronder en lekker verder gaan...cute

Je wilt niet weten wat ik al niet opnieuw heb moeten doen...

Het is toch hobby.

Ron.
 
Het blijft vervelend als je mr Muscle nodig hebt. Dan weet je wel dat je helemaal overnieuw kunt beginnen. En dat mr Muscle geen schade geeft is toch ook fijn om te weten. De manier om met een schone lei te beginnen toch.

Ik zou zeggen badkuip vol met Mr muscle en het scheepje daarin maar even laten vergaan tot aan de bodem. :|
 
Hou de moed er in, Dan.

Ik heb soms ook van die dagen dat er alles verkeerd gaat en ik de boel tot aan de overkant van de straat wil schoppen.

Maar niet opgeven hoor! Dit komt terug goed.



Droop
 
Ik wil hopen dat het nu niet in de ijskast is beland,de start was zo mooi gemotiveerd.
Ik wacht iedere dag op een update.

Ron.
 
Ok, de QM II Mk1 zal dus dienen voor reserve materialen. De werfleider heeft namelijk beslist met een volledig nieuwe romp te starten.
Zonet zijn de container gearriveerd, en de Mk1 wordt momenteel uit het dok gesleept om de bouw aan te vangen van de QM Mk2.
 
Inderdaad, Ron, na diverse pogingen met allerlei produkten, had de vrouw tegen mijn advies in naar schuurpapier gegrepen, met als gevolg weliswaar terug een witte romp... echter zonder details :s
 
Hey Dany,

Dan kan je de geschuurde romp misschien gebruiken om er een "high speed" QM III van te maken ? Lijkt me wel cool en dan in de kleuren en het logo van Carlsberg of zoiets ?

Groeten, Pascal
 
Dit getuigd van grote moed en doorzettingsvermogen.

Een voordeel heeft het wel,je hebt nu een flinke bak spare parts voorhanden,je weet maar nooit.

Ik heb dit eigenlijk nog nooit gezien,dat er een nieuwe kit werd gekocht omdat er bij de eerste kit het een en ander mis was gelopen,dus daarvoor mijn respect.

Houd dit nu in,dat we binnenkort een nieuwe start mogen verwachten?.
En vraag mij dan geregeld om advies(als nodig)ik heb het allemaal al eens doorgemaakt.

Dus de grote klus die jullie gaan doen met de QMII.

Een blije Ron cute
 
Lol, Pascal, grappig idee. Maar alle gekheid op een stokje, ik was ook niet van plan om de Mk1 romp weg te gooien hoor.

Homie, idd, nu heeft ze (hebben we) een pak spareparts, en voor 2 ervan heb ik zo al een ideetje, maar die komen pas een pak later in de bouw. Het gaat namelijk om de verlichtte letters op de QM2, aangezien we nu die stukken dubbel hebben, kunnen we daar misschien iets mee doen.

En inderdaad, een nieuwe start is nu niet meer ver af.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan