Hoofdsponsor

DAK soldaat. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Guy.
Bruin, die riem.
Duitser gebruikten weinig zwart (dacht ik).

Erik.
 
Hoi Erik, ik heb het wat nagetrokken, zwart leek toch de meerderheid. Tx voor je tussenkomst iig.

Het hele figuur heb ik aan een laatste (zeer kritisch !) oog onderworpen. Dus toch weer zo goed als overal aan het penselen geweest, met de bedoeling hem zo levendig mogelijk te maken. Het opschroeven van het contrast was echt een must.

Ik ben zelf een vrij tevreden man, en als Koen nu onze Fritz nog te pruimen vindt, is mijn opdracht vervuld. Het was een stuitligging, maar...'t heeft z'n vruchten toch afgeworpen mag ik hopen.

HPIM5163-800.jpg

HPIM5165-800.jpg

Groeten van GUnit.
 
Ziet er al goed uit hoor. Maar nu even een beetje kritiek van mijn kant uit. En je weet het he. De beste stuurlui staan aan wal. :D

De schaduwen daar ben ik persoonlijk een fan van. Dat weten de meeste wel. Maar ik vind dat er bij de sokken dus tussen de huid en sokkenrand een streepje schaduw mag zitten. Zo ook tussen de mouwen en de huid. Ikzelf werk meestal met acryl en dan doe ik dit met inkten. Dat werkt heel fijn, maar ben net begonnen met olie verf. Dus heb daar te weinig ervaring mee om jou daarin een goed antwoord te geven.

Verder het oor waar je mee zat. Dat is dan met behulp van een schaduw in de oorschilp nog niet iets levendiger te maken. Hij springt er uit in het oog.

Ik hoop dat je hier nog iets mee kan.

Maar nogmaals het ziet er goed uit. Mijn complimenten.
 
Erik, mercikes, we hebben ons best gedaan.

Hey Rik, goeie tip, ik ga dit zeker nog proberen. Bij de mouwen en aan de randen van de sokken ga ik ook nog eens kijken maar ik wil er niet mee overdrijven, een te donkere aflijning vind ik net iets té gemaakt. Het zou wel mooier zijn misschien. Wel erg bedankt voor je kritische kijk op de zaak, hier kan ik iets mee.

GUnit met groeten vol vriendelijkheid.
 
Zoals Fritz uitbeeld, chapeau
Zeer mooi, als ik dat nu eens zou kunnen....:k

grtz, Beyond
 
Knap schilderwerk Guy, ben benieuwd naar je eindresultaat met het verder schaduwen.
Heb enkel een paar opmerkingen/vragen.

De kleur van de epauletten was deze voor het DAK (ook panzers) niet oranje-gelig?
En ik denk dat je de riem toch het beste bruin kunt maken daar dit de gangbare kleur was voor het DAK (zie bijdrage Koen). Maar dit is persoonlijk natuurlijk.

Groeten,
Swa
 
Altijd leuk die fijne reacties.

Ik weet ivm die piping kleuren enkel te zeggen dat dit te maken heeft met het onderdeel waartoe een soldaat behoorde. Zo weet ik dat een witte piping gewone infanterie betrof, en de roze pantsers. Ik ga hier info over opzoeken om om toe te staan de andere kleuren ook aan een onderdeel toe te kennen.

Het figuurtje is inmiddels bij Koen terechtgekomen, dus het is in goede handen. Hij zal er zeker nog een schwung aan kunnen draaien met de mooie illustratie van hierboven. Een bruine riem zou ook niet mis zijn...Arrangeer het naar smaak Koen.

Groeten van GUnit.
 
Heb Fritz al bij zijn voertuig zien staan, zoals daar al gezegd 2 kunstwerken bij elkaar.

Groet,
Swa
 
Bedankt Swa, ik hoor dat graag, al zal het ongetwijfeld beter kunnen. GUnit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan