Hoofdsponsor

1/6 Honda Monkey [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.267
Guzzi gereed en dus een ander doosje gestart wat zo uit de doos gebouwd word wegens het hoge fun factor van dit fietsje :)

Eigenlijk niets spannends te melden dan dat er een paar onderdelen al gemonteerd zijn en een aantal ontdaan van de naden, na het schuren van de naden heb ik de geschuurde plekken nog gepolijst met korrel 1200 voor een zo`n glad mogelijk resultaat.
De onderdelen die een aluminium plating hadden mochten even in de dikke bleek zwemmen.
Al het chroom krijg een Muscle badje en word opnieuw in de Aclad gespoten zonder die irritante naadjes.

DSC_9365.jpg

DSC_9363.jpg

DSC_9362.jpg

En dan is het de bedoeling dat deze miep erbij komt te staan tegen een muur met graffiti om het plaatje straks af te ronden.
a3541-6800.jpg
 
leuk projectje. Veel plezier
 
Veel plezier met de monkey Ron.
 
Mooi ding, ik heb vroeger het oude (eerste) model van Tamiya nog gebouwd.
 
Thnx mannen.

Let wel hij word niet gebouwd zoals de bedoeling was wat meneer Tamiya in gedachte had :laugh:
 
Hmmmm... afgaande op die manga kan ik me er al iets bij voorstellen ja.:$
 
Gaat weer een "Ron special" worden...
Ik zet me gelijk mee op de eerste rij...

Mark
 
interessant Ron ,, ben benieuwd wat je hiervan uit weet te fabriceren
 
Succes met deze mooie project.
 
Bedankt heren bouwers :)

Gisteren even een paar nieuwe schokbrekers gedraaid en een zadel gemaakt, hoewel het nog niet zeker is dat het zadel daadwerkelijk gebruikt gaat worden maar daar ga ik nog even over nadenken.

Test met de nieuwe hardware
DSC_9366.jpg

DSC_9367.jpg

Originele hoogte
DSC_9368.jpg

DSC_9369.jpg

Nu het het voorvorkje nog aanpassen op juiste hoogte en dan zijn we aardig op de rit.
 
Leuk bakje, heb er indertijd, toen ik zo'n 13 jaar was, enkele keren mee mogen rijden van vrienden uit de BMX-wereld.
Zal deze zeker terug in stilte volgen, lijkt mij een leuk projectje te worden ;)
 
Thnx all.

Ik kan me niet herinneren er ooit een in het echt te hebben gezien (of gewoon vergeten word ook een dagje ouder) maar waarschijnlijk reden er meer van deze bij onze Belgische vrienden rond?

Mark inderdaad ik heb een klein draaibankje wat ik zo nu en dan gebruikt.
 
Vandaag even aan de airbrush geweest met Aclad, was lekker weer dus het tuimelraam kon lekker openstaan voor de stank.

Gebruikte Aclad kleurtjes,
Chroom
Aluminium
Polished aluminium
Steel

Tamiya,
X18 satin zwart
??? Rood

Valejo,
Wit

DSC_9391.jpg

DSC_9392.jpg

DSC_9399.jpg

Nu nog een stuur bedenken, andere koplamp en wat meer los lopend spul.
 
Heb je goede ervaringen Ron met Valejo om die 'White Walls' te maken of dit je eerste keer? AB gebruikt of kwast?

De Alclad alu en steel ziet er chique uit, moest ik maar op mijn lijstje gaan zetten voor de RR.
 
Dat zien er weer knappe vorderingen uit Ron.
Mooie spuitwerken en die Alclad geeft toch echt wel een pracht resultaat van metaalkleuren.
Ben benieuwd naar de vervolgwerkzaamheden...

Mark
 
Bedankt mannen,

Mark die Aclad kleuren zijn inderdaad mooi en goed te spuiten op het chroom na die heeft wel de nodige aandacht nodig bij het aanbrengen, alleen vind ik het aluminium te donker van kleur dat kan of aan mij liggen of misschien heeft de leeftijd van het flesje aluminium iets invloed op de kleur want die heb ik geloof ik al twee of meer liggen?

Mark II :), Voor mij de eerste keer dat ik het doe, ik had het eerst met Tamiya gedaan maar was niet gelukkig met het resultaat, niet strak genoeg geschilderd, toen met Valejo gekwast.
Wat mij opviel was dat de Tamiya verf scheurde als je de band iets indrukt.
Bij Valejo, deze kan iets meer druk hebben maar deze verf verpulverd onder druk.
Dus de banden zeer voorzichtig zover mogelijk aan de binnenzijde van de band erop gedrukt en dat ging goed en nu uitkijken dat ik alsnog niet te hard op de banden drukt.
 
Dat is een leuk model Ron,
Vroeger heb ik zelf nog een Dax gehad om naar school te rijden.

Succes met de bouw en schilderen van de dame.

Fred
 
Bedankt mannen,

Mark II :), Voor mij de eerste keer dat ik het doe, ik had het eerst met Tamiya gedaan maar was niet gelukkig met het resultaat, niet strak genoeg geschilderd, toen met Valejo gekwast.
Wat mij opviel was dat de Tamiya verf scheurde als je de band iets indrukt.
Bij Valejo, deze kan iets meer druk hebben maar deze verf verpulverd onder druk.
Dus de banden zeer voorzichtig zover mogelijk aan de binnenzijde van de band erop gedrukt en dat ging goed en nu uitkijken dat ik alsnog niet te hard op de banden drukt.

Top bedankt ik weet genoeg. Dat wordt dan een diepte investering voor de RR.
 
Bedankt voor de reacties worden altijd weer gewaardeerd.

Mark II je kan waarschijnlijk ook met Humbroll de banden schilderen of ander merk dat is misschien iets steviger dan de acryl verf die ik gebruikt heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan