Hoofdsponsor

1/6 Honda Monkey [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moet ik mijn handtekening gaan aanpassen? :laugh::laugh:

Ik zat daarstraks even wat te vissen op het web en kwam op een site uit waar ze speciale white wall verf verkopen, en als dat voor echte auto's is waar mee gereden wordt dan zal het op een statisch model helemaal goed moeten gaan en dan wil ik voor die 17,95 de gok wel nemen.
 
Mark, ik denk dat je die "speciale" white wall verf niet kunt gebruiken in de modelbouw. De samenstelling van dit rubber is anders dan deze van "echte" banden.
Met dit specifiek product heb ik nog niet gewerkt, maar heb vroeger ook wel eens geëxperimenteerd met die zgn. "white wall of white lettering" sticks.
Wanneer ze juist aangebracht is, heb je een schitterend resultaat, maar na een paar maanden kwam de verf toch los.

Mark
 
Vandaag even wat spullekes op op de Monkey gezet om weer wat meer ruimte te hebben op het werkblad.
Nu hij tijdelijk op zijn pootjes stond kwan ik erachter dat geen van de drie uitlaten meer paste... erg vreemd dus een nieuwe bedenken.
Ook een stuur in elkaar geflanst aan deze nog wat afwerken en wat dichterbij het balhoofdplaat brengen.



DSC_9402.jpg

DSC_9403.jpg

DSC_9404.jpg
 
Ik had deze al een tijdje niet meer gevolgd, na het bijlezen zag ik de discussie over het schilderen van banden... banden van een schaalmodel zijn in een soort Vinyl en dat is zoals rubber en aanverwante derivaten een lastige en koppige materie om te schilderen.
Buiten dat er speciale verf bestaat om echte rubber (auto)-banden te schilderen, bestaat er ook speciale verf voor vinyl, dat moet je gaan zoeken in een ander soort hobbyshop... in België hebben wij daarvoor bvb "De Banier", in Nederland kan je daarvoor je licht eens opsteken bij deze hier: http://www.kinkerbrug-kreatief.nl
Btw: de Monkey begint vorm te krijgen, ik ben benieuwd naar het eindplaatje.
 
juist eens alles door genomen en ik sta toch nog altijd versteld hoe jullie het eider keer weer voor elkaar krijgt benieuwd naar het eind resultaat.
gr dirk d
 
Dirk dat een kwestie van een kronkel in je kop hebben :)
 
Kek fietsje wordt dat Ron. Ik ben helemaal weg van dat blok.
 
Bedankt Mark II :) ziet er ook leuk uit dat motorblokje maar had nog wat beter gekund qua spuitwerk maar was alweer een tijd geleden dat ik met Aclad had gewerkt dus was voorzichtig ;)
 
Ik heb niet stil gezeten en de Monkey is gereed, het figuur heeft hier en daar nog wel een lik verf nodig.
En dan moet er nog iets van een muur/schutting met graffitty erbij komen om het plaatje rond te krijgen.

DSC_9432.jpg

DSC_9434.jpg

DSC_9435.jpg

DSC_9436.jpg

DSC_9437.jpg

DSC_9439.jpg

DSC_9440.jpg
 
Je hebt er wel iets speciaals van gemaakt (Ik bedoel de bromfiets, dat meisje is sowieso al speciaal) :D
Ik ken hier veel jongeren die direct uit de bol gaan moesten ze zo'n model monkey in het echt zien! :P
 
Het lijkt wel een "mini-bobber" Ron... Maar ik denk dat dat je bedoeling was, niet ?
Zeer geslaagde modellen en ben benieuwd naar je graffiti muur.

Mark
 
Dat is een mooie brommer geworden Ron, ben benieuwd naar de muur.

Fred
 
Wauw! Zo'n brommerke wil ik ook wel hoor. Juffra niet, haar benen plakken dicht :laugh:
 
Prachtig gedaan Ron , wordt een mooie diorama !!
 
prachtig ron ben ook benieuwt naar je muur
gr dirk d
 
Bedankt mannen voor de reacties.

Mark, Inderdaad heeft wel wat weg van een Bobber maar was niet echt de bedoeling.
De bedoeling was gewoon iets onzinnigs te bouwen zonder verplichtingen of er iets correct is dus just for the fun :)
 
Heel mooi gedaan Ron. Dat gaat een mooi dioramaatje worden.
 
Dit is een knap bommerken geworden mag zo voor mijn voordeur gezet worden.
Ben benieuwd naar het dio.

Grtn.


Dikkie dik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan