Hoofdsponsor

1/32 Bf109 G6 'Early' (Revell) [DONE]

Goed aan de slag geweest met de camo, past mooi op dit model. Je hebt precies ook een preshading toegepast op de paneellijnen ?
 
Inderdaad GUnit,

Ze zijn nog iets meer zichtbaar dan op de foto's.
Op de eind foto's bij daglicht zullen we dat hopelijk wat beter zien:D

Grtz.

Luc8)
 
Hehe,

Na een reisje Thailand en een weekje skiën hebben we de draad weer opgepakt.

De mottling is gespoten, laagje P+, plakkertjes erop en geseald met P+ en sludgewash.

Pics:

4yt4.jpg

Een beetje kliederen,
1dd4.jpg
Het verschil,
r03n.jpg
En ook de rest gedaan.
h8xr.jpg

Het begint er nu een beetje op te trekken.
Nu nog een beetje afwerking en nog wat onderdelen plaatsen.

Tot de volgende.

Grtz.

Luc8)
 
Hey Luc, snel eventjes een vraagje. Hoe heb je de mottling aangebracht?
 
Verfjasje en mottling zijn heel goed gelukt. ook wel benieuwd hoe je deze laatste gedaan hebt? Freehand?
 
Thks.

Hey Luc, snel eventjes een vraagje. Hoe heb je de mottling aangebracht?

Freehand aangebracht met AB in de 2 basiskleuren van de camo en dan een laagje heel sterk verdund van het buik kleurtje.

Grtz.

Luc8)
 
Gewoon prachtig man...!
Knappe camo !

Grtz yves,
 
Klaar, maar niet echt tevreden :wacko:

Er zijn op het einde namelijk nog een paar dingen misgegaan.
Eerst bij het kwasten van een klein detail door een onhandige beweging verfspatten op het toestel maar dat is nog redelijk bijgewerkt.
Het ergste was na het aanbrengen van de kleurloze matte vernis (van Revell welke ik altijd gebruik) zag ik dat na het drogen de kleuren enkele tinten lichter waren en dat er precies een laagje stof op lag.
Ook de decals waren van mindere kwaliteit, hier en daar toch 'silvering' ondanks overvloedig gebruik van Set en Sol.
Geen tussentijdse foto's meer want kodakske was met vrouwtje in Rome.

Afin, Pics:
yw7l.jpg
vwtw.jpg
st0u.jpg
ah48.jpg
fwar.jpg
hjcw.jpg
iz3p.jpg
uwak.jpg
x0yd.jpg
x1j6.jpg
ui5q.jpg
9wnk.jpg

Voila,

Grtz.

Luc
 
Hey Lucske,

Man ,dat ziet er verdomd niet slecht uit man. Ik vind je kleuren goed, ze mogen zelfs wat lichter (in de middenvlakken) zijn omdat je dan al een soort van verwering oplegt, zeg maar.
Ivm je decals, ze zien er goed uit, enkel de ene op de rechtervleugel vertoont indd silvering. Het zij zo, geen probleem. Misschien een tip voor het vervolg is een sterk blinkende vernis- / klirlaag aanbrengen zodat decals op een zeer gladde ondergrond terecht komen. Ze hechten beter en je silvering neemt ermee af. Nadien wel nog zekeren met een matte vernis. Zo wie zo, goed gedaan.
Ga je hem zo laten of komt er nog een kleine verwering op??
 
Is een mooi toestel geworden. Beetje jammer van de decals, best wel vreemd dat de ene decal geen en een andere wel silvering geeft.

Het is moeilijk te zien op de foto's, maar ik heb de indruk dat de antenne-mast achterstevoor staat.
 
@Swaken
Hij blijft voorlopig zo want ik ben al in 'retard' voor een Spitfire groepsbouw.

@Pascal
Antennedraad is ondertussen verwijderd wegens te dik en antenne is aangepast

@Seeking
Thanks.

Grtz.

Luc8)
 
Wat mij betreft mooi resultaat Lucske..die camodots op de flanken heb je dat met AB gedaan of iets anders?Heb nl. ook nog een 109 in den diepvries steken...

Grtz yves,
 
Ik sluit me aan bij wat Yves zegt.
De kleuren vind ik echt heerlijk bij dit model, het ziet er heel levensecht uit.
Als ik mijn 109 waar ik nu aan bezig ben ook zo mooi uit zal draaien, zal ik heel blij zijn. :p
 
Bedankt jongens,

De 'mottling' werd met de AB gedaan en daarna een héél sterk verdund laagje van de lichtste camo (grijs) er over als filter.

Grtz.

Luc8)
 
Prachtig gemaakt, ziet er goed uit.
 
Heb deze kit ook liggen en als ik dit zo zie zal het ook een leuke bouw worden.
De jouwe is allesinds heel mooi uitgekomen, ik hoop stiekem dat de mijne ook zo goed zal lukken ;)
 
Mooi gedaan en is een knap vliegtuig in die kleuren grt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan