Hoofdsponsor

1/35 Sherman III mid production [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

VisjeMar

Well-known member
Registered
Lid geworden
17 jul 2011
Berichten
171
Ha medebouwers,

Weer een sherman die af is en nu naakt in mijn kast staat.
Het is de Dragon Sherman III sicily, die ik weer heb opgeleukt met verschillende sets.
De Suspensie komt van Tasca, net als de .50 en de fenders.
Formations tools zijn gebruikt in plaats van de kit tools
De PE komt van ABER en Dragon. tot slot is er gebruik gemaakt van resicast en Tiger models resin voor de luiken en wading gear.

IMG_28581.JPG


IMG_28563.JPG


IMG_28551.JPG


IMG_28572.JPG


IMG_28592.JPG


Groet Martin
 
Laatst bewerkt:
Ziet er reeds mooi uit in zijn blootje.
 
Woow fraai beestje.. staat ook nog op mijn verlanglijstje,weliswaar een pak eenvoudiger...!
Ben benieuwd naar het resultaat met kleedjes aan?!

Grtz yves,
 
heel mooi, ben ook benieuwd hoe hij er gaat uitzien als hij geschilderd is. alleen spijtig dat je de mooie PE dan niet meer ziet.

JM
 
Op en top verzorgde bouw en uitstekende details !
 
Netjes Martin, weldra weer eentje om aan je collectie toe te voegen !
 
Helemaal super, Martin. De extra's vervolmaken het plaatje.
 
Dat is weeral een prachtig resultaat !

Je resin van Tiger Models, iets dat je nog liggen had ?
Momenteel is dit overgenomen en heet het nu : The New TMD. Ik heb daar al proberen te bestellen, maar nooit geen reactie op gehad...

Groeten Rik
 
Bedankt mannen,
Het resin van tiger models is iets wat ik al een tijd heb liggen. Ik hoorde ook de gemixte verhalen van het nieuwe TDM, laatst was er op,
SMC een Engelse shop die nog wel het een en ander verkocht.

Groet Martin
 
Voor nu zit de verf er op. Ik heb ook gelijk de decals aangebracht.

De verf is van tamiya met voor het donkere blauw XF1 zwart met XF50 Field Blue 1:4

voor de zand gele kleur is mijn basis XF78 wooden deck tan, deze is een beetje bij gekleurd met xf55 deck tan een druppel XF60 dark yellow en een druppel XF57 Buff (de verhoudingen weet ik niet meer)

IMG_28653.JPG


IMG_28672.JPG


IMG_28705.JPG


IMG_28682.JPG


De decal op de turret is van een oud tamiya velletje voor een vliegtuig. De decal van dragon was volgens mij niet helemaal correct qua dikte van de strepen dus die heb ik er weer afgehaald.

Comments zijn natuurlijk weer welkom

Groet Martin
 
Ziet er heel goed uit Martin, mooi spuitwerk.
 
Ziet er weer goed uit Martin. Zoals Erwin ook al aangaf, mooi en strak spuitwerk.
Was de originele decal op de koepel dan ook zo in de vorm van een cocarde ?
Heb dit nog nooit gezien op pantservoertuigen, die vorm van decal (kenteken...).

Mark
 
Prachtig spuitwerk ! Ik denk dat je de Britse woestijn camo heel sterk benaderd, klasse.

Groeten Rik
 
Dat is een mooie Sherman geworden maar hoe zit dat eigenlijk met die markeringen?
Dergelijke markeringen heb ik nog nooit gezien, in welke periode situeer je deze tank?
 
The Shermanizer does it again !
 
Bedankt mannen,

Deze tank wordt in sicily gesitueerd, alle markeringen op deze tank zijn uit die veldslag. De rood en witte strepen waren standaard voor de britse voertuigen in noord afrika en italie. Pas rond D-Day vonden de amerikanen dat alle voertuigen een universele herkenning moesten hebben. De bekende witte ster was hier het resultaat.


Ik ben begonnen met verweren. De chips en washes zijn weer met olie verf gedaan. De koepel heb ik ook al stoffig gemaakt, dit keer heb ik gebruik gemaakt van tamiya buff en alcohol omdat deze iets sneller droogt dan mijn normale Humbrol 72 mix. Ik wou bij dit model meer stof aanbrengen en dan werkt dit wat beter.

De rest van de tank heeft al een wash gehad en wat chipjes her en der.

IMG_33313.JPG


IMG_33333.JPG


IMG_33324.JPG


IMG_33345.JPG


IMG_33353.JPG


IMG_33365.JPG


Volgende stappen zijn details schilderen en verder met chips en washes.
Daarna alle bepakking schilderen en aanbrengen

Groet Martin
 
Bedankt voor de toelichting inzake de kentekens Martin.
Weer wat bijgeleerd. Mooie vorderingen ook weer. Alles in subtiele hoeveelheden aangebracht... netjes.
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
voorraadkistje in Deep Bronze Green? Heerlijk detail.


In deze camo doet ie wat denken aan Panzergrau met gele wash, dat moet nogal verwarring gebracht hebben indertijd.
 
Ik wist niet dat de Britten in die tijd in N-Afrika een geheel ander soort markering hadden, weeral iets bijgeleerd dus... btw: de witte ster werd voor alle geallieerde voertuigen ingevoerd in 1943, mogelijk kwam ze bij de Britten in het Middellandse zeegebied later maar dat laat ik in het midden.
Het is in oorlogsgebied trouwens sowieso onmogelijk om even snel markeringen te veranderen hé! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan