Hoofdsponsor

1/24 Scania 144L Millennium Truck (Italeri) [WIP]

Schaal 1/24 - 1/25
Daar kan ik Filip alleen maar in bij treden Mitch.
De service bij onze sponsor is echt weergaloos goed.
Hij heeft echt heel degelijk materiaal, maar ook het duurdere werk.
Denk zelfs dat hij een starterkit voor modelbouwers heeft, kortom, je moet maar eens een kijkje nemen op de site.

Mark
 
Bedankt, zal ik zeker eens onder de loep nemen want daar ken ik nu eens niets van ^^
 
Zeer mooie start die je hier neemt al moet je de voorganger zijn foutjes oplossen of verbeteren,ga je het motorblok nog voorzien van de nodige bedrading of niet persoonlijk vind ik het zonde dat je het niet zou doen maar dat is dan ook mijn mening...;)
 
In eerste instantie was dit de bedoeling.
Maar degene voor wie ik hem mag bouwen heeft me de opdracht gegeven om het gewoon te bouwen zoals de handleiding het aangeeft zonder extra's.
Ook missende onderdelen zoals een drukvat ed wou ik proberen na te maken, maar dat was allemaal niet nodig.
Mijn volgend project zal zulke extra's bevatten ;)

Enige probleem waar ik gisteren ben achter gekomen is dat de velgen van de trekker missen..
Weet er iemand waar ik eventueel velgen zou kunnen bij kopen moesten ze niet te boven komen?
 
Briefje schrijven (mailtje sturen) aan Italeri met de uitleg dat je de velgen kwijt bent (desnoods kopie van het bouwplan bijvoegen).
Normaal hebben zij een dienst naverkoop die ontbrekende onderdelen kunnen nasturen.
Altijd een vraag waard...

Mark
 
Hierbij het adres van Italeri klanten service.

italeri@italeri.com

Het is de bedoeling dat je een mail stuurt met je vragen en beschrijving van wat je nodig hebt (wel in het Engels uiteraard).
Vervolgens krijg je een mailtje met link naar een bestelpagina retour, heel simpel en effectief.

Heb ik ook gedaan en werkt prima.

Succes, Ronald
 
Vandaag EINDELIJK nog eens kunnen verder werken aan de Scania.

Allereerst de motor verder afgewerkt.

SAM_2642.jpg

De radiator heb ik geprobeerd om met een combinatie van verschillende metaalkleuren een realistische look op te wekken.
Op foto niet echt super-duidelijk, maar ik ben tevreden! :) Het was zijn concentratie waard. ^^

SAM_2637.jpg
SAM_2638.jpg

En hem erna geplaatst plus de voorste ophanging.
Deze laatste heeft zojuist een eerste laag gekregen en zal morgen verder afgewerkt worden.

SAM_2644.jpg
SAM_2647.jpg
SAM_2648.jpg

Tot slot de reserve-wiel-drager (of hoe het ook mag genoemd worden) van de aanhanger afgewerkt.

SAM_2639.jpg

Mailtje naar Italieri werd gedaan, maar nog geen feedback, zal door de feesten zijn.
Morgen nog eens een uitstapke naar een modelbouwwinkel maken, eventueel daar ook eens polsen of de wielen niet apart te verkrijgen zijn.
 
Mooie vorderingen Mitch. Meestal wacht ik zo ongeveer een maand alvorens een tweede mail te sturen naar de betrokken fabrikant.
Momenteel is het misschien inderdaad niet de beste periode om een mailke te sturen, maar je weet nooit.
Hou er ook rekening mee dat je niet de enige "klant" bent die met problemen komt aankloppen...
Succes morgen.

Mark
 
Motor ziet er goed uit, alleen jammer dat je na afwerking niet veel meer zal zien... Maar dat is meestal zo hé ;)
Zal de cabine nog kunnen kantelen na afwerking?
 
Eerlijk gezegd, geen idee, goeie vraag eigenlijk "shame on me!" :D
 
@ Beyond: Kantelen zal hij! :D Heb het even nagekeken en er is inderdaad de mogelijkheid om de motor te bekijken eens hij af is ;)

Vermits de Scania me afgelopen dagen wat tegen sloeg heb ik hem even op rust gelegd en heb ik verder gewerkt aan de aanhanger die erbij zal komen te staan.

Allereerst heb ik de assen gemonteerd.

SAM_2650.jpg

Dan was het de beurt aan het chassis.
Alle voorbereidingen tot montage getroffen en het boeltje tot één geheel gevormd.
Ik heb goed opgelet dat alles loodrecht op elkaar afgestemd. ;)

SAM_2649.jpg
SAM_2651.jpg

Draagvoeten en diens ophanging.

SAM_2653.jpg
SAM_2655.jpg

En tot slot heb ik reeds een aantal dingen aan de achterzijde gemonteerd.

SAM_2659.jpg

En we sluiten de post af met het geheel! :)

SAM_2660.jpg
 
knappe werken

wa ferm velgjes liggen daar wel te niksen :D
 
Ziet er al goed uit Mitch. Flinke vorderingen die je maakt.

Mark
 
Klein beetje verder gewerkt aan de aanhangwagen vandaag.

Allereerst de assen gemonteerd.
Hier was het nodig om verstevigingen tussen de draagarmen te plaatsen zodat de assen mooi uitgelijnd konden worden.
Maar de onderdelen die hiervoor voorzien waren in de kit waren TE broos en braken bij enige spanning.
Op volgende foto is te zien hoe degene aan de uiteinden lichtjes doorbuigden.

SAM_2667.jpg
SAM_2669.jpg

Dmv van dikkere stevigere onderdelen gehaald uit afval-raampjes heb ik het boeltje wel mooi uitgelijnd gekregen en de spanning op de uiteinden werd dadelijk geneutraliseerd! :D

SAM_2671.jpg

Lijkt niet veel maar heeft me wel de nodige hoofdpijn bezorgd maar ik ben meer dan tevreden hoe het eruit is gekomen! :)

Daarna me reeds beziggehouden met het plakken van de basis voor op het chassis plus enkele dingen toegevoegd/aangepast aan het chassis zodat beide klaar zijn voor hun laagje verf ;)

SAM_2675.jpg

En tot slot de mud flaps reeds voorzien van hun kleurtje.
Morgen verder afwerken met de nodige details plus decal ^^

SAM_2677.jpg

Dus morgen reeds wat spuitwerk doen, daarna de velgen voorzien van hun kleurtje en dan zal menne namiddag er weer ver hene opzitten! :D
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan