Hoofdsponsor

1/48 Someone let the gate open (Rackham)

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.414
Een van mijn oudere werken een Rackham figuur, valt een beetje buiten mijn normale doen maar heb er ooit enkele gebouwd en geschilderd op het moment dat ik ben overgestapt van olieverf op acryl.
Het figuur is tussen de 40 en 50 mm groot en is geplaatst op een stuk uit Styrodur compleet eigenbouw.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Veel plezier bij het bekijken.

Grtx Jan
 
Erg mooi, zowel de figuur als de diorama!

Grijze Wolf zei:
op het moment dat ik ben overgestapt van olieverf op acryl.
Waarom ben je overgestapt? Is olieverf niet beter om figuren te schilderen? Ik heb zelf niet veel ervaring maar ik had dat zo begrepen, vandaar mijn vraag.
 
@Eugene, beide hebben hun voorvechters en meesters en vragen om echt goed te zijn gewoon veel oefenen en techniek.
Met olieverf haalt men sneller resultaat als het om kleurovergangen gaat en goed is aangebracht, meestal wordt dit medium te dik aangebracht en resulteert dan toch niet in het verhoopte resultaat.
Acrylverf is moeilijker onder de knie te krijgen maar eens je de techniek beet hebt werkt het gewoon sneller, de meeste die niet snel resultaat boeken keren terug naar de olieverf. Ik beheers beide technieken vrij goed en gebruik nog zelden olieverf.

Grtx Jan
 
mooi gedaan,jan

kan je acryl en olieverf mengen?
 
@ hugeminkus, veel figuurschilders gebruiken als onderlaag Acrylverf en werken dan af met olieverf. Hierbij moet men ook genoeg tijd nemen om de onderlaag uit Acryl te laten uitharden, aangezien er voor olieverf verdunner wordt gebruikt en deze een niet uitgeharde acryllaag kan losmaken.
Omgekeerd gaat ook maar sommige olieverven hebben maanden nodig om volledig uit te harden.

Grtx Jan
 
Bedankt voor de uitleg Grijze Wolf! Binnenkort ga ik enkele figuren schilderen en dit bevestigt dat ik best met olieverf kan werken, om eerst dat te leren.

En nu ik er toch nog ben: De kleur blauw op het harnas is heel mooi!
 
Eugene, indien je begint en je hebt nog geen verf gekocht raad ik je aan toch in Acryl te beginnen de overstap is veel moeilijker omdat beide technieken volledig verschillend zijn.
de meeste die niet snel resultaat boeken keren terug naar de olieverf
het blijft natuurlijk je eigen keus.

Grtx Jan
 
Mooie schilderwerken weer Jan (zou bijna zeggen zoals we van je gewoon zijn...).

Mark
 
mooi gedaan mooie kleuren en netjes afgewerkt !!!
 
Oeps Jan , deze heb ik gemist !
mooi stukje schilderkunst met olieverf! Rackham heeft wel mooie wargames figuurtjes vind ik.
En inderdaad zoals ik hier verder heb gelezen heeft inderdaad ieder zijn eigen manier van gebruik.
ik zelf heb ook al met acryl gewerkt maar ben daar niet zo content van , veel van mijn vrienden gebruiken dit inderdaad ook om sneller te kunnen schilderen maar bij mij is het de bedoeling om alles op mijn eigen tempo te doen en tussen door nog verbeteringen aan te brengen .
de meesten die ik ken doen veel aan wedstrijden en willen hun figuren op snel tempo af krijgen , maar zoals ik al eens heb gezegd , heb ik bij top schilders in Folkstone gestaan en die geven toe dat het moeilijk is om alleen met acryl te werken en de afwerking nog altijd met olieverf gebeurt.

grt Nicolas
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan