Hoofdsponsor

1/16 Renault ft (statisch 1/16) [wip]

BUZZY10719

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 aug 2012
Berichten
2.331
Hey de mannen (en ook de vrouwen natuurlijk),

Ik kon me ondanks mijn belofte (geen nieuwe kits openen, eerst oude afwerken) niet houden om aan deze te beginnen.
Hier al enkele foto's.
De boxart:

RENAULTFT_zpsff4d4812.jpg

Deze versie zou ik willen bekomen. (een Beutepanzer)

beute3_zpsc9c85ba1.jpg

Hier dan de start.
Eerst de motor en de radiator in elkaar geprutst.

RENAULTFT1_zpsaa00559e.jpg

RENAULTFT4_zps5af677bc.jpg

RENAULTFT2_zpsd0df8d10.jpg

RENAULTFT3_zps1eb50a9d.jpg

Vervolgens de primer er op (in dit geval zwart)

RENAULTFT5_zpsb82a48e5.jpg

RENAULTFT6_zps3e1ffa65.jpg

RENAULTFT7_zps3e84c088.jpg

RENAULTFT8_zps6c83df20.jpg

Als je zo lang al met schaal 1/35 bezig bent is dit wel even wennen.
 
Wat geweldig een Tank in 1/16 de eerste delen zien er veel belovend uit.

Tot de volgende Ronald
 
Succes met de bouw, alvast een motorblok die je gedetailleerd zal kunnen schilderen/verweren.
Is ook een model die je niet zo vaak ziet passeren op de modelbouwtafel.
En de fabrikant...... " TAKOM" is me onbekend......goeie kwaliteit?
Is er ééntje die we gaan volgen ;)
 
Bedankt mannen.

@Filip: Ik denk dat dit voorlopig het enige model is dat TAKOM heeft.
De kit is wel al gekend onder verschillende tankfanaten.
Het is inderdaad een model dat niet echt vaak op de werktafel verschijnt.
Hij was wel revolutionair, de eerste tank met een draaiende turret.
 
Amai Werner, ge zijt wel ne rappe hé. Gisteren nog maar gekocht en vandaag er al aan het prutsen. Veel succes ermee. De camo lijkt me wel een uitdaging.

JM
 
Jawel daar is ie dan ^^

De motor-onderdelen zien er mooi gedetailleerd uit.

Persoonlijk zou ik er geen Beutepanzer van maken. Deze tank is gewoon véél mooier met de originele camo.
 
Das weer een speciaal geval en dan op zo'n schaal... dat roept om updates! :D
 
Bedankt allemaal voor jullie reactie's.
@pascal: kan nog steeds zijn dat ik hem toch in zijn Franse camo spuit hoor maar dat zien we dan nog wel.
@Walter: hier kunnen inderdaad updates op, ben op zoek nu naar een goede en duidelijke foto van de motor zodat ik er bougiekabels kan op maken, deze zijn er namelijk niet bij en zou een mooi detail zijn denk ik. Indien iemand er ene heeft voel ik me geroepen. Op het net heb ik voorlopig geen succes.
 
Buzzy, succes met de bouw van deze mooie project.
 
Dit is een wel erg boeiende kit, lekker groot, zeer tof onderwerp...succes Buzzy !
 
Bedankt voor jullie reacties mannen, het is inderdaad wel een groot model maar dat wil ook zeggen dat ik wat ga moeten uitkijken voor de details die deze tank had. Op deze schaal valt het ontbreken of overdreven ervan direct op maar we gaan ons best doen om er iets van te maken e. (Belangrijkste is denk ik onthouden dat het hobby is en leuk moet blijven e.)
Vind wel niet zo heel veel echt nuttige foto's van deze.
 
Dat je nooit van Takom heb gehoord is mogelijk, ze zijn dit jaar pas begonnen en zover ik kan zien op hun homepage is dit het enigste model wat ze hebben dus ben erg nieuwsgierig naar de modellen die Slilenoz opnoem.

Klopt wat Silenoz zeg zag ze net staan op de site van PMMS :$

Hier nog een link naar een filmpje en wat foto`s van een open gewerkt model http://www.hobbylink.tv/scale-renault-ft-tank-amusing-hobby-object-279
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Buzzeke, ik heb foto's van de Steelmasters over dat ding, indien je wil scan ik in en stuur ik door naar jouw, stuur me dan wel een PB voor je mailadres. ;)
 
Hey Werner,
heb hier juist de laatste Art of modelling (nr 31. november 2013) in mijn handen en je gelooft het of niet maar er staat een bouwverslag (10 pagina's) in van een Renault FT-17. Is wel van Meng models 1:35 maar is interessant om te volgen hoe hij het schilderd en verweerd.

JM
 
Jeanke is mij voor, 'k wou net dezelfde reply geven.

http://wwimodeller.co.nz/tag/renault-ft17/ Misschien is dit dezelfde link als Walter reeds gegeven geeft, maar hier staan twee foto's van de motor.
Jammer genoeg zijn ze niet voorzien van de bougie kabels.
Ik vermoed dat de witte pluggen die je ziet bovenop de ontstekingskaarsen zijn. Deze dien je te verbinden met de 'delco', in een 1-3-4-2 configuratie.

?????

Wat uitleg : op je laatste foto van je model motor is links een rechtstaand cilindrisch deel te zien. Dit is waarschijnlijk de delco. Verdeel deze in vier op de omtrek vanboven. Daar kun je dan je draden laten vertrekken.
De eerste draad verbind je met bougie 1, de tweede draad met bougie 3, de derde met bougie 4 en tenslotte de vierde draad met bougie 2.

Alzo heb je de correcte ontstekingsvolgorde.

Succes met je FT.

Groeten Rik
 
Bedankt voor de info mannen.

@Rik:die witte pluggen zijn inderdaad de ontstekingskaarsen. Het zou kunnen dat dit inderdaad de delco is maar ben er niet zeker van, er is aan de ene kant een rechthoekige behuizing waar er 4 aansluitingen aan zijn volgens mij.
Ik twijfel echter doordat het meer een rechthoek is en een delco is rond e omdat er een contact moet in rond draaien.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan