Hoofdsponsor

1/16 Renault ft (statisch 1/16) [wip]

Hey Dikkie Dik, bedankt voor de link man.
Mijn vermoeden van de aansluitingen word hier bevestigd.
Heb de link onmiddelijk bij mijn favorieten gezet.
Men heeft nooit teveel refferentiemateriaal e.
 
Mooie tank die Renault FT, staat bij mij op mijn todo-lijstje. Deze van schaal 1:16 is wel groot, maar misschien daarom wel interessant...

Ik volg je bouwverslag Buzzy!
 
Schuif allen maar bij, er is nog plaats genoeg.

@Eugene: Als 1/16 wat groot is is de kit van MENG misschien iets voor u, is 1/35 en als ik in de laatste "ART of Modelling" eens kijk is hij bijna hetzelfde opgebouwd als deze. Men zou bijna denken dat men de mallen overgenomen heeft en een upscale gedaan heeft. Bij die van Meng zit juist 1 detail meer in namelijk de sling die dienst doet als stoel/zetel/"hulpmiddel om recht te blijven staan". Deze zit er niet bij bij die van TAKOM.
Hoe weet ik dit, simpel hoor. Een duidelijke gedetailleerde bouwbespreking in AoM van deze maand. :) :)
 
Ik heb vandaag niet teveel tijd gehad maar heb toch een kleine update van de motor.

RENAULTFT9_zps34fe5023.jpg

RENAULTFT10_zps0538645d.jpg

RENAULTFT11_zpsbbbb5d2f.jpg

Volgende stap zal zijn, de bougiekabels eindelijk aanbrengen en hier en daar nog wat meer kleur geven en dan het plezierige, wheateren.
 
Hey Buzzy,

Mail op komst.
Mooi werk. Bij de docu die je zult ontvangen staat bovenaan de motor met de bougieaansluitingen naar de delco, die aan de zijkant zit. Veel plezier... ;)
 
Hey Buzzy,

Mail op komst.
Mooi werk. Bij de docu die je zult ontvangen staat bovenaan de motor met de bougieaansluitingen naar de delco, die aan de zijkant zit. Veel plezier... ;)

Bedankt man.
Zal ik zeker mee geholpen zijn.
 
Dit ziet er net echt uit ! Knap Buzzy ! Is dat pe op dat zwart ? Of héél vakkundig geschilderd ?
 
Dit ziet er net echt uit ! Knap Buzzy ! Is dat pe op dat zwart ? Of héél vakkundig geschilderd ?

Ik vermoed dat je die rondes bedoeld aan de ontstekingskaarsen en de bouten om de cilinderkop vast te zetten G, dit is geschilderd.
Er zit maar 1 stukje PE op het blok en dat is zwart gespoten.
 
Goed bezig.
Was die niet voor de dochter?:D
 
Ho ho ho, dat ziet er hier interessant uit! Welke verf heb je gebruikt voor die metaalkleuren? Ziet er goed uit! Metaalverf kan er vaak zo fake uitzien... Een paar tips en ervaringen van andere mensen zijn zeer welkom!

John
 
Hey John,
Dacht u te zien op de beurs de zaterdag maar blijkbaar zijn we elkaar mislopen.
De verf die ik gebruikt heb voor de metaalkleuren zijn de gewone potjes van "REVELL EMAIL COLOR".
Deze dekt heel goed en geeft inderdaad een heel goed effect.
 
Je gaat er als een speer vandoor hé Buzzy. Mooie vorderingen en fijne schilderwerken.
Vanaf nu heb je er een volger bij.

Mark
 
Mooi gedaan dan hoor Buzzy, als dit geschilderd werd : chapeau !
 
@Mark: schuif maar bij man, plaats genoeg en bedankt voor je reactie.
@GUnit: bedankt voor het compliment man. Betekent veel voor mij om dit uit uw mond (klavier :) ) te horen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan