Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Guy's werkruimte/vluchthol.
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15

Discussie: Guy's werkruimte/vluchthol.

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard Guy's werkruimte/vluchthol.

Ik merkte dat dit een vrij populair topic was, zodoende !

Die broodnodige werkruimte leeft blijkbaar bij alle bouwers. Vijf jaar geleden heb ik een woonst verkocht, doordat ik meer ruimte wilde voor al de gezinsleden (we zijn met z'n vijfjes).

Toen ik de ruwbouw van het huidige huis zag, was het liefde op het eerste gezicht bij iedereen. Mij viel natuurlijk onmiddellijk de grote zolderkamer op, dit zou een kleine 50 m2 modelbouw-en verzamelruimte worden. En nu zijn we zover, dit is mijn stulp geworden, waar ik me tijdens gezinstumult en kindergeweld kan terugtrekken om me in mijn hobby te smijten.

De helft ervan heb ik momenteel in beslag genomen (25m2 dus), er hangt een voile op de helft van de ruimte, waar mijn oudste haar slaapkamer heeft ondergebracht.

Ik hoop dat ze nog lang mag blijven, maar later ga ik deze resterende helft lekker inpalmen voor m'n spullen. Ik verzamel ook nog wat militaria van WOII.

Werken doe ik vlakbij een groot veluxraam, in noorderlicht dat bestendig is de hele dag door. Een tweede raam geeft licht genoeg dat door de voile heen schijnt vanuit het zuiden. Ik heb alles in zeer lichte tinten gehouden.

Groeten, GUnit.

Banned

Standaard

Guy,

we willen ook wel zien wat er in die kast rechts steekt hoor....

Voor de rest, mooi en netjes geordend, ik hoop mijn werkplek ook zo net te houden als deze klaar is en in dienst genomen.

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Wel Guy, je hebt een hobbykamer waar er velen jaloers op zouden zijn.

Droop

Standaard

Hoi Dominiek, er word me inderdaad wel eens verweten dat ik té net ben, en ze hebben gelijk ! Ik word helemaal gek als iets niet op de juiste plek staat en van rommelige kasten krijg ik instantly een punthoofd ! Ook wordt er hier elke week minstens eenmaal gekuisd, jawel, door deze jongen. Enkel mijn werktafel ligt er soms rommelig bij, omdat ik niet telkens opnieuw mijn boel wil uitpakken, kostbare tijd gaat dan verloren. Na elk project poets ik tevens de tafel.

De kast is niet zo bijzonder, de glazen vitrine herbergt mijn eerste voertuigen die niet meer zijn dan probeersels. De recente diorama's zal ik mettertijd zeker eens posten als je dat interessant vindt. Het zijn er trouwens niet zo veel, want ik werk al gauw een half jaar aan één projectje, soms een jaar.

Beste Droop, ik ken mensen die een heel klein hobbykamertje hebben, waar de mooiste projecten in geboren worden. Size doesn't matter you know (hahaha).

GUnit.
    Laatst gewijzigd door GUnit; 04-09-08 om 20:44

Standaard

En Rik die alweer jaloers is. Man wat een mooie ruimte. Daar kun je veel leuke uurtjes in besteden.

Verder ben ik ook wel nieuwsgierig wat er in de kasten steekt.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Hey Rik, deze ruimte was mijn ultieme wens, denk je absoluut niet in dat ik tevens de eigenaar ben van vette auto's oid.

Die kast blijft toch fascineren denk ik (hahaha), ik zal maar es werk maken van een paar foto's. GUnit met vriendelijke groeten uit het Hoge Noorden.

Standaard De kasten.

Jongens, ik heb echt niet veel te tonen, en ik vrees dat het merendeel jullie geen moer interesseert, maar jullie vroegen erom dus :

Foto's zijn luizig van kwaliteit, excuses !
    Bovenste schap :
    - Kein Weg Zurück !, 1/72 diorama met MAus.
    - Ksst, Hau Ab !, 1/72 diorama met Panzer IV.
    - Die Letzte Sonne !, 1/72 diorama met Jagdpanther.
    Deze drie diorama's toon ik in de rubriek afgewerkte diorama's die niet tot stand kwamen op dit forum.

Tweede schap :
    - Search In The Swamp !, 1/35 diorama met rubberboot.
    - Die Panzerjäger Sind Da !, 1/35 vignette met Duitse tankjagers.
    - A Short Break !, 1/35 diorama met Command Car.

Derde schap :
    - The Day Before D-Day, 1/72 diorama met P 51 B Mustang.

Vierde schap :
    - niks anders dan mijn allereerste modellen van de eerste jaren, tevens proefkonijnen om gruwelijke experimenten op uit te voeren.

Bodem :
    - mijn allegaartje van probeersels, gaande van eigen gesculpteerde figuur in 120mm, tot figuren die ik in de toekomst ga ontdoen van hun verf ter renovatie, een Frans kleermakerswinkeltje voor in een diorama (niet gebruikt wegens toch wel wat ontwikkeling heden ten dage, dankzij de forums !!!) etc...

Witte kast :
    - Merendeels gevuld met kleine WOII spullen, zoals dit vak :

- En dit :

Voor het overige boeken, films, documentatie allerlei dus.

Zien jullie wel ? Niet zo patserig he, maar ik amuseeer me hier geweldig.

Dikke groeten van GUnit.
    Laatst gewijzigd door GUnit; 05-09-08 om 19:19

Standaard

Hoi Gunit,

Mijn inziens leuke dingen wat je toont, en dat je wel eens een model hebt waar je zelf minder tevreden over bent is volgens mij bij iedereen. Maar ik zie volgens mij ook nog wat op de stack staan, wat heb je nog meer te bouwen?

Groeten,
    Swa

Standaard

Die tang die je hebt liggen op de onderste foto komt niet echt uit de tweede wereldoorlog. Ik heb die standaard in mijn uniform gekregen, dit hoorde bij mijn gewone uitrusting toen ik nog in dienst zat. Ik heb deze nog steeds en gebruik deze nog vaak.

Verder een leuke collectie die je daar laat zien.

Standaard

Swa, ik noem het voor je op :

Dragon 1/35 Panther A Late met aftermarket, AVF 1/35 Beep, Bronco 1/35 Comet tank, Italeri 1/35 Duitse aanhangwagens, Hasegawa 1/72 Thunderbolt D-Day edition box, Revell 1/72 Lancaster, Italeri 1/72 C-47, Tristar 1/35 Marder III, Tristar 1/35 Flak 38 met crew, AFV 1/35 truck Bigshot en ik vergeet er nog vrees ik. Verder is de stash groter qua figuren, gaande van Dragon tot Alpine. Een klein hoopje aftermarket doosjes...

Rik, de tang daar heb ik idd mijn twijfels over, maar ze is wel degelijk van de jaren 30, afkomstig uit een fabriek in NY die leverde aan het US Army. Deze was overigens een minder interessante aankoop omdat ik toen nog niet in het bezit was van een boek voor US WWII collectors. Een beetje een miskleun eigenlijk, want zelfs indien echt US WWII past het ding niet echt in mijn verzameling.
    De verrekijker is er eentje van US WWI, maar doorgebruikt in WWII. Het lederen etui zit rond de nek van de ranger, het heeft bovenop het deksel een kompasje.
    Op de kast zien jullie enkele metertjes liggen, afkomstig van neergestorte vliegtuigen en in mijn bezit gekregen van een man die bij het verzet zat. En zo kan ik wel meerdere zaken gaan vertellen, maar dan gaat dit wel een heel erg lang topic worden vrees ik. Helemaal als ik begin over zoeken met de metaaldetector...

GUnit. Bedankt voor jullie toffe reacties overigens.
    Laatst gewijzigd door GUnit; 06-09-08 om 10:17

Standaard

Zeer mooie ruimte...ik lees dat jullie ook met vijf zijn...same here... anyway, mooie ruimte

Standaard

Tja ik ben nu 35 en heb nog als laatste lichting in Nederland moeten dienen. En de tang nieuw gekregen. Dus kun je nagaan. Het merk klopt wel. Dat staat er bij mij ook op.

Standaard

Jadefalconguard, ook met vijf, hier ben ik de enige man, buiten de teckel gerekend.

Rik, ik ben bijna 41 en heb in 87 dienst genomen. Zat bij de 16e Gevechtsbrancardiers in Lüdenscheid. Stoere naam voor één jaar nutteloze dingen doen. Respect hadden ze me thuis reeds bijgebracht dus...
    Is jouw tang van het merk Bernard ? Dat zou straffe kost zijn ! Dan heb je een stukje gerief dat gebruikt werd in WO2 door de Engineers van US army.

GUnit.

Standaard

Jawel. Wij kregen er allemaal een. Die gebruikten wij voor het knippen van de constanina\s (hoe heete dat ook al weer) Die rollen met die vervelende mesjes er aan. Die moesten eerst verzegeld worden, en dan geknipt.

Zat bij de alfa eenheid voor de infanteristen en ben daar sergeant geworden. Wij deden vaak verkenningen enzo vandaar dat dit ons standaart gereedschap was naast een zakmes en zaklamp en persoonlijk wapen.

Standaard

Waaw GUnit,

Zoveel ruimte.
    Mijn zolder is ook wel ruim, maar ik moet die delen met mijn twee zoontjes (speelhoekje), met mijn vrouw (Bureau), mijn slangen en dan nog gezwegen over alle "rommel" die we nergens ander kwijtraken in huis...
    (En ik heb ook nog wat ruimte gereserveerd voor mijn toekomstige treinbaan )

Maar ik klaag niet hoor, 't is nog altijd beter dan de keukentafel (zoals het momenteel nog 't geval is )

Grtz, Beyond

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten