Hoofdsponsor

1/350 Bismarck restauratieproject (Tamiya 1/350) [DONE]

Danny, ik heb het eens nagekeken en het geheel komt op 13 kilo. Cargomaster, bedankt voor het compliment. Ik ben vandaag eens begonnen aan de naamplaat, hoewel er niet echt een plaat komt. De letters worden straks individueel op de plank gezet. Daarvoor heb ik het volgende boekje van mijn vader geleend:

attachment.jpg

Dat boekje heb ik ooit al eens gebruikt om een houten doos te beschilderen voor een zelfgemaakt schaakspel. Ik had alle zijden gebruikt om taferelen op te schilderen die aan de Middeleeuwen deden denken.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit lettertype werd eerst op een papier overgetekend in schaal 2/1. Ik maakte ook een projectie van het spiegelbeeld op 1,5 cm afstand, dat wordt de dikte van de letters.

attachment.jpg

Dat papieren template werd dan gebruikt om beide helften van de letters over te trekken op het bladmetaal.

attachment.jpg

Hier kan je de bedoeling al iets beter zien, ik heb nu twee letters voorbereid. De kleine i heeft al een zijde die uitgerekend is, voor de grote letter moet ik die apart aanmaken om ze over een rond voorwerp te kunnen rollen.

attachment.jpg
 
Wow wat is dat allemaal knap werk jullie gaan nu toch heel ver maar het zal zich wel lonen
Marc
 
Dit schaakbord is echt straf schilderwerk man super mooi gedaan het eerste gevoel dat ik had was dat ik in een doos aan het kijken was😈...
Alle letters ga je nu afzonderlijk uittekenen en uitsnijden om zo tot een naamplaat te bekomen dit alleen is al kunst als ik de lettertypen bekijk die je gebruikt 😉..
We blijven volgen...
 
Het was even wachten, maar de letters zijn daarnet allemaal uitgesneden geraakt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ze moeten worden zoals de I, die al dichtgeplakt is.
 
De letters zijn nu ook al gevouwen en ik heb ze eens rechtgezet.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik ben nog aan het nadenken hoe ik het ga aanpakken om hier de zijkant van te maken. Bij de B zijn er al verstevigingsstukjes geplakt.
 
Originele manier hoor, zal nog een serieus werkje zijn om deze hun zijkanten te geven...
 
kan alleen maar roepen : Meesterlijke Modelbouw hier Applaus Applaus Applaus

inspirerend topic Steven ! idee_zps9e18d201.gif

En nu dan nog een smulbouwtoetje met die vette letters erbij... helemaal geweldig !!
 
Bedankt voor het enthousiasme, ik heb de zijkanten vandaag afgewerkt en de boel geplamuurd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zondag moet de bak klaar zijn voor Scaleforce, want de Bismarck is ingeschreven bij de Naval Vessels.
 
Wauw , mooie belettering... zal beeldig staan !

Straks benieuwd naar de eindfoto's :)
 
Jullie zijn toch op jullie manier Rubbens , Van Gogh echte kunstenaars
Marc
 
Zeer mooi en origineel.
Dit zal zeker opvallen ;)
Veel suk6 bij zijn eerste wedstrijd :)
 
Nice, zeer welverdiend (uitgaande van een felle concurrentie).
 
attachment.jpg

Dit is na de behandeling met acetonvrije nagellakremover om puttyresten weg te wassen.

attachment.jpg

Hier werden er gaatjes geboord voor stukjes satéprikker.

attachment.jpg

De ijzertjes werden allemaal recht uitgelijnd.

attachment.jpg

Deze ankers kwamen uit Oostende.

attachment.jpg

Hier zijn ze wat geplamuurd en geschuurd.

attachment.jpg

De letters zijn van ongelijke breedte en dus moet er een template gemaakt worden om de gaten in de plank te boren.

attachment.jpg

Het overschot wordt gedeeld door het aantal tussenruimtes tussen letters en uitgezet.

attachment.jpg

Dit werd overgezet op de plank, nadat het midden werd aangeduid.

attachment.jpg

Dan konden er gaatjes van 2mm geboord worden.

attachment.jpg

De letters en ankers zijn Sencys zilver gespoten. Ze zijn nog niet droog, dus het resultaat zien jullie pas zondagavond.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan