Hoofdsponsor

1/350 Bismarck restauratieproject (Tamiya 1/350) [DONE]

Bedankt, Swaken. Het begint nu wel dringend tijd te worden om het ding eens in de verf te gaan zetten.

attachment.jpg

En toch zijn er altijd nog wel wat stukjes om toe te voegen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Hopelijk morgen beter weer...
 
Het was geen goed weer, maar het schip is toch gespoten geraakt, weliswaar in de garage.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik had maar net genoeg in de spuitbus om alles een keer te bedekken, dus je ziet nog wat van de houtkleur opduiken tegen het dek aan. Ik zal dus over de primer nog wat moeten gaan airbrushen voor ik de masking kan wegnemen.
 
Toppunt van geduld zou ik denken als ik die kit zo zie..

Heb al eens fotos gezien van deze OOB, met al die PE en scratch die jij erop zet gaat dit een prachtstuk worden !
 
Hey,

Indd, mooie toevoegingen zijn het.
Zo te zien veel kleine stukjes, je gaat je werk hebben om dit te verweren en af te werken, maar je moet je niet haasten :)
 
Bedankt voor de complimenten. De Bismarck is alweer uitgepakt nu. Eerst wat plaatjes van de bewerkingen die hieraan voorafgingen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier is er een schaduw gelegd op de grijze delen. Dat ging wat moeilijk, ik heb maar weer een nieuwe naald gekocht vandaag.

attachment.jpg

Er moest ook een zwarte rand langs de opbouw lopen. Die is in Vallejo Surface Primer gepenseeld. De ongelijke bovenrand wordt later met een scalpel weggeschraapt, de laquer van Tamiya is hier goed tegen bestand omdat de opbouw grotendeeels in plastic is. Ik zag het niet zitten om alles nog verder af te plakken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan heb ik de tape weggenomen. Ondanks een deklaag in p+ zijn er hier en daar toch stukjes houtkleur van het metalen dek afgesprongen. Die heb ik bijgespoten nadat ik de chips opgevuld had met bruingele emailverf.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu is de hull bijgeschaduwd met Mr. Hobby roodbruin en Vallejo Air grijs. Voor het rood werd de waterlijn afgedekt, het grijs werd er wel over gespoten om niet te sterk af te steken. Ik moet het hier en daar nog terug weghalen.
 
Wat een opwaardering geef je dit schip zeg, het blijft een genot om naar de updates te kijken.
 
Je laat hier duidelijk de Bismarck weer schitteren in al zijn glorie. ...
 
Volmondig mee eens met bovenstaande coment's..... :)
 
Bedankt, mannen. Als je zondag komt kijken, zal je zien dat het dek al goed op de hull gekleefd zit en dat er hopelijk al vanalles op geïnstalleerd is.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier moet nog wat gewerkt worden aan de kier die oorspronkelijk het wegbreken van het dek gevormd heeft.
 
De Bismarck kreeg een fijn plekje in Hoboken en is ook bijna onbeschadigd thuis beland, alleen de vier antennetjes kwamen toch weer los. Een zorg voor later.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Er moeten een aantal markeringen en twee swastika's op het schip gespoten worden en daarna moeten ze terug afgedekt worden met een laag grijs. Dit werd gedaan toen het schip de thuiswateren verliet en dus niet meer door vliegtuigen herkend mocht worden. Op het voordek zijn alle scratchwerken aan de kettingen terug weggeschaafd, er komen aftermarket kettingen voor in de plaats.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De strepen en de kruistekens zijn hier al in twee kleuren gespoten. Er is wat overspray te zien maar die krijg ik er wel af.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier zit er al terug grijs over. Rond de kruisen had eigenlijk eerst rood moeten zitten, die stap heb ik overgeslagen.

attachment.jpg

De torens zijn nu goed overschilderd onderaan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Er zijn nu schaduwen aangebracht. De mast is wel een keer hard geraakt, die moet terug van een ra voorzien worden.
 
Ik ga het zeggen gelijk ik het zit te denken--->>>> I LOVE it machtig mooie update hier.
 
Bedankt voor de appreciatie, Doomwad. Hier nog wat extra toevoegingen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nog niet alle Flak is geplaatst, er moeten eerst nog barbettes bijkomen.
 
Dat wordt daar druk op het dek..
Ziet er wel zeer mooi uit ;)
 
Hey,

Indd, ziet er overtuigend uit.
Mooie spuitwerken. Wordt indd een drukke bedoening op het dek :)
 
Bedankt mannen, het zal nog drukker worden met de relingen er op. Dan wil ik wel eerst alles af hebben dat anders tot beschadigingen aan die relingen kan leiden. Daarom moeten nu eerst de ankers op hun plek komen.

attachment.jpg

attachment.jpg

http://www.kbismarck.com/

Zoals te zien is, moet de ketting dwarsverbindingen tussen de schakels hebben. Ook is er een aparte kleinere keten om het geborgen anker te zekeren. Hiervoor had ik al een handig hebbeding gekocht.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Die grote ringen zijn ook gescratcht, net zoals een van de twee ankers. Om de dwarsverbindingen op de ketting te maken, die ik van Trumpeter gekocht had, legde ik ze vast op kneedgom. Dan een zestigtal stukjes draad van 0.5 mm afsnijden en in elke schakel leggen. Vervolgens met een reepje Tamiya-tape elke draad aan de schakel lijmen met secondelijm. De kneedgom is daarna makkelijk te verwijderen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Je zit toch gemakkelijk een paar uur aan een ketting, de andere moet ik nog doen. Dan heb ik maar eerst een stukje barbette geplooid uit Eduard fretjes.

attachment.jpg
 
hey,

En weeral is het goed, dat wordt een seriueze gepimpten boot, knap :)
 
Bedankt, Swaken. Ik heb al maar een eind reling er opgezet. Dat ging goed buiten in de zon.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan