Hoofdsponsor

1/72 Seaking BAF van Heller [!]

scalemarc

Well-known member
Registered
Lid geworden
21 okt 2011
Berichten
271
Lang geleden dat ik nog een helicopter gebouwd heb.
Had dit doosje nog op zolder liggen ooit eens gekocht voor 1€
Grtz

attachment.jpg
attachment.jpg
 
Succes met de bouw, mijn ervaring met de Heller kitjes wat ik reeds heb gebouwd krijg je in elk geval veeeeeel plastic voor je centen ;)

Benieuwd wat je hiervan zult maken.
 
Veel succes met deze. Heb deze ooit gebouwd, en goed opletten bij de canopy, deze is of veel te smal of veel te breed volgens de romp (weet ik niet juist meer)
 
succes, heb deze al eens gebouwd en heb deze nog liggen voor de decals , zelf ben ik niet al tevreden van heller het past niet allemaal en de details alsook het interieur zijn ondermaats , het is interessanter om bv een sea-king van revell te kopen en hierop de decals te plaatsen. In de sea-king set van revell kan je de mk-41 ombouwen nar een mk_48 , toch veel succes gewenst
 
Voor €1,- mag je ook niet al te veel klagen over passing toch ;)
Veel plezier met de bouw Marc.

Fred
 
Eigenlijk is dit de Airfix Seaking die in de Heller doos zit. Heller en Airfix hebben een tijdje hun mallen aan mekaar uitgeleend.
Voor de rest valt deze Seaking wel mee hoor, ik heb'm een tijd geleden ook gemaakt, maar dan in een amerikaanse Apollo versie. Voor de Belgische uitvoering heb ik een Fujimi liggen.

Veel succes met deze!
 
Als ik mij niet vergis, probeert Heller je wijs te maken dat de winch helemaal binnenin zit, met de kabel door de vloer van de cabine heen gaat, en nog eens up and down gaat door de draairichting van de rotor :ohmy:
 
Ok mannen ik ga het eens bekijken, misschien met scratch en andere bouwdoos overschotten lukt het wel.
Ik heb de Seaking van binnen en van buiten al eens bekeken ( 38j Luchtmachtdienst).
Ja de winch in de Heller versie is voor de RAF versie om probes naar beneden te laten, maar lijkt me een beetje rudimentair.

Grtz
 
ikzelf heb ook al tal van Seakings gebouwd.
de Fujimi is redelijk goed, de heller/Airfix vind ik niet zo goed, vooral de vorkant is niet zo mooi.
ik zou aanraden de Revell kit te gebruiken (Mk.41, et Skua of the nieuwe "45 years" uitvoering), deze heeft weinig aanpassing nodig en de onderdelen voor de Belgische Mk.48 zitter er al in.
 
Ik krijg hier interessante tips waarvoor dank
Ik probeer een revell kitje aan te schaffen maar deze kit ga ik toch bouwen zoals ze is, doet me een beetje denken aan men jeugdjaren toen zo een airfix doosje van 1/72 48frank kostte.
Ik heb wat grondverf aangebracht, want ik vind die witte plastiek afschuwelijk om mee te werken. Ook de fameuze gaten in de romp al dichtgemaakt met abs card.
attachment.jpg
attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan