Hoofdsponsor

1/1 Motorvlet de Hulder

ik dacht inderdaad dat je" :@" werd van de schroefas te vervangen.
 
ik dacht inderdaad dat je" :@" werd van de schroefas te vervangen.

K(wiste het ee !

Nee, modelbouw (in metraal) is wel wat anders dan het dikkere plaatwerk.
Zo moet je er eerst en vooral voor waken dat je tijdens het bewerken niet meer gaat kapot maken dan nodig.
En zal het straks verwarmen van schroef as buis en de opening er rondom in de romp, me nog bloed zweet en trane genoeg gaan kosten indien ik het geheel te warm ga stoken .

Voor de rest zit ik nog steeds te wachten op beter nieuws, dat nog steeds niet komt.

Groetjes,
Swake
 
De laatste "lootjes " bewerkingen worden aan de schroefas uigevoerd.
Wegens het te goede weer en het teveel aan werk, plus de lichamelijke bekommernissen, zal het nog enkele weken vergen. Zo melde onze aanleveraar.

We zitten hier al dik 8 zondagen zonder toerboot. Er is dus niks leven tussen sluis 4 en 5 op zondag namiddag.

Dus, er zit maar een ding op. AFWACHTEN !

Slukes,
Swake
 
Update :

Momenteel ontbreken er nog rvs inbus M5 lock draadstangetjes.
En aangezien er nog vele op vakantie zijn, zal de zoektocht pas volgende week kunnen.

Met andere woorden, de Hulder is nog steeds in de onderhoudszone :(

Groetjes,
Swake
 
ach Swake , ge moet maar denken dat ge nu tijd hebt om aan uw 1/1 bootje te bouwen,anders had ge hele dagen aan het water gezeten om te varen.
Straks heb je de ganse winter om Hulderke inorde te maken tegen volgend seisoen, en dan is uw transport schip ook stillekens aan klaar.
vgr Marc
 
En dan sta je in de ochtenduren voor Stomachtige wind.
Klappert de bage je rond de oren.
Vliegt voor de zoveelste keer de ladder onderuit en denk je "houd het nu niet meer op" :worried:

Had vanmorgend de twee resterende raamkaders van lengte gemaakt, trouwens de zijkanten van het stuurhuis staan ook al recht. Kom ik uit de werkplaats buiten krijg ik een optater van de losgeslagen (al met gaten bezaaide) bage. Komt ook aan en vooral verschietachtig. :wub:

Dus, terug naar huis in de regen en maar eens wat nodige RVS stelvijsjes besteld. Blijkbaar in Belgeland uniek met lange wachttijden en te duur van vraagprijs. Lang leve de Nederlandse buren, joepie ! Zo gepiept via rvspalies.nl. :)

Als het een van de dagen eens beter weer is, nog eens wat beelden schieten.

Slukes,
Swake
 
2016 , betere tijden zijn aangebroken.

Update schroefas gelukt, plaatsing gelukt.
3de keer varen : vaststelling boot is lek.
4de keer varen: boot is nog erger lek.
5de keer varen : tijd om aan de kant reparaties uit te voeren.

Probleem , de aaneenzetten van onder en zijplaatwerkjes. De onderplaat ligt binnen de zijplaat, dus elke schok die De Hulder te verduren krijgt resoneert op het schip (100kg) welke op vier pootjes van 10 x 10 staan, waar een dikke rubber op ligt. Doch ze staan iets te ver naar binnen, zodat een groter vlak een oplossen van het euvel zou kunnen zijn.
Scheur 1 : vooraan de rechter poot, ligt net onder de op voorhand aangebrachte versteviging, welke deels werd weggehaald en terug gesoldeerd, geschuurd en geschilderd. Waarna het verstevigende onderdeel terug werd geplaatst.
Scheur 2 : gelegen aan de rechter achterpoot , werd eerst gesoldeerd en voorzien langst de binnenzijde van een stevige laag Adeseal (nano rubber)
Na het plaatsen van de grotere draagblokken een verse laag rubbermat erover heen en gelijk onder de kielbalk twee steunpunten voorzien.

Verder varen leert dat water kruipt waar het niet gaan kan en aangezien ik geen nachtkijken heb en de boot op sommige plekken niet te bekijken valt. Komt er vandaag nog steeds water de boot in. Alleen niet zo erg als bij de twee gerepareerde scheuren.
Dus, komt de boot na het vaarseizoen weer terug in de werkplaats, werk aan de winkel :O

Slukes,
Swake
 
Swake,
Jammer te horen dat niet alle lekjes dicht zijn zoals je verwacht had.
misschien brengt een matteke met epoxy langs de buitenzijde een oplossing.
maar denk er nog eens goed over na, de winter is nog ver weg.
vgr Marc
 
Swake,
Jammer te horen dat niet alle lekjes dicht zijn zoals je verwacht had.
misschien brengt een matteke met epoxy langs de buitenzijde een oplossing.
maar denk er nog eens goed over na, de winter is nog ver weg.
vgr Marc

tja Marc , maar Autoverf (heb dan wel kletskes mee gekregen) maar staat geen enkel label op , de verharde is ook bijna op. Dus, t'word een klus.
Zicht in het schip terwijl het te water ligt , dat is een helse onderneming.
We gaan de komende winter de rol van water eens omdraaien , een dikke emmer of twee in de boot kappen en dan kijken. Ik denk dat we dan sneller het lek kunnen traceren ,:wub:
Trouwend de scheuren zijn dicht. Het kom wel degelijk van nog ergens anders.
Maar varen, als de . . . . . . . . . . :O


Zondag jongstleden . Wyoming Amerikaan welke in de haven aanbeland was na gesleept te worden , is ex Militair Muzikant. Hij zei , WATH, my God that thing has POWER ! Zij buurman, die komt van De Panne, snelde bij met camera. Das iet veur mine maat , das ook een mobelbouwer (haha die gaat uit zijn bol als die Huldertje aan het slalommen ziet ) .
En dan onze Nederlandse gast uit Nederlands Limburg er nog mee bij , da heb ik nog nooit gezien jo. Ik zei, instappe , rondje mee varen !

En de Amerikaan speelde muziek , ,is ooit solo gitarist geweest van Mister Jonny Cash tijdens diens Europese tournees . Een dijk van een avond w as het weer.

Slukes,,
Swake


PS : 25 September Vlotten Race Dag , sluis 4 , St Job in't Goor . Iemand nog zin in het bouwen van een vlot.. Inschrijven kan nog !
 
Tja reeds februari en dan toch . . . . . .

Na de koude is het zaak om de Hulder stilaan voor te bereiden op vaarjaar 2017.

En aangezien die bedolven onder tal van bootspul , afgedekt ligt te wachten.
Werd 2016 afgesloten kort na de Vlottenrace.
Welk voor herhaling vatbaar is en zeker indien ons Huldertje samen met kapiteintje lekker op twee lokale kranten heeft mogen pronken.
Top ! VlottenRace 2017 GO ! :D :D

Jachthaven nieuws.
Wel die vieren hun 30ste verjaardag en we zullen mogen wachten op een datum.
Tegelijk zijn de Heren Der Dienst der Scheepvaart nog niet zinnes om onze walkante te vernieuwen,
zoals voorgaande jaar werd meegedeeld. Ook die weten blijkbaar ook nog van niets.

Dan, wat betreft modelboot aan boord van de MS Simonne.
Van doen Kraantje, da hebben we al met winche.
Maar dan kwam de vraag, hoe aan boord plaatsen.
Daar hebben we menig dagje van welles nietes aan besteed.
Doch zijn er toch stilaan uitgeraakt.
Alleen is er nog de vraag, wat met en hoe indien men toch eens de cabine dient te lichten ?
Dat staat mee in de planning voor dit jaar, hoogte vanaf de waterlijn .

Hulderse groet , :)

Swake
 
Morgen ons Huldertje voor de eerste keer dit jaar uit zijn winterstalling halen.

En om de overbreng werkzaamheden (garage naar werkplaats) een beetje te breken, eens kijken of die het nog doet.

Volgende week zondag 18/6 , hulshout , eens kijken of we ons beestje daar in het water krijgen !

Slukes,
Swake.

PS : Markske gaat ge mee met uw Tug Sprigertje ?
 
We gaan ons best doen maar kan het nu nog niet met zekerheid zeggen
 
We gaan ons best doen maar kan het nu nog niet met zekerheid zeggen

Ik hoor het nog wel Marc !

De Hulder heeft winterschade opgelopen.
Eerste schade vastgesteld. Er blijken tig 2mm boutjes waarmee de buiting rubber word vastgehouden , te zijn afgebroken.
En die verdomde mast heeft weer een extra krak gehad.
pfft, werkjes voor . . . . . . . . . . . .

Slukes,
Swake
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan