Hoofdsponsor

1/1 Motorvlet de Hulder

Vandaag 4 Mei.

Hulder is gisteren naar zijn Zomerverblijf gevoerd ( 1.3 km, met de voettram en dat in 16 staties hihi)

Straks gaat hij te water en word zijn romp terug in balans gebracht om de meer kilogram van de vooraan verwisselde batterijen te compenseren.
En word de achterplecht terug gedicht, zo een stuk of 40 tig M3 boutjes die er handmatig in moeten, pfft.

En dan, varen !

Mvg,
Swake
 
Ook een beetje te groot voor de auto ;)
 
Nee , auto te klein voor het bootje René .
Als je de op stapel staande bekijkt, die krijg ik er ook niet ingepropt , hihi

Mvg,
Swake
 
Huldertje is weer opgeladen van de belevingen die op 4 Mei plaats hadden.

Zomerberging in orde, wat moeten we nog meer.

Alleen, hoe het hocus pocus spook ook huishoud, kregen we weer over ons heen (de eerste maal te water) . Hoe kunnen roeren andersom draaien na de winterperiode en waarom veroorzaakt dit storingen op alle aangewende kanalen van een F16 40Mhz.
Ik kon niets anders vinden dan , vocht , ongeacht of Huldertje in de garage heeft verbleven.
Na kanaal 1 geflipt te hebben, waren de storingen weg. En kon het beest terug los , hihi.


Zo, aftellen naar 11 Mei voor velen moederkesdag, maar hier Jaarmarkt.

Mvg,
Swake
 
alvast succes met de jaarmarkt , dat er veel kijkers komen opdagen. en wie weet, misschien nog wel een nieuw lid.
vgr
Marc
 
De hoop is er wel Marc.

Als er dan bijkomen en evenredig gezellig bezig zijn, des te toffer de groep word (kan worden), altijd met twee woorden spreken.

Er is een besluit genomen om een waterverantwoordelijke aan te stellen die scheepsmodellen begeleid tijdens de wal verplaatsingen van varende. Een soort van noodzaak aangezien sommige jachten het zicht belemmeren en men dan geen zicht op zijn scheepje heeft vanaf de walkant.

Ik hoop op goed weer zondag, al heb ik daar ook niets over in te brengen , hihi.

Mvg,
Swake
 
Waar kan ik je vinden zondag, als het weer goed is kom ik tot daar.
 
Waar kan ik je vinden zondag, als het weer goed is kom ik tot daar.

Vaartlaan 8 , St-Job Brecht, René

Of, na 12uur, op het water tussen de jachthaven en sluis 4 !

Mvg,
Swake
 
Ik kan de link niet bekijken 'De inhoud is momenteel niet beschikbaar' of 'ik heb geen toestemming om de pagina te bekijken' komt er op m'n scherm.
 
Wacht ik zal de plaatser eens vragen om ze op youtube te plaatsen.

De rest lukt me hier ook niet.

Mvg,
Swake
 
Laatst bewerkt:
Zo , de dag van 11 Mei zit er ook weer op.

Geen drukte op de Jaarmarkt en toch leden , al kwamen ze enkel kijken.
Het waarom lag aan de golfslag opwekking richting sluis 4. Stevige kopjes van tijd tot tijd, zodat enkel de Hulder te water lag en stevig tegen de golfslag inging.
En omdat ik dit maal niets beloof, gaat Wannes eerst het geschoten beeldmateriaal bekijken van de wildwatervaart :-)

Totale tijdsduur met kouwelijke tussen poses, dik onder half uur , leverde menig maal water aan dek , met als eindresultaat een half litertje water in de vooronder.
Normaal indien waterranden te laag zijn uitgevoerd en je een schuit tussen de over kletsende golfjes stuurt , hihi.
En nog ging het wateralarm niet af , hihi.

Zo, voor mij een unieke zondag. Voor andere . . . . . . . . . . . . .

Voor de rest, een unieke beleving die enkel uit te voeren is indien de vaarder vertrouwen heeft in zijn schip.

Mvg,
Swake
 
Laatst bewerkt:
Over vertrouwen en Verzekering schade derden gesproken.

Aangezien het Hulder beest dik 120kg weegt , wat als het beest dan los slaat ?
Even informeren en overwegen, want iets wat niet zou mogen kan altijd voorvallen.

Dat wat ooit was, failsafe (ooit ontstaan in de laatste jaren 1970tig) en waarvan we nog een exemplaar (in losse onderdelen + schema) in huis hebben. Is een must om je als varende in te dekken. Vandaag zijn er keuzes , maar ja, dat moderne spul wie weet daar het fijne van. Welke is degelijk te noemen en toen kwam Toemen Modelbouw. Het goedkoopste niet nemen en kiezen voor de middenmoter . Prijs thuis geleverd € 26,50 en daar mag ik op rekenen dat het zijn werk zal doen.

Word vervolgt !

Mvg,
Swake
 
Swake, je familie polis dekt dat toch, net zoals een kano en roeiboot.

Ben zondag niet geweest, had niet verwacht dat je met dit weer ging varen ;-)
 
Swake, je familie polis dekt dat toch, net zoals een kano en roeiboot.

Ben zondag niet geweest, had niet verwacht dat je met dit weer ging varen ;-)


Hallo René,

Je familiale polis : Wel; het hangt af van hoe , wat en langst waar men het bekijkt.
In mijn geval vaar ik met een eigen modelschip, met daarachter vaak de vlet eigendom jachthaven en af en toe met iemand aan boord die niet behoord tot de jachthaven nog bij de groep leden zonder boot.
Stel , er stapt een onhandige in de vlet die vast hangt achter mijn modelschip. Vlet kantelt , ik slaag over boord, zender beland in het water, zender kapot, schip slaat op hol , ramt vervolgens een van de jachten.
Het gaat hier wel over een modelschip van dik 120 kg.
Als er dan nog iemand iets ergs overkomt, blijft het mijn verantwoordelijkheid.

Ga ik in het modelschip een failsafe aanbrengen,kan het schip niet op hol slagen, als het dan een jacht raakt zal er zo goed als geen schade zijn.
Hierdoor heb ik mij ingedekt. Als er dan nog iemand kopje onder gaat, moet ik al niet meer denken aan mijn zender, nog aan mijn modelschip.


Wel, straks is er weer een zondag René, eentje met betere weersverwachting :-)

Mvg,
Swake
 
Swake zijn hulder aan het werk gezien , even in een handomdraai een stalen motorjacht van ~ 10 m verslepen geen enkel probleem :).
Natuurlijk geen foto toestel bij en een hond die naar huis wou :angry:
 
Van het jacht verslepen zijn foto's gemaakt door Sonja , maar ja die zitten nog te lampetten in de jachthaven. Zal voor een van de dagen zijn, hopelijk !

Just René, maar de voorganger had je niet gezien want je was toen niet aanwezig.

Cock Robine , 6.8 zeiljachtje was de test voorganger :-)

Wat een weertje seg , zulke dagen mogen er nog komen.
Verleden week zondag had Huldertje er onder half uur varen opzitten, met vandaag twee versleepte jachtjes en Zeven maal op en af sluis 4 - 5, amaai.

Zo nu weet ik ook weer wie René is en ja, wij hebben een achtergrond in de modelbouw gemeen :-)
Hij voor mijn tijd,ik na hem en anderen na mij. Wat was de toenmalige Modelbouwwereld toen nog klein, hihi.

Huldertjes batterijen staan op te laden.

En diegene die andere dingen aan de hand hadden, amaai, zo een drukte langst het jaagpad en velen met hun duimpje naar omhoog, da doe goe met het zonnetje in je nek :-)

Mvg,
Swake
 
Opmerkelijke zondag, die verkiezingsdag.

Eerst maar een test gedaan aangaande de geplaatste failsafe . Die blijkt degelijk werk te leveren.
Ongeacht de zonnige dag en wat wolkjes, schip te water gelaten onder het toeziende oog van een resem gegadigde.
Hoeveel keer er een plaatje is en werd geschoten, ik kan of kon het niet bijhouden.

Opmerkelijk, Passant uit London , een eigenaar welke zijn Jacht in Brugge heeft liggen gedurende het jaar. Schoot mee plaatjes. Jolly Good , tumbs up !

Intussen zijn er nog geen foto's binnen van het trekgeweld van vorige zondag.

Mvg,
Swake
 
Bewijsmateriaal is binnen.

Foto's Sonja.

attachment.jpg

attachment.jpg


Mvg,
Swake

PS: Nu zie ik de geplaatste foto's toch nie zekers en den links staan er nog wel correct op ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? :O
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan