Hoofdsponsor

Anders / onbekend Tamiya Scania R470 RC [wip]

Lightning

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 aug 2013
Berichten
55
Normaal niet mijn ding maar ik ga in opdracht van mijn schoonvader een Scania R470 1:14 maken.

Enkele foto's :

attachment.jpg
De doos

attachment.jpg
Alles vijsjes goed georganiseerd


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Een hele uitdaging daar dit de eerste keer is dat ik dit bouw ( normaal wo2 1:35, vliegtuigen wo 2 en hedendaags) maar al een deel gedaan en het is wel leuk.
 
deze ga ik volgen .
gr dirk d
 
Is er een manier om te weten of de servo's neutraal staan? In de eerste stap staat dat dit belangrijk is (logisch) maar de zender om mee te testen is nog in bestelling.
 
Mooi project wat je hier begint.
Mooi dat je dit bouwd voor je schoonvader, succes met de bouw.

Fred
 
Mooi project wat je hier begint.
Mooi dat je dit bouwd voor je schoonvader, succes met de bouw.

Fred

Wie de dochter wil moet goed staan bij de schoonouders he :-) nee serieus die mensen doen veel voor ons dus dat is het minste dat ik kan doen. En zo kan ik men horizonten wat verruimen.
De kit doet me wat denken aan de meccano van vroeger.
 
mooie kit , past mooi ineen he ... geen verassingen of zo ... wat denk je ervan ?
 
Is er een manier om te weten of de servo's neutraal staan? In de eerste stap staat dat dit belangrijk is (logisch) maar de zender om mee te testen is nog in bestelling.
niet dat ik weet maar je kan toch je servo's al in bouwen als je dan je zender hebt moet je het schroefje los draaien het servo armpje er van doen zender aan zetten sticks neutraal zetten en dan hoef je het servo armpje terug er op dat is alles .
gr dirk d
 
Ik heb maar even gewacht, ondertussen heb ik alles binnen. Zie foto's onderaan

De mfu

attachment.php


De carson reflex 2.4

attachment.php


Dan nu al een probleempje:

Ik wil de servo's afstellen en op neutraal zetten maar volgens de schema's dien ik vanuit de mfu naar de ontvanger te gaan, zie foto:

attachment.jpg

De connectoren passen niet in de ontvanger, doe ik hier iets verkeerd? Volgens de winkel en diverse site's is de carson ideaal voor de mfu van Tamiya.

attachment.php
 
Ik kan het slecht zien op de foto, maar je hebt de beschermkapjes er toch niet laten opzitten (op je stekkertjes...)?
Denk dat het anders inderdaad vrij eenvoudig zou moeten zijn om de aansluitingen te maken.
Succes verder.

Mark
 
Ondertussen is het gelukt, ik had op een rc forum mensen gevonden met hetzelfde probleem, zij hadden allemaal de plastiek van de ontvanger weggesneden, niet echt de bedoeling maar het werkt wel.
@ tourpretendent en @ interceptor toch bedankt :-)

Nu de servo's neutraal staan een stukje verder gewerkt, de servo's op het chassis geplaatst :

attachment.jpg

Ook de gearbox is afgewerkt :

attachment.jpg

Ik wil iedereen nog bedanken voor de tips, echt wel een geweldig forum !
 
dat is normaal niet de bedoeling om een stuk van de ondvager weg te snijden maar wel de uitsteeksels van de kontakten is veel gemakkelijker doen wij ook altijd als het niet past .
gr dirk d
 
Had ik eerst gedaan maar zelfs dat was nog niet genoeg. Ik zal er morgen eens een foto van posten.
 
Graag gedaan hoor Lightning. We zijn hier tenslotte om mekaar te helpen hé.
Fijn om te horen dat je er een oplossing voor hebt gevonden.
Succes verder met de bouw.

Mark
 
dat is normaal niet de bedoeling om een stuk van de ondvager weg te snijden maar wel de uitsteeksels van de kontakten is veel gemakkelijker doen wij ook altijd als het niet past .
gr dirk d

Hieronder de foto's van de ontvanger:

Voor :

attachment.jpg

Na : zowel de plastiek van de ontvanger weggesneden als de plastiek van de connector dan past het maar net. :-)

attachment.jpg

attachment.jpg

Zou toch niet mogen, als beginner begon ik al te twijfelen of ik juist bezig was.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan