Hoofdsponsor

1/32 Douglas 1914 Motorcycle van Tommy's War 54mm [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mark, er zit daar inderdaad een klein naadje. Er zitten her en der wel meer van die kleine 'rommeltjes', maar ik durf daar niets meer aan te doen.
Ben zo blij met die macro-foto's
smiley924.gif


Nee hoor, ik zit gewoon op de grens van mijn kunnen met dit model. Ben zelf ook heel benieuwd hoe het er na nog een paar laagjes verf uit gaat zien, het is één grote ontdekkingstocht.
 
Zo'n laagje kleur geeft gelijk een ander zicht.
Lekker door prutsen Wim, gaat een mooi brommertje worden.

Fred
 
OK, bedankt voor de toelichting Wim.
Voor dit soort klusje heb je inderdaad een rond gereedschapje nodig.
Ga je makkelijk zelf kunnen maken met een tandenstokertje en een stukje fijn schuurpapier...
Maar als je op de grens van je kunnen zit, is afblijven de boodschap. De kans dat je het verkl*** is dan veels te groot...

Mark
 
Naadje of niet, blijft een mooi model wat je daar gemaakt hebt Wim ;)
 
Geweldig om te zien hoe je dit dingetje in mekaar zet. Veel werk aan, maar je haalt er wel eer uit. Ga je het nummerplaatje ook vervangen of wat fijner schuren? Lijkt me eerlijk gezegd nogal aan de dikke kant.
 
Thx mannen :)

Nog een foto waarom ik ook niet met een tandenstoker echt durf verder te gaan.
Ga nog wel eens kijken wat ik nog kan verbeteren...

Douglas033.png
 
Dat is al echt mooi prutswerk Wim.
 
Tja, die laatste foto maakt toch echt wel heel veel duidelijk hoor Wim.
Dat ie klein was, wist ik wel, maar zo...

Mark
 
Nog bedankt mannen :)

De ergste stress van het werk is over en dus weer wat vaker bouwen of beter verven nu.
De eerste laagjes zijn er op gezet.

Eerst eens een opstelling gemaakt waarbij het werkje een beetje stil kon blijven staan/hangen.

Douglas034.png


Eerst eens een laagje steel (Vallejo Air) over het geheel gespoten en wat zwart over banden enzo.

Douglas035.png

Douglas036.png

Nog wat kleurtjes.

Douglas037.png

Douglas038.png

Douglas039.png

Zie zeker op de foto's nog wel plekjes die ik bij wil gaan werken, we zijn er nog niet, maar de eerste kleuren zitten er op.
 
Jaaa Wim, tot daar aan toe , die enkele plekjes.....zeer mooie basis van kleuren,komt mooi uit.
Doe zeker zo verder Wim ,gaat prima ,ben benieuwd naar de verdere afwerking!
Is een heuse schoonheid aan het worden, schattig op deze schaal :)
 
Wat een mega grote cocktailprikkers heb jij Wim......:D

Mooi hoor met de kleurtjes"!

Fred
 
Hij ziet er echt goed uit Wim. Goed dat je zelf ook al de plaatsjes hebt gezien die nog moeten worden bijgewerktk.
Kleuren combinatie zit tot nu toe zeker helemaal goed.
Als je hem zo in de bankvijs ziet zitten, waardeer je de "kleinheid" van de motor nog meer.

Mark
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat wordt een mooie, ga je er een militaire of een civiele versie van maken?
Betreft dat naadje aan het zadel... ik heb zo eens gekeken naar foto's van de echte en volgens mij is dat de naad van het zadel zelf en hoort er dus bij, al is het op die foto's niet echt duidelijk te zien.
Enfin: voor mij mag het zo blijven!:P
 
Nog bedankt voor de commentaren.

Walesha, ga deze geheel volgens de BB maken.

Even doorgeschilderd.

Douglas041.png

Het is allemaal een beetje klein, vandaar dat ik de fiets op een houtje heb geplaatst.
Ga er nog wat omheen maken en ik dacht even aan een muurtje.
Nu had ik eens een paar steentjes van Fred gekregen, maar ze ogen nogal groot nu.
Kan dit wel of kan dit niet, that's the question :).

Douglas042.png
 
Die steenblokken kunnen best hoor, ze lijken op natuursteen en daar heb je alle maten in.
 
Dank je Walter, dat was precies wat ik wilde horen ;).
 
Motorfiets is zeer geslaagd, maar die baksteentjes (ook al bestaan ze zo groot??) zou ik toch niet gebruiken. Je motorfiets zal er alleen maar kleiner door lijken, wat zal zorgen dat het niet allemaal op schaal lijkt te zijn...
Maar dat is mijn persoonlijke mening hé ;)
 
Ja Wim, ik moet Xavier hier bijtreden.
Niettegenstaande dat je de stenen zou kunnen laten doorgaan voor natuursteen, zou ik deze toch niet direct gebruiken.
Ze gaan teveel de aandacht naar zich trekken waardoor je schitterende modelletje een beetje in het niets gaat verzinken...
Misschien een eenvoudig landwegeltje met wat onkruid hier en daar... ?
Jij bent de bouwer dus jij hebt de eindbeslissing wat dat betreft.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan