Hoofdsponsor

1/32 Douglas 1914 Motorcycle van Tommy's War 54mm [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Altijd een platte riem deze heeft meer grip.

Maar dit is een prachtig model en de bouw ziet er ook goed uit Wim
 
Het was inderdaad een platte aandrijfriem die gebruikt werd in die tijd.
Deze waren eigenlijk veredelde fietsen. Een fietskader "licht" aangepast en een motor op geplaatst, net als bijvoorbeeld de eerste HD, de "Silent Grey Fellow".
 
Bedankt voor de aanmoedigingen :), maar perfect vind ik het zelf allemaal niet hoor.

Het is inderdaad geen ketting, maar een platte aandrijfriem.
Bij mij is een stukje door messingdraad vervangen ivm breuk van het originele deel.
Moet eens bedenken hoe ik dat er platter kan laten uitzien.
 
Hoi Wim, kan je niet beter een plasticstripje gebruiken dan?
 
Walther, dat had wellicht beter geweest, maar het zit nu al vast allemaal en met secondenlijm....
Verzin nog wel iets....
 
Hoi Wim,

Ziet er mooi uit, ik zou het zo laten en schilderen.
 
Wim, kan je de messing niet plat knijpen met een tangetje ?
Messing is in die dikte toch niet echt heel sterk, dacht ik, en dan vooraan wat plat vijlen ?
Anders proberen om het met een nieuw mesje los te snijden en te vervangen door een stukje plastic strip...
Wat je ook doet, je komt er wel uit en het resultaat gaat er goed uitzien.

Mark
 
Om lijm los te krijgen, gebruik ik een product van Zap, de Z-7 Debonder, wit flesje. Wellicht zijn er ook andere producten. Misschien is dat iets? Ik moet dat product wel niet te lang op plastic laten zitten want anders tast het het plastic aan. Maar het werkt wel goed (ook voor lijmvlekken op tafel! :O )

Wim, het is niet leuk dat we zo doorgaan op een onvolkomenheid :@ ik weet het, maar in dit geval denk ik wel dat het een beduidende verbetering is, juist omdat de rest zo strak en goed is. Maar jij moet natuurlijk beslissen en misschien vertekenen de foto's en valt het ook reuze mee als er verf op zit.
 
Een goede tip, moet ik onthouden, bedankt Eugene.
 
Heren, bedankt voor alle mooie adviezen en tips, die zal ik zeker bij een volgend model ter harte nemen.
Uit elkaar halen of met een tangetje platknijpen durf ik gewoon niet...daarvoor is het allemaal te iel.
Heb inmiddels al een oplossing gemaakt trouwens (2e en 3e foto).

Bezig met de bekabeling, het laatste stukje resin nog een gaatje in geboord:

Douglas028.png

Dit stukje op het motorblok geplaatst...de losse draad vanuit de tank moet er nog aan vast.
Hier is ook al deels de oplossing van het aandriefwiel te zien.
O ja, mijn claxon is er af gebroken :( , die zet ik er als laatste wel weer op.

Douglas029.png

Pas op...supersupermacro...ben echt blij met mijn nieuwe camera :)
Een heel fijn reepje plakband op het messing geplakt en afgewerkt met een dun laagje secondenlijm.

Douglas030.png
 
Al bij al heb je een mooie oplossing gevonden voor het ronde stukje messing dat je had aangebracht, Wim.
Dat noemt men ook wel eens creatief denken. Zo had ik het nog niet bekeken.
Eigenlijk kun je bij resin best een pinnetje gebruiken om de delen te verbinden en dan te lijmen (indien mogelijk).
Hierdoor verminder je de kans op het terug afbreken van stukjes.
Toffe en fijne leidingetjes die je hebt aangebracht ook. Gaat helemaal goed komen zo.
Binnenkort zijn/haar eerste kleurenjasje zeker...?
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Prachtig! Ook de aandrijfriem, die lijkt nu uit één stuk. Knap. Dit ziet er allemaal heel-goed-gelukt uit.

Ben benieuwd hoe hij in kleur gaat zijn...
 
Knap werk Wim :35: zo'n fijn gedetailleerd en fragiel resin modelletje
in elkaar bouwen is geen kattepis.
De aandrijfriem heb je prima aangepast en als je het geheel netjes schildert
zal niemand nog de kleine onvolkomenheden opvallen..

veel plezier met het schilderwerk :D
 
Inderdaad Super Wim, dit is zoooo veeel beter. En dan nu de schilderwerken tadaaaaa!!!!
 
Dank u :)

Binnenkort zijn/haar eerste kleurenjasje zeker...?

Mark, inderdaad bijna klaar voor het kleurenjasje, zal voor volgend weekend zijn want morgen is het al weer maandag :(
 
Ja, hier is het morgen een "feestdag" dus dagje extra verlof (voor de echtgenote, want voor mij is het altijd verlof...:$).
Maar zal sowieso een goed gevulde dag worden, dus ook geen modelbouw voor mij :(

Mark
 
Blijft een knap klein projectje Wim.
Heb even zo'n flesje in de hand genomen en pfffffff nu realiseer ik me pas echt hoe klein dit is.

Fred
 
Toch een weekendje langer geduurd dan gepland, beetje veel druk momenteel. Hoop in december beter op te schieten.

De fase voor de eerste primerlaag.
Het draadje aan de tank heb ik nog even los laten handen, omdat er nog een decal op de tank moet komen.
Dat gaat nu makkelijker.

Douglas031.png

En na het eerste laagje primer:

Douglas032.png

Tot de volgende.
 
Lekkere vooruitgang Wim. Zo krijg je wat meer "zicht" op het geheel.
Vergis ik me of zie ik nog een naadje lopen op de zadel ? Hoort die daar misschien thuis ? Kan ook natuurlijk.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan