Hoofdsponsor

1/32 Douglas 1914 Motorcycle van Tommy's War 54mm [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat ziet er allemaal heel goed uit Wim. Het is me inderdaad wel een priegelwerkje, die opbouw.
Goed gereedschap is het halve werk zegt men wel eens, in dit geval is het zeker waar.
Succes met de verdere bouw. Ik blijf met de nodige aandacht volgen.

Mark
 
Trots zegt hij..... ik heb dat zaagje in mijn handen gehad en dat was klein laat staan die motor!
Ik vind het zeer knap van je Wim.

Fred
 
Bedankt mannen.
Nog even verder gegaan met deze gigant.

Achterwiel:
Douglas021.png

En aan het frame nu:
Douglas022.png

Moet nog wel iets doen aan het frame aan de voorzijde onder de tank, dat zit nog niet lekker.
 
Wel 5 cm groot!! Ik vind dit echt knap op zo'n schaal werken Wim.
Staat je aandrijf wiel wat uit het lood of is dat de bekende fotografische vertekening?

Fred
 
petje af voor mensen die op dit soort schaal alles uit de kast halen
om er iets heel mooi's van maken

tom
 
Leuk om te zien dat je plezier hebt van het zaagje :)
Nog leuker dat je je niet uit het veld laat slaan door onderdeeltjes
die soms breken bravo_zpse8aefded.gif.

Die aandrijfpoelie lijkt inderdaad niet gecentreerd te zitten ?

Lekker bezig in ieder geval Wim, ga zo door !
 
Zo'n zaagje wil ik ook, Waar kan je zoiets kopen ?

Aan dat achterwiel staat er iets inderdaad niet echt pas, maar toch al chapeau, die spaken zijn echt wel goed gedaan.
 
Bedankt voor de opmerkingen :)

Het aandriefwiel zit inderdaad nog niet helemaal recht, gelukkig zit er nog geen druppel secondenlijm tegen aan, dus dit ga ik proberen te verbeteren.

Deze schaal is voorlopig de eerste en laatste keer, eigenlijk is het voor mij net te klein en te priegelig. Maar ik doen mijn best me er door heen te slaan ;)/
De kit is prima Scotty, maar een volgende keer wordt het toch een grotere schaal :).
 
Peter, bedankt voor het antwoorden, was hetdoor de haast vergeten.
Je kunt er verschrikkelijk fijn gereedschap krijgen en zeker dit zaagje is helemaal top.
 
Nog eens verder gegaan en het begint vorm te krijgen.
Helemaal recht zit het niet allemaal, maar ik zit qua kunnen op mijn tax bij deze schaal.
Het aandriefwiel zat gecentreerd, maar bij het neerzetten week het weer iets af, elke mm telt......
Ga het wel op een ondergrondje zetten.

Douglas023.png

Douglas024.png

Douglas025.png

Douglas026.png
 
Ben echt heel benieuwd hoe je deze zal aanpakken met de schilderwerken Wim!
 
Helemaal recht zit het niet allemaal, maar ik zit qua kunnen op mijn tax bij deze schaal.
En toch heb ik het gevoel dat dit helemaal goed gaat komen, Wim...
Ziet er tot nu toe al goed uit. Is dit al een definitieve montage of is het nog droog passen ?

Mark
 
@Tom, daar ben ik zelf ook heel benieuwd naar. Zit nu nog in de fase: hoe krijg ik het allemaal een beetje netjes in elkaar gestoken :)

@Mark, een dryfit is bij dit model eigenlijk niet mogelijk, alles moet stomp tegen elkaar geplakt worden met secondenlijm.
De foto's zijn trouwens supermacro - had al een macrofoto gemaakt en daaruit heb ik nogmaals een uitsnede gemaakt.
 
Net even de claxon gemonteerd en een foto genomen met een voor de meesten welbekend flesje verf.

Douglas027.png
 
Dit toont meesterschap. Zo klein en alles zit er toch netjes, recht, strak en zo op. Dit wil ik ook ooit... :wub:

Bij de perfectie van de motor valt me wel op dat de bovenkant van de ketting, die je van koperdraad hebt gemaakt, niet zoals een ketting aansluit op de tandwiel - het blijft een staafje. Een ketting zou wat meerollen op het tandwiel. Begrijp je wat ik bedoel? Dat viel me al op bij de vorige foto's maar wilde er toen niets van zeggen omdat het wat mieren***ken is, maar ik doe het nu toch als opbouwende kritiek - als de rest perfect is valt dit op.

Ik ben benieuwd hoe je hem verder gaat afwerken!
 
@Eugene... ik denk niet dat er op deze motorfiets een ketting op lag, volgens mij was die met riemaandrijving, als ik tenminste voortga op dat grote aandrijfwiel op het achterwiel. Ik meen wel te zien dat het onderste stuk dan van die riem precies platter is dan het koperstukje dat bovenaan ter vervanging werd gebruikt.
Vraag is dus, indien het degelijk riemaandrijving was of het een platte dan wel een ronde riem was?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan