Hoofdsponsor

1/35 Fire in the hole [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeanke

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 aug 2012
Berichten
596
Hallo iedereen,

Nieuw projectje. Ga een klein diotje maken (+- 20 op 20 cm) waar een M7 Priest op staat met 7 figuurtjes. Bedoeling is een een stukje spoorweg te maken die diagonaal in de hoek wordt aangebracht. De Priest wordt daar dan in een hoek van 90° lichtje hellend tegenover gezet. Er rond en in de tank een 6 of 7 -tal figuurtjes (weet nog niet of ik het bijgeleverde figuurtje van Revell ga gebruiken). Aan de figuurtje te zien is de tank gereed om te schieten en iemand roept dan "Fire in the hole". Vandaar de naam van het diotje.

De beginfoto's -foto-

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
De decals
attachment.jpg
Update sets : Friul tracks en stowage
attachment.jpg
+ de 6 figuurtjes
attachment.jpg
Grtz :wave::wavey::wave:

Jean-Marie
 
Laat maar komen Jean ! Zo'n Priest is nooit weg !
 
Yeah.....lekker Jeanke,succes met nieuwe project!
 
Tof een Priest met figuren! Ik volg mee.
Good luck!

Thierry
 
Ik heb deze ook nog gemaakt in een speedbuild. jammer genoeg heeft hij een ongelukje gehad en staat hij hier op het tankkerkhofje voor eventuele wisselstukken of om eens een dio aan te kleden.
Aan uw uitleg te lezen ziet het er wel interessant uit. Ik volg.
 
Leuke kit, ga ik volgen voor als ik die van mij ooit eens ga maken... ;)
 
Ja, laat maar komen. Ben benieuwd naar dat "Fire in the hole"...

Mark
 
Eerste update. Het is misschien niet veel maar heb er veel tijd ingestoken, nl. het uitboren van de Friultracks. Per schakel een 2-tal minuten, ongeveer 200 schakels, dus je kan al raden hoeveel uurtjes ik er zoet mee ben geweest. Mijn duim doet er nog altijd pijn van. :tongue:
Heb er proberen een foto -foto- van te trekken.Hoop dat je het verschil ziet. De schakel met de rode pijl is niet uitgeboord, met de blauwe pijl wel. De foto zie je nu wel in macro formaat. In werkelijkheid is dat maar +- 0.5 cm breed.

attachment.jpg

Groetjes :wave::wavey::wave:
Jean-Marie
 
geduldig ( zenuwslopend ) werkje dat er opzit.
gaat zeker je model ten goede komen.
 
pfff..wel lekker dat je dit werkje er alvast op hebt zitten ! zo'n 6 a 7 uur boorwerk :wacko:

Mooie bak die Priest, wil ik ook graag nog 'ns bouwen...

Titel ook al goed !

veel bouwplezier bravo_zpse8aefded.gif
 
Stevige kit, ik heb zelf die van Academy en die bouwt wel prettiger weet ik uit ervaring, maar het zegt niks natuurlijk, bouw ze!
Johanna ;)
 
@Jip : Denk dat je beter af bent met die van Academy. Die van Revell sucks. Redelijk veel flash te verwijderen en de detaillering is ook niet zo denderend. De kwaliteit van de polystyreen is ook niet wat het moet zijn. Het is nogal redelijk weke polystyreen. Denk dat ze polystyreen gebruikt hebben met een lage moleculaire massa wat de de detaillering niet ten goede komt. Positieve noot is dat alles tot nu toe perfect past.

Al bij al we gaan er het beste proberen van te maken.

Het is niet veel maar ziehier de vorderingen.

-foto-
attachment.jpg

Grtz :23::wavey::wave:
Jean-Marie
 
Ik kan niet anders dan bevestigen wat u zegt Jeanken. Toen ik hem maakte merkte ik hetzelfde op.
De pasvorm is wel ok.
 
Jean-Marie, veel succes met je build! Dit is volgens mij wel een redelijk oude kit van Revell (mss wel een heruitgave). Vandaar het gebrek aan detail en flash.
 
Hallo iedereen,

Kleine update. Ben terug aan een klein monnikenwerkje begonnen, nl het ineensteken van de friul tracks. Op onderstaande foto's zie je hoe ik tewerk ging.

beginnen met 2 schakels
attachment.jpg
draadje erdoor, uitlijnen aan de ene kant en afknippen aan de andere kant. Dan verzegelen met een klein drupje secondenlijm.
attachment.jpg
Na dit een aantal keren herhaald te hebben krijg je dit
attachment.jpg
dekseltje erop
attachment.jpg
Zo ver staan we nu, iets over de helft. Nog deze namiddag goed doorwerken en ze zouden moeten klaar zijn.
attachment.jpg
Er is heel veel werk aan het maken van Friul tracks maar het resultaat is zoveel beter dan de bijgeleverde rubber tracks.
Nog een fototje van de M7. Kanon steekt ineen en is op het chassis geplaatst (dryfit).

attachment.jpg

Groetjes :wavey::wave::23:


Jean-Marie
 
inderdaad monnikenwerkje, maar zooo veel mooier dan die dropveters.
En met schilderen kun je gemakkelijk dat gesleten-ijzer effect bereiken.

keep it up JeanMarie bravo_zpse8aefded.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan