Hoofdsponsor

1/72 Goliath : 80 ton mayhem [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jadefalconguard

Well-known member
Registered
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
832
Hey jongens,

gezien de Timberwolf gedurende een paar weken op stal staat :(( een snel projectje tussendoor : De Goliath.

BattleMech Technical Readout
Type/Model: Goliath GOL-1H
Tech: Inner Sphere / 3025
Config: Quad BattleMech
Rules: Level 1, Standard design

Mass: 80 tons
Chassis: Nennison 40 Standard
Power Plant: 320 Brigadier 1000F Fusion
Walking Speed: 43.2 km/h
Maximum Speed: 64.8 km/h
Jump Jets: None
Jump Capacity: 0 meters
Armor Type: 3/Star Slab Standard

Armament:
1 Rand PPC
2 Holly LRM 10s
2 Ramsey-65 Machine Guns
Manufacturer: Brigadier Corporation
Communications System: Garret 600
Targeting & Tracking System: Garret GRNDTRK 15


Overview:
Brigadier Corporation's success with the Scorpion BattleMech, the first of the four legged 'Mechs, spawned the creation of the four-legged Goliath. This 'Mech is massive, weighing in at over 80 tons. Some of the early technical difficulties of a four-legged 'Mech had already been overcome by the time the Goliath was created. Leg movement was coordinated though the neurohelmet, and the 'Mech was streamlined to allow more armor.

Dr. Harrison, the creator of the four-legged 'Mech, felt that such 'Mechs would usher in a new era of BattleMech warfare. Unfortunately, the Star League did not agree with him. Nevertheless, Brigadier Corporation managed to sell several Goliaths, most of which were stationed on the Periphery, where 'Mechs were usually tested.

The Goliath performed well, and the Star League began to take interest shortly before its fall and the start of the First Succession War. The few Goliaths that were operational quickly became the property of their pilots, and only a handful are still in service today.

Capabilities:
Unlike the earlier Scorpion, the Goliath supports a good deal of firepower and armor. Also, modifications to the cockpit added to the MechWarrior's comfort. The Goliath's weaponry systems are centered around the Rand PPC system installed on its turret-like head. The Rand system has an average performance, but works well with the Garret targeting and tracking devices.

Supporting the PPC are two torso-mounted Holly LRM racks. Coupled with the variable-height firing capability of a four-legged 'Mech, this weapons system gives it a very long range in combat. Goliaths can only store twelve rounds of ammunition for the long-range missile systems. This lack of sufficient ammunition has sometimes meant the difference between victory and defeat.

For anti-infantry support, it carries twin Ramsey machine guns in center-torso mounts. Though the Ramsey system may jam and overheat frequently, it is most impressive, especially when the guns are aimed almost straight down to attack infantry attempting to secure the 'Mech from below.

The Goliath's armor is very impressive, constructed from the best materials that Star League could offer. Supporting over 18 tons of armor, this 'Mech is not quickly or easily disarmed in combat.

Due to its precarious center of gravity, the Goliath cannot move if one of its legs is disabled. This is a fatal weakness, as leg damage is common on the battlefields of the Succession Wars. An immobilized Goliath becomes 80-plus tons of pure target.

Brigadier trained its own pilots for the Goliath program, and many of their heirs still pilot those same 'Mechs. Most consider the Goliath to be the best piece of equipment produced by the firm.

Zo ziet het beestje er uit :

picture.php


De basis voor dit model wordt de Tequilagunner van Takara op 1/72ste. Origineel is dit een model uit de Dougram serie, maar werd, zoasl een aantal andere, overgenomen in het Battletech verhaal.

Deze doos is eigenlijk een F44B en ik heb eigenlijk de F44A nodig. Enige verschil tussen die twee zijn de balkons op de zijkant:D Snel opgelost dus.

picture.php


Simpel en eenvoudig doosje dat snel zal afgewerkt worden...stay tunend :D
 
Hmmm, de naam alleen al... met wat jus d'orange en uiteraard wat grenadine.... Tequila sunrise B: ... palmbomen, lekkeren meiden in ultra kleine biki...... oooooh, het is een wapen ??? Nu ja, het ziet er wel erg speciaal (hoe heet dat tegenwoordig ? "bad" ? "cool"... of ben ik alweer met ouwerwetse uitspraken bezig ?) uit.

Wat ik mij afvraag bij dit toestel (ding), evenals bij de madcat (alhoewel in mindere mate omdat ik die ken uit een x-box game), is het volgende : zijn daar tekenfilms van, of manga comics of zoiets, of komt deze ook uit een game ?

Van games gesproken, heeft er ooit eigenlijk iemand dat x-box game gekocht (ik wilde dat ik de naam kon herinneren) waarbij je zowat een hele cockpit van zo'n mech had om het spel te besturen ipv zo'n kleine controller ? Ik ken de prijs niet meer, maar het was behoorlijk duur, nu ja duur, voor een liefhebber van het genre was het wel een buitenkansje om een cockpit na te bouwen met al die instrumenten.
 
Simpel en eenvoudig doosje dat snel zal afgewerkt worden...stay tunend

verdachtverdachtverdachtverdacht

Ik help het jou hopen, ik kijk dan ook echt uit naar de bouw hiervan, misschien dat je hem sneller dan ik hem in elkaar krijgt. Ik heb deze voor een kennis van mij gebouwd. Dat was mij een werkje wel.

Iig veel plezier hiermee.
 
Hey Dan, ik prefereer liever de combi met likeur en vodka : Maya Sacrifice :D

Deze komt idd uit een tekenfilmserie, Dougram - Fangs of the Sun. Een serie uit de jaren 80 en één van de weinige die ik nog niet gevonden heb :((

De Timberwolf komt uit een bordspel (Battletech) dat later ook in PC game is uitgekomen : Mechwarrior. Toen FASA interactive deze verkocht aan Microsoft heeft Microsoft nog een aantal titels uitgebracht op PC en dan overgezet naar XBox (Mechassault).

Het summum op gebied van simulators is de TeslaII. Dit zijn letterlijk pods waar je ingaat en je wordt 360° ondergedompeld in een mech:D Natuurlijk enkel in Amerika klikkie :Virtual World Entertainment., LLC. Dees wil ik ooit nog eens doen :D

Rik,
je hebt twee uitvoeringen, op 1/72ste en 1 op 1/48ste. De laatste was helaas niet beschikbaar toen ik de mijn kocht, dus heb ik het kleine broertje. Dit is een echte situatie van losknippen, lijm bijgooien, schudden en doosje is klaar.:D
 
Achzo, die grote heb ik dus gebouwd. En die paste van geen meter. Grote kieren en op de kop toe ook nog verbogen onderdelen. Vandaar mijn opmerking.

Maar desalnieteplus. Lekker bouwen. Die kleintjes zijn vaak erg leuk om te doen.
 
Simpel en eenvoudig doosje dat snel zal afgewerkt worden...stay tunend

Hey Jade, hoe staat het met dit project ? Ben je al aan de bouw begonnen ?

Groeten, Pascal
 
^^ tot mijn grote spijt zijn alle foto's van de opbouw gewoon gewist van de memory card. probleempje met de camera, binnen gebracht voor nazicht en kwam terug met een lege memorycard boos. Het ergste van al is dat de camera nog niet gemaakt was ook bovendien...

ondertussen heeft dit ding al zijn kleuren en eerste decals gekregen maar helaas zal deze (hopelijk dit weekeinde) op gevoelige plaat kunnen vastgelegd worden.o-o
 
:s poeh peh...eindelijk eens een weekendje wat kunnen anders doen dan werken boos.

Anyway, de Goliath zit al een hele tijd in zijn jasje en hierbij de tussenfoto's. Net als de Timbie moet deze even op stal om te wachten op zijn decals wacko

Het is ondertussen 6 weken geleden, dus ze mogen gaan toekomen verdacht

Om wat 'diepgang' te bekomen heb ik eerst een preshade gedaan van donkergeel. Daarna dezelfde kleur ongeveer 50% verdund met wit en de verschillende vlakken ingekleurd :

picture.php


picture.php


picture.php


Daarna wat details geverfd met de borstel en de originele decals erop gekleefd. Deze zijn minstens 20 jaar oud en werken nog heel goed.

Ik hoop deze week de Fighting Piranha decals binnen te krijgen zodat ik beide mechjes kan afwerken.

Groeten,

G.
 
Hey G, leuk ding, ik hou hier wel van. Ga je deze nou nog chippen en wat smerig maken met weet ik veel welke washes ? Of blijft ie clean zoals ie nu is ? Komt hij op een grondje ? Succes. GUnit.
 
GUnit,

chippen zal er niet bij zijn, is helaas maar 1/72ste en komt niet zo goed over dan. Is ondertussen wel voorzien van een ferme wash en decals. Binnenkort de foto's (neem ik liever overdag)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan