Hoofdsponsor

1/72 Grendel doet een kindermaatje! (1/72 Dora knalpiepe!) [DONE]

na heeel veel van deze dingessen....

heel_veel.jpg


staat inmiddels zowaar de hele boel op pootjes!

op_pootjes.jpg

op_pootjes2.jpg

op_pootjes3.jpg


dus.

fotodinges stond in dit geval op automaisch maar dat gaat toch net niet voldoende zijn om met het contrast overweg te kunnen zo te zien. als ik er aan denk zal ik voor de volgende ronde even wat manual settings uitproberen:p


ik moet trouwens zeggen dat ik wel een beetje in dubio zit over de afwerking; dit apparaat heeft zo debiel veel detail dat ik me afvraag of waswerk wel handig gaat zijn omdat er een kans is dat het allemaal wat te stripachtig wordt allemaal. ik ben dus nog in overweging of ik met dit apparaat echt aan de klieder ga of dat ik alleen nog de plakkerts er op ga gooien en de boel afsluit..

oh, en over stripachtig gesproken...de dochtert zat vanmiddag een stapel strips uit mijn kast door te kijken en daarbij kwam ze dit tegen:

kra.jpg


'tis dan wel een enkelsspoorversie maar close enuff leek me :cheesygrin:
 
Het lijkt wel bandwerk met al die onderdeeltjes, maar het resultaat is echt prachtig.

Ook het nieuwe werk-station ziet er heel mooi uit.
 
Helemaal mee eens Pascal. Nieuwe werkstation is een plaatje en wat die knalpiep betreft :
KABOEM dat is er ook knal op.
Zoals altijd weer een prima uitleg erbij en dat kan ons dan weer alleen maar helpen om ons werkstation niet in het "knal" wit te schilderen...
Toch nog een vraagje over het kanon. Heb je dit modulair gespoten ? Mij lijkt het of er toch veel schakeringen in de kleur zitten.

Mark
 
ja hallo , mag beide gezien worden , zowel jouw project en je nieuwe werkruimte !!!:wub:
zoals wij hier zeggen " da komt hier allemaal in de sachocce "!:P

grt Nicolas
 
Ga deze zeker volgen voor je technieken die je toepast op de ondergrond.
Deze staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar dan wel op 1/35.
Moet wel passen bij de rest hé.

mooie build toppie !! , die 1/35 heb ik staan in de schuur , dat is een enorme lel
 
Zeer mooie werkplaats, en wat een knappe bouw, ziet er zeer zeer mooi uit, blijven we volgen :)
 
Toch nog een vraagje over het kanon. Heb je dit modulair gespoten ? Mij lijkt het of er toch veel schakeringen in de kleur zitten.

Mark

de kleurschakeringen breng ik aan door de dikte van de verf te laten wisselen. ik begin doorgaans met een zwarte ondergrond en spuit daar een niet-dekkende laag van de basiskleur overheen die niet overal even dik gespoten wordt. vervolgens ga ik dan aan het "vakken vullen" waarbij ik de hoogst liggende delen met rust laat en de dieper liggende delen invul met een nagenoeg dekkende laag basiskleur. vervolgens maak ik de basiskleur lichter en breng ik door te "post-shaden" variatie in de vlakkleuren en tijdens het spuiten maak ik de verf regelmatig wat lichter of donkerder om ook daar weer variaties mee aan te kunnen brengen. h
et is wat lastig om te beschrijven hoe ik precies werk (mede doordat ik "op gevoel" spuit en niet vanuit een vooropgezet plan), maar eigenlijk is het niet veel anders dan een pre-shade van het geheel over een zwarte/donkere ondergrond waarover ik via post-shading de kleurvariaties aanbreng.
 
Nou, dat was dus een dagje kleine k*tklusjes doen...

ik had gisteravond maar eens even een lijstje gemaakt met alle kleine zaken die nog te doen waren voor ik richting de eindplaatjes kan en zoals gebruikelijk waren dat allemaal ubersaaie klusjes die ernstig veel tijd kosten maar waarvan je het effect nauwelijks opvalt :roll:

...en om nou alle dingetjes te laten zien waar ik een klein drupje verf tegenaangekliederd heb leek me ook weer zo wat :roll:

dan dus maar de paar wat grotere klussen laten zien die ik vandaag heb uitgevoerd!

in ieder geval wat iezerkleurtiens op de knalpiepe gegooid:

iezerig.jpg


en vervolgens met wat tape en wat herspuiten van de grijzegeitjes de boel wat strakkerderderder gemaakt:

wat_strakker.jpg


middels wat droogkwasterij de draagwagons net even iets visueel aantrekkelijkerder gemaakt:

droogkwasterij.jpg


..en ook al even een beginnetje gemaakt aan de plakkerts:

eerste_plakkers.jpg


...en ik moet zeggen dat die plakkerts d'r erg leuk staan. ik heb er geen plaatje van, maar ik heb even de grote bruggen d'r opgehad voor de bekijkenis en het doet met dat bruin+plakkers al een heel stuk aangekleder aan. 't wordt zowaar ook nog wat lijkt het haast :wink:

komende paar daagjes zit ik in utrecht ps2-sessies van een uurtje of 20 per dag te doen (lekker old school jrpg's spelen) en aansluitend heb ik een paar diensten staan, maar met een heel klein beetje geluk ga ik toch echt de deadline nog halen ook!

...dus komop kinders, maak jullie knutselwerkjes ook eens even af!

:wink:

g. out!
 
Genoeg is genoeg!

Ondanks dat deze build niet voor 100% (..hoewel ik op zo'n beetje 99,5% zit..) klaar is vind ik het voor nu wel even mooi zat allemaal. na een paar maand met dit ding op de werkbank aan de klungel te zijn geweest ben ik onderhand op het punt gekomen dat ik de interesse niet meer vast kan houden en dat houdt in dat ik eigenlijk vanavond met tegenzin in de schuur aan het klieren ben geweest.

Om te voorkomen dat ik nu allerlei slordige toestanden ga lopen doen om d'r maar van af te zijn heb ik uiteindelijk besloten om voor nu dit project te beeindigen en eind van de week, als er weer wat vrije tijd is, te gaan beginnen met een nieuw knutselwerkje in de vorm van wat kleinschaligers en eenvoudigers om te voorkomen dat ik zometeen in een build burn out terecht kom:p

wat één dezer dagen in ieder geval nog wel gaat gebeuren is het fabrieken van een bak zoals deze:

wolf_in_bakkie.jpg

in_de_bak.jpg


...zodat ik tegen de tijd dat ik weer zin heb om de laatste puntjes op de i te zetten voor wat betreft de Dora ik in ieder geval niet eerst een uur of wat bezig hoeft te zijn met stof verwijderen...

________________________________________________
________________________________________________

Alrighty dan, de laatste plaatjes dus voor voorlopig!

waar ik vanavond voornamelijk mee bezig ben geweest is het plaatsen van de laatste plakkerts van het geheel:

beplakt.jpg


en heb daarna de boel maar eens even opgebouwd. hoewel het zeker geen klaraploatiens gaan zijn gaan de volgende foto's toch wel het dichtste daarbij in de buurt komen voor nu en I promise dat tegen de tijd dat ik de stofbak klaar heb en de laatste paar zaken die ik nog op m'n lijstje heb staan heb uitgevoerd ik een ritje echte Klaraplaatjes in den buitenlucht zal maken!

gaart 'ie....



opgebouwd.jpg

opgebouwd2.jpg

opgebouwd3.jpg

opgebouwd4.jpg

opgebouwd5.jpg

opgebouwd6.jpg

opgebouwd7.jpg

opgebouwd8.jpg


tot bij het volgende knutselwerkje!

______________________________________________________________________
______________________________________________________________________


g. out
 
Kleuren zijn prachtig, en het spuitwerk is fenomenaal ook, zeer mooi hoor.
 
Ze is mooi geworden Gren. Overigens bedankt voor het duidelijke antwoord.
Ik begreep helemaal waar je naartoe ging met de uitleg. Misschien in de toekomst ook maar eens trachten toe te passen.
Ik neem aan dat je de "stofkap" zelf maakt. Welk materiaal gebruik je hiervoor ? Glas of plexi of nog iets anders ?
Ben benieuwd naar de Klaraploatiens...

Mark
 
heb deze hier ook nog liggen tussen het isolatiemateriaal, en ik hoop dat ik deze een beetje in de buurt kan krijgen van wat we hier te zien krijgen. Mooie en leerrijke bouw... schitterend resultaat tot nu toe..
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan