Hoofdsponsor

1/35 Zundapp K500 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

InFlandersFields

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 nov 2009
Berichten
1.952
Goedemorgen Beste Kijkers !

Een tussendoor projectje :

attachment.jpg

Een motortje, van Vulcan Models, en ik moet zeggen, qua prijs/kwaliteit : een topkit !

Ik heb jammer genoeg geen foto's van tijdens de bouw, mijn fotostudio is nog steeds niet klaar. (Probleem met de voeding)

De kit bestaat uit een luttele 70-tal onderdelen. Zo bestaat één wiel uit 8 delen, waaronder twee PE : de spaken, reeds voorgevormd.

De motor is RUDD gebouwd, enkel wat extra detaillering is aangebracht onder de vorm van enkele remkabels en de bougiekabels op de motor.

De tassen zijn apart afgewerkt, los van de moto. Omdat deze geschilderd zijn met olieverf heb ik er een laag matte vernis opgespoten zodat ik de tassen kan integreren met de rest met behulp van pigmentpoeders.

De stand tot nu toe :

attachment.jpg

Zelfs de veertjes onder de zadels zijn in de kit inbegrepen.

attachment.jpg

attachment.jpg

De decals zijn perfect ! Niet groter als nodig, dus geen knipwerk om silvering te vermijden. Alleen zijn de nummerplaten (2 sets) enkel voor de Wehrmacht voorzien. Omdat er een Fallschirmjäger op komt te zitten heb ik er een Luftwaffe versie van gemaakt. Met witte olieverf een deel van de H weggewerkt en met zwarte olieverf een beentje geschilderd om de L te bekomen.

Voorts komen er nog wat pigmenten op, en wat Dirt op de motor.

Groeten Rik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi model hoor, wat bedoel je met RUDD?
 
Ziet er tof uit, Rik. Kleurenspel en verwering zijn echt goed gelukt!
 
Een tussendoorprojektje noemt hij dit dan ;) ziet er al knap uit Rik!
 
Ziet er goed uit.
Kan het zijn dat er een fout in de bespaking zit?
Als ik het zo zie komen er telkens 2 spaken samen op 1 punt van de velg.
En ik vind 70 onderdelen toch behoorlijk veel als je ziet hoe klein zo een model is.
 
Rik vind dit een heel prachtig projekt;)...staat al lang op mijn verlanglijstje.....en dat als tussendoortje...ammaai..:D...maar moet camaro toch bijtreden die spaken kloppen volgens mij ook niet..maar dat niet gelaten vind het reuze...wat je hier laat zien...;)
Wat ik wil zeggen is te zien op deze foto
attachment.jpg
Bron:http://www.autogallery.org.ru/k/z/zueK500_VolodjaKolotovkin.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geslaagd tussendoortje :)
Komt deze ergens op een groot dio te staan? ;)
 
Ik snap het niet goed, als ik de boxart en de foto bekijk hebben jullie gelijk. Nochtans zit het wiel ineen met paspennen, dus kan het niet verkeerd zijn?

@Beyond:hij komt op een grondwerkje samen met de Funkwagen Kfz 17.

Groeten Rik
 
Geeft niet Rik.
Zal een foutje van de fabriekant zijn.
Voor de rest al schitterend werk.
 
Ik snap het niet goed, als ik de boxart en de foto bekijk hebben jullie gelijk. Nochtans zit het wiel ineen met paspennen, dus kan het niet verkeerd zijn?

@Beyond:hij komt op een grondwerkje samen met de Funkwagen Kfz 17.

Groeten Rik
Rik zeker niet aantrekken...je hebt gezegt recht uit de doos...dus gewoon doen...ik zal zeker volgen.......:D:D:D
 
Als tussendoortje kan dit al zeker tellen.
Knap gedaan tot nu toe. Inderdaad RUDD, niets aantrekken van dat foutje.
Wanneer je je model historisch correct wil bouwen, dan moet je wel aanpassen...
Ik blijf met de nodige aandacht volgen.

Mark
 
Wauw Rik ,een lekker tussendoortje die er al goed uit ziet , zoals hij nu staat :)
 
Dit is een kunstwerkje geworden, heerlijk fijne details, wat extraatjes zoals de rembekabelingen, tof kleurtje...top jobke !
Aub niet malen om die spaakjes, als je ernaar kijkt vanuit slechts een minieme schuine hoek danst het spreekwoordelijk voor uw ogen en kan je maar amper zien dat er "iets" niet klopt met de afbeelding van de doos ernaast. Zonder afbeelding zou niemand het foutje van de fabrikant gespot hebben.

Ik bedoel maar...die schuine hoek...

26-10_zps62ed869d.jpg

...en dan is deze hier nog FERM uitvergroot.
 
Laatst bewerkt:
Ja Rik, ge zult niet anders kunnen dan de zaag er in te zetten é ........ ;)
 
Thanks for the reply's.

@GUnit : ik dacht dat je model dezelfde is ? Een foto tegengekomen op het net van jouw sidecar met deze typische bak, in dienst bij de Luftwaffe.

@Famo : zal niet gaan, de zaag is aan 't strijken. :tongue::tongue::tongue:

Groeten Rik
 
Hey,

Rik, pracht job m8.
Geen andere woorden voor...;)
 
Ik heb de kit ook gebouwd en vond de motor prachtig gegoten maar de bagagetassen waren vergeleken met de veel oudere Tamiya versies wat stroef. Ik heb de leren riempjes toen wat losgesneden van de tassen zodat de puntjes opkrulden. Maar voor de rest hebben we een heel gelijkend resultaat, dus mijn complimenten. Dit is van voor de verwering met o.a. sneeuwpoeder:

attachment.jpg

Op PMMS kan je het volgende lezen over de spaken:

"Each spoke disc has a small notch that fits over a corresponding locating notch on the outer wheel segments to align the spokes but unfortunately this result is the spokes actually being misaligned.

The spokes ends shouldn't meet at the same spot on the rim but overlap to be spaced out around the rim and you will need to remove one (or both) of the small plastic locating notches on the outer plastic wheel segments, I also found it easier to glue the two spoke discs together before fitting into the wheel segments as this made getting them aligned correctly far easier."


Zoals je ziet kwam ik hier ook te laat achter.
 
Laatst bewerkt:
Mooie moto geworden... komen er nog wat draadjes op de motor? zie de foto met de jonge knul?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan