Hoofdsponsor

1/72 Ksst ! Hau Ab ! diorama.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
6.550
Hallo vrienden,

Een klein jaartje geleden herontdekte ik de schaal 1/72. Er zijn bouwers die ware juweeltjes kunnen maken op deze sterk onderschatte schaal.
De foto's van hun werk hebben mij gestimuleerd om ook deze schaal eens aan te boren. Dit is een van de diorama's die eruit voortgekomen zijn.

Er is een Panzer IV L/70 te zien, met enkele soldaten die een omsingeling door nieuwsgierige koeien niet echt op prijs stellen. De ene houdt de voeten droog en het hoofd koel, de andere is de dommerik en levert een hopeloos gevecht met de zuigende modder.

HPIM0666-800-1.jpg

HPIM0668-800-1.jpg

HPIM0671-800-1.jpg

HPIM0672-800-1.jpg

HPIM0356-800.jpg
Bedankt voor het kijken en groeten ! GUnit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die is leuk, grappig dat je niet alleen maar schietende dio's maakt. Dit is toch veel leuker. Die drassige ondergrond is zeer sterk gelukt. Alleen de poten van de koeien zouden dan iets viezer mogen zijn. Het is toch nat. En de tank, die mag eigelijk ook wel wat meer modder dragen, zeker aan de achterkant. Dat spat altijd zo leuk alle kanten op in zo'n drassig weiland.

Maar behalve deze kleine puntjes. Zeer goed geslaagd. En voor een van de weinige keren dat ik met recht kan zeggen, een amuzant dio. :D
 
Waar haal je in 's hemelsnaam het idee vandaan?

Dit is ook zo'n prachtig onderwerp.

Ik blijf er dan ook met bewondering naar kijken.


Terug een klasse-dio! ApplausApplaus





Droop
 
Rik, ook hier weer bedankt voor het leuke antwoord. De poten van de koeien zijn voorzien van aangekoekte drek, maar het is niet zo goed te zien, de achterkant van de tank ten andere, daar heb je zeker gelijk in ! Toch wou ik 'm niet helegans onder de troep smijten, of spetteren. Ik was een beetje bang dat hij overdone zou geraken (je hebt mij nog niet met modder in de weer gezien, wees blij, LOL).

Droop, ik probeer zoveel mogelijk met iets origineels af te komen, en de ene keer lukt dat wel beter dan de andere keer natuurlijk. Ik wou gewoon al langer iets doen met modder, een vlaggenwapperende idioot en een coole slimmerik. Toch was het weer op basis van een wartime foto dat ik tot dit idee ben gekomen. Het Preiser figuurtje leende zich als bij wonder goed om een modderdansje te maken. Was afkomstig van de set Panzergrenadiers die uit zo'n 251 springen.

Bedankt voor het klikken op m'n topic, vriendelijke groeten van GUnit.
 
Wat ik altijd doe als ik modder die nat is ergens op wil uitbeelden, dan doe ik daar een beetje zijdeglans overheen met hier en daar wat hoogglans. Dan krijg je het optisch effect alsof het nat is. Misschien heb je er wat aan.
 
Bedankt voor de tip Rik, kijk, daarom zit ik op forums, om zo'n tips te krijgen en te geven wat ik weet. GUnit.
 
Hoi Erwin, er is iets met de vlag, klopt helemaal. Ik zei nog tegen Fritz dat hij moest stoppen met wapperen, maar meneer bleef enthousiast doorgaan, en dat schildert een stuk moeilijker.
Het hakenkruis staat in spiegelbeeld, én ze moet in principe op een punt staan.
Zoals ze nu op de vlag staat, zou het een gelukssymbool zijn uit het Verre Oosten.
Niet dat het m'n twee soldaten wat opgeleverd heeft, natte voeten en vervelende koetjes.
Knap dat je het zag, je bent nog maar de tweede uit de vele toeschouwers die het diorama bekeken.

Vriendelijke groeten van GUnit, wiens volgende hakenkruis ongetwijfeld correct is.
 
Dank je wel Kurt, ik wou al langere tijd eens die Preiser koetjes aanpakken. Zijn heel fijn gedetailleerd. GUnit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan