Hoofdsponsor

1/50 Bouwverslag: Swift 1805 (Artesania Latina 1/50) [!]

De laatste weken terug wat tijd gevonden om aan mijn Swift te werken. De fouten, gemaakt bij de 1e beplanking, spelen me parten bij de 2e beplanking. Echt tevreden ben ik er niet over, maar ik neem de ervaring mee naar mijn volgende bouw :). De situatie tot op vandaag:
De lichtinval in combinatie met fototoestel van gsm, doen het precies nog erger uitzien dan in realiteit :)
0ff136ac67cf9ac5d48d84d89da65e56.jpg
2cbbf75342f83dc5f757693680a940aa.jpg
e6d1b7abe9ba74194dd94d30295ab00b.jpg
 
Hey,

Een maal geschuurd zal dit wel minder opvallen, en ik vind het persoonlijk nog zeker niet slecht.
Keep up the good work m8. ;)
 
Hey Ken,
Eigenlijk is de enige fout die je gemaakt hebt, dat je de eerste laag niet voldoende geschuurd en geplamuurd hebt.
De bedoeling van 2 lagen hout is juist dat je met een perfecte romp aan laag 2 begint.
Bij de eerste lag kan je gerust plamuur gebruiken om de juiste rondingen te bekomen of om foutjes weg te werken.

Nu al bij al vind ik nog niet zo slecht, bedenk ook dat wat je tot nu toe hebt beplankt later het minst in het oog zal springen eens ze rechtop staat , ( het is immers de onder zijde )
mocht je je toch blijven storen aan de oneffenheden , bedenk dan dat vroeger de meeste schepen wit waren onder de waterlijn. je zou dus nog wat kunnen rechtzetten met plamuur en verf.

Zeker de moed niet verliezen en netjes verder doen. Het dek en de reling zien er in elk geval wel pico bello uit. En die trekken straks de aandacht als ze op de kast staat.
succes met het vervolg, Marc
 
Bedankt voor de reacties.
Ik kan me wel over de fouten zetten, alle begin is moeilijk.
De beplanking afwerken is wel met lichte tegenzin, maar ik wil vooral mijn eerste bouw helemaal afwerken. De meest slechte kant zal uiteindelijk naar de muur worden gedraaid :).
Voor mijn volgende bouw ga ik wel nog op zoek gaan naar een andere houtlijm voor mijn 2e beplanking te doen. Nu duurt het me vaak te lang tot de lijm is opgedroogd.
 
Voor wie het zich zou afvragen, voorlopig geen vorderingen meer door tijdsgebrek :).
Gewoon even aanmelden om mijn account niet te verliezen ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan