Hoofdsponsor

Berichten schrijven op het forum

wet sellery

Well-known member
Registered
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
3.639
Beste leden,

Het valt mij op dat er de laatste tijd berichten worden geschreven die direct, kwetsend en aanvallend zijn. Deze berichten worden zowel naar andere leden als naar de forum-leiding toe gericht.

Voor alle duidelijkheid :

Kritiek mag, zolang het opbouwende kritiek is.

Als er iemand een bericht schrijft dat voor iemand van jullie een probleem geeft, gelieve het dan te melden via het driehoekje dat links onder elk bericht staat.

Het kan NIET dat er in de openbare gedeeltes van het forum ruzies of wrevelingen worden geschreven. Dit soort berichten worden asap verwijderd en de schrijver mag zich aan een PB verwachten.

Let ook op met het gebruik van leestekens, letter-grootte, kleuren en smileys.

vb : "Trekt op niks :nowink: " , heeft een andere betekenis dan "Trekt op niks :tongue: "


Dit forum is en zal netjes blijven. De gezelligheid en het wederzijds respect voor elkaars werk staan hier centraal.

Als iemand de nood heeft om zijn of haar frustraties te uiten, doe het dan op een ander forum (*) of stuur mij een PB.

(*) Er zijn genoeg fora waar ge u eens goed kunt laten gaan.
 
Pascal, ik wil er hier toch nog graag even aan toevoegen dat dit een beslissing is die door het volledige forumbeheer is genomen.
(Enkel om misverstanden te vermijden dat men zou denken dat jij die beslissing alleen hebt genomen).
Dus bij deze sta ik dan ook volledig achter het geposte topic.

Mark a.k.a. Interceptor
 
Persoonlijk nog niets van gemerkt. Natuurlijk is opbouwende kritiek een subjectief gegeven. Voor de ene komt kritiek als opbouwend over en voor een andere komt dat al afbrekend over...

Altijd gewoon schrijven dat het mooi is daar leert ook niemand van bij natuurlijk maar het moet wel netjes en beleefd blijven. ;)
 
Klopt helemaal Michel. Maar er is natuurlijk een verschil tussen :

"Probeer volgende keer wat minder te zuipen voor ge gaat schilderen !!!!!!!! "

en

"Het schilderwerk toont flink wat strepen, volgende keer de verf iets meer verdunnen."

Om een voorbeeld te geven ;)
 
Inderdaad, dat voorbeeld is zeer duidelijk :)
 
Voor de ene komt kritiek als opbouwend over en voor een andere komt dat al afbrekend over...

Een beetje kritiek kan en mag altijd.
Als je enkel "Wow" en "Dat is knap" wil lezen ben je zelf fout bezig.
Maar zoals aangegeven, de manier waarop men kritiek geeft kan ook op een nette manier.
Dus ik sta ook volledig achter dit bericht.

Ik gebruik Michel zijn quote enkel om mijn bericht te kunnen starten hé.
 
Kritiek is een gegeven welk je erbij moet nemen om te groeien in je werk. Maar de kritiek moet wel gegrond zijn en op een beleefde, vriendschappelijke wijze verwoord.

Kritiek zou beter "advies" genoemd worden, aan kritiek hangt een vieze nasmaak.
 
Ach het is maar hoe je het 'opvat'. Als je ergens je stinkende best op hebt gedaan en een ander geeft aan 'het anders gedaan te zullen hebben' dan zij dat maar zo. Ik zie het net als fotografie, het gaat erom wat de fotograaf jouw wil laten zien en niet wat jij wilt zien.
 
van mij mag er altijd gezegd worden wat er beter kan gedaan worden maar dan wil ik ook de uitleg hoe het beter kan gedaan worden ik den dat zo een kritiek zeker kan als het ons maar vooruit helpt .
iets afbreken gaat altijd gemakkelijker .
gr dirk d
 
Hallo iedereen :)

Ik ben persoonlijk heel blij met hoe het bestuur de gang van zaken in de peiling houdt,
en daarmee het geheel kan bijsturen, maar ook ons allen zo de kans geeft bewust te blijven
van hoe we hier met elkaar omgaan.

Ik reageer hier, omdat ik onlangs zelf zo'n "onplezierig-prikkelende" reactie kreeg op een
eenvoudige vraag. Niet kwetsend en heb 't genegeerd, maar precies wat hier al aangegeven is :
Je kunt in wezen alles zeggen, maar het is de toon waaróp, die bepaalt hoe het overkomt.
En die toon bepaalt men door woordkeuze, zinsbouw, leestekens en de online symbolen.

Wil er wel bijzeggen dat het met een toetsenbord altijd lastiger is om je stemming of toon duidelijk te maken.

Mijn forumbeleving hier ervaar ik als heel prettig, heb me nooit aangevallen gevoeld ofzo en heb dus
ook geen klachten. En gezien het karakter van ons forum, geloof ik dat we het samen ook leuk zullen hóuden.

Wel, ik wou dit gewoon even zeggen.

groet ;)
Peter
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan