Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Yorktown CV-5 (Tamiya 1/700) [wip] - Pagina 3
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 36 van 36

Discussie: Yorktown CV-5 (Tamiya 1/700) [wip]

Standaard

strak spuitwerk.. dat streperige heeft wel iets, lijkt me een goede stap naar verwering toe...

Standaard

Ja, die strepen vielen me ook op, dat ziet er inderdaad al goed uit. Heb je dat ineens zo gespoten of is dat al een eerste verwering?

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt. Ik heb gewoon tijdens het vernissen er steeds op gelet van boven naar onder te werken.

Standaard

Mooi werk weer.
    Pascal

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt, Pascal. Dit weekend is er een andere oplossing gezocht voor het dioramakader. Dit is nu wat ruimer gemaakt.

De reling voor de schepen moest nog op maat geplooid worden. Voor de Yorktown was dit eenvoudig, er waren alleen nog de relingen voor de hangarpoorten. Ik heb die weer in Tamiya grijs gezet en dan Lifecolor Ocean Grey daarover gespoten. De meeste foto's die ik van Yorktown maakte, waren onscherp op deze nieuwe toevoegingen. Het ziet er rond het schip nu als volgt uit, er zal nog iets meer verf op moeten:

De Hammann was wat moeilijker, want daar moet de reling ook de platforms volgen.

Met de set van Tom's Modelworks wordt het wat moeilijk nu. De reling lijkt hier gemaakt volgens een configuratie die van foto's nagetekend is, maar er wordt niet verteld waar je deze stukken moet plaatsen. Alles is ook opgenomen in zes even lange reepjes reling, waar dus hier en daar een schuine stanchion of een kortere tussenverbinding in verwerkt zit. Er wordt de tip meegegeven om het in korte stukjes te snijden en goed naar foto's te kijken voor het schip dat je wil nabouwen. Ik vond te weinig info voor de Hammann en ik heb dan maar willekeurig wat uitgesneden. Het is niet duidelijk waar je moet snijden. Als ik dit vergelijk met de set voor de Princeton, werd daar toch aangegeven waar de meeste stukken reling thuishoorden.

De SC radar op de mast kon vervangen worden door PE, wat meteen veel toevoegt. Hier heb ik die wel nog ondersteboven op de boxart liggen, aangezien dat ook zo in de PE handleiding getoond wordt. Dit is er later eens afgevallen, waarbij ik het maar omgedraaid heb. Ik heb er wel de mast voor moeten bijvijlen tot het bovenste stuk dun genoeg was. Zo te zien moet ik de "yardarms" vervangen met draad. Nu volgen er wat plaatjes van de Hammann na het beschilderen en toevoegen van het PE. Ik heb de waterlijnplaat laattijdig onder de romp geplakt, die kon dus niet meer met de romp gelijk geschuurd worden. Ik heb ze ook maar met een penseel zwart geschilderd.

Hier was de Mk.12 antenne er nog eens afgevallen.

De reling vooraan ging makkelijk omdat het dek hier een naad heeft.

De catwalk heb ik hier toegevoegd. De K-guns heb ik omhoog moeten zetten om de reling onder er tegen te krijgen. Deze ging een stuk moeilijker, omdat er panamakluizen in de rand verwerkt zijn en de reling hier aan de buitenkant langs moet. De steunen voor vlotten staan er ook al op.

Tot zover ben ik nu geraakt, nu zijn het nog kleinigheden die toegevoegd moeten worden. Ik heb ook een serie PE figuurtjes die zouden kunnen geplaatst worden.

Standaard

Steven ge zijt weer met iets bezig he , fantastisch ziet er leuk uit , ken er niet zo veel van alleen genieten door te kijken en volgen
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten