Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Yorktown CV-5 (Tamiya 1/700) [wip] - Pagina 2
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 36

Discussie: Yorktown CV-5 (Tamiya 1/700) [wip]

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Knap werk zo klein Steven.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt, Fred. Ik zoek nog een kleurtje om het dek te schilderen, het zou deck blue moeten worden.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Het dek is blauwgrijs geworden, Vallejo 867. Ik heb ook zoeklichten toegevoegd.

Hier zie je nog dat er een laag zwart onder het grijs zat, omdat de airbrush spetterde. Op de volgende foto's van de spuitbeurt van vandaag is dat verholpen.

Nog wat prullaria toevoegen en dan kan de camouflage er op.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Het is weer een tijdje geleden voor een update en er is ook niet meer zoveel gebeurd; alleen het dek is in p+ gezet met de kwast om een stevige deklaag te krijgen. Maar vandaag kan ik toch het volgende melden:

http://www.tomsmodelworks.com/catalo...75421c1fd7ec09

De nieuwe kit van Tom's Modelworks voor Sims/Benson class destroyers is besteld.

Goede topic beantwoorder

Standaard

De kit van Tom's Modelworks is al een tijdje gearriveerd en die zag er als volgt uit:

Ik kon er echter tot vandaag niet aan beginnen, want ik had geen referentie over dit schip gezocht en was ook nog wat druk met de Bismarck. Nu ik de werktafel door de feestdagen heb opgeruimd, kan ik hier weer mee aan de slag. Daarom heb ik vandaag maar even het volgende in huis gehaald.

Het gaat vooral over dat boek links, van Antony Preston. Het is een wat ouder boek over Destroyers en er staan mooie bruikbare foto's in. Een paar van Hammann die niet zo nuttig zijn omdat ze niet zo groot zijn, maar ook detailfoto's van vergelijkbare schepen die echt eersteklas referentiemateriaal zijn. Ik zal ze gebruiken in het verslag. Je ziet rechtsboven ook een interessant boekje over wat waarschijnlijk mijn eerstvolgende scheepsbouwonderwerp zal zijn, een 1/350 Independence Class carrier van Dragon. Het wordt de Princeton maar dit is het meest logische referentieboekje daarvoor, propvol met A4-foto's. Het zal nog een interessante kwestie worden welke aanvullende p.e.-kit ik ervoor ga zoeken: die van WEM is de mooiste maar kost zo'n 75 euro, die van Eduard maar zo'n 20 euro maar daar zijn wat opmerkingen over. Gelukkig ga ik toch nog een jaartje wachten met deze kolos.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Het werk aan de Hammann begint te vorderen. Eerst waren het nog kleine stukjes.

Toen stond er al een mooie dryfit.

Een aantal lijmvlekken moet nog weg en dan zitten we al bijna aan de relingen. Ik ben van plan om het dek eerst te schilderen voor ik de opbouw aanbreng, dus sommige onderdelen komen er pas naderhand bij.

Standaard

Hey,

Mooie vorderingen, zeker op die schaal.
    Ik zou proberen om met kleine stukjes metaalstrip of alu-folie de steunen te maken aan de zijkanten van de radar, dit staat blijkbaar ook op de foto waarbij je het onderwerp toont, of het moet er nog op komen natuurlijk (en ben ik weer te rap.. )
    Een goed gedacht van je om eerst het dek te schilderen en daarna verder te werken, zo behou je meer controle. Persoonlijk doe ik het zo ook bij mijn s-100 die ik nu bouw...

Goede topic beantwoorder

Standaard

Hey bedankt, Swaken. Dit was de enige foto waar ik die steuntjes al gezien heb. Bij de andere zitten er twee aerials meer naar het midden van de radarantenne. Ik moet eens kijken of de foto's van het schip zelf uitsluitsel geven, die heb ik nog niet afgeprint.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Dat p.e. is eigenlijk een hard drug. Je mag er niet te hard aan snuiven of je wordt gedwongen om er meer van in huis te halen. Gelukkig kan je het niet injecteren.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Voor degenen die dit topic volgden en zich afvroegen waar het gebleven was, de Yorktown is terug. Wie het verslag op the Ship's forum volgde, kon al constateren dat ik een vervelende fout gemaakt had. Ik heb een hele resem patrijspoorten in de Hammann geboord, terwijl die op het moment van de slag bij Midway al een tijd dichtgemaakt waren. Dit in combinatie met de vaststelling dat ik waarschijnlijk niet alle kleuren had, plus de moeilijkheid dat ik nu het dek moest gaan afplakken zonder te weten of Vallejoverf nu goed houdt zonder primer, heeft er blijkbaar voor gezorgd dat dit vijf jaar in de kast is blijven liggen. Het project heeft ook een verhuis overleefd. Nu de Princeton af was, en ik een set Lifecolor scheepskleuren gekocht heb, kon alles weer uit de doos komen. Ik kan ook het water op dezelfde manier afwerken als bij de Princeton.

Ik zou ze op dit kadertje kunnen plaatsen, al is het niet zo breed.

De Hammann is al dichtgemaakt met Evergreen en geplamuurd. Er zijn nu ook anti-onderzeebootmortieren op gezet.

Standaard

Echt indrukwekkend! Ik zou echt gek worden van al dat gepruts 😁

Standaard

Gelukkig is dit mytisch schip terug boven water gekomen

Stoeltje staat bijgezet voor deze.

Grtz.

Luc

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt voor de reacties. Ik heb deze week al wat geschilderd met mijn set Lifecolor potjes. Eerst heb ik een grijze primer van Tamiya over het PE gelegd, want anders zou dit meteen chippen als je er aan komt. Daarna heb ik de onderkant van de Princeton Sea Blue gespoten en het dek van de Hammann Deck Blue.

De Hammann is wel al afgeplakt voor er plaatjes van gemaakt zijn. Er is zoveel mogelijk nog van het dek los gehouden om dit makkelijker te maken.

Daarna is de Hammann in Neutral Haze Grey gespoten en kon de volgende afplakronde gebeuren. Deze keer met kneedgom om de zogenaamde "splotches" in Haze Grey af te zonderen van de rest van de hull die in Sea Blue moet komen. Op de bovenbouw wordt dat Sea Blue vervangen door een lichtere blauwe kleur.

De Yorktown kon nu ook al voorbereid worden op het spuiten van de "graded" valse horizoncamo op de romp.

En tegelijkertijd kon ook nog de boot topping voorbereid worden. Er is nog heel wat geschuurd aan de bodemplaat van het model om die topping gelijk te doen overgaan in de romp, voordat ik het blauw had gespoten.

Standaard

Wat een werk!!! Ziet er al fantastisch uit. De Yorktown brengt me rechtstreeks terug naar de jaren dat ik Buck Danny verslond, "De Geheimen van Midway"!

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt, HansThomas.

De Yorktown en de Hammann hebben ieder een spuitbeurt achter de rug. Voor de Hammann ging het dus met kneedgom, waarover zo'n drie lagen Lifecolor verf gespoten zijn. Op de hull was dat Sea Blue en op de bovenbouw Ocean Grey. De Yorktown ontving ook Ocean Grey, boven de aangebrachte strip, die om economische redenen plaatselijk afgeschermd werd met een stuk spare tape aan een papiertje. Dit is dan tweemaal de romp rond gegaan, ook een keer om de boot topping NATO zwart te spuiten.

De Yorktown en de Hammann zijn daarna helemaal uitgepakt. Vooral de Hammann ziet er geslaagd uit, de camo is goed afgelijnd.

Met een beschermlaag p+ er op krijgt dit nog iets meer contrast. Ik doe dit ook om te vermijden dat er vingerafdrukken komen op deze absorberende verflaag.

Uiteraard komen hier nog heel wat details op, die apart geschilderd moeten worden, zoals reling, een loopbrug en de sloepen.

Bij de Yorktown is er weinig contrast te merken. Hier is er alleen contact tussen Sea Blue en Ocean Grey, die waarschijnlijk te weinig verschil in donker en licht bevatten.

Na het bewerken met p+ is dit iets beter te zien, maar ik denk dat het Sea Blue meer donkerblauw had moeten bevatten. Hier is de tweede laag nog aan het drogen, dus dat streperige trekt nog wat weg. Er komt nog een beetje verwering over, maar eerst ook hier wat zaken terug vastplakken. In de mast hoort er trouwens nog een derde, lichte kleur blauw te komen.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten