Hoofdsponsor

1/35 King tiger, Porsche koepel [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Philipson

Well-known member
Registered
Lid geworden
5 sep 2011
Berichten
534
DML6312.jpg


Hallo Mannen,

Dit wordt de kat die ik straks ga afbouwen.

Ik zit dit jaar nog maar aan kit n°2 en dat is wel heel pover. Dit model staat al een jaar in de kast +- afgebouwd.
Om relatief snel op 3 kits te komen is het dus ideaal om deze af te werken.

Het is een heerlijke en bijzonder mooie kit. Het detail is super. Hij is 95% afgebouwd en staat al in de zimmeriet.
Kleurenschema wordt leemkleur en groen.

Zodra de sdkfz 251 is afgewerkt vliegen we erin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1 om te volgen :)
Komt deze in winter kleuren??
 
Mooie kit, staat hier ook nog op de werkbank. En 2 builds per jaar pover, ik kom soms nog niet aan een.:laugh::laugh::laugh:
Hier kun je zeker iets prachtigs van maken, zal zeker geregeld even komen kijken. Suc6 met de build!
 
Swa, zo gaat die kast met dozen niet leegraken ze ... :-)

Beyond, hij komt in leemkleur + groen.
Ik weet maar van 2 eenheden die de Porchekoepel hadden, dus veel wil ik niet experimenteren. Het is een schema van op de doos ten tijde van Arnhem.
Ik heb nog ergens resin figuren van een gevangenname van een Tommy. Mss kan dat er ook bij.
 
We stalken ook,al een idee hoe deze gaat gepresenteerd worden op de sokkel of een klein dio...;)
 
Gaan we volgen.
Domme vraag, heeft Ferdinand Porsche iets te maken met die turret?
 
Gaan we volgen.
Domme vraag, heeft Ferdinand Porsche iets te maken met die turret?

Deze turret is inderdaad een ontwerp van F. Porsche zoals Walter zegt.
Dit was niet zijn enige ontwerp voor de Duitsers in WWII hij heeft ook een hull ontworpen gehad voor de Tiger I maar die is niet zo bekend.
 
Deze turret is inderdaad een ontwerp van F. Porsche zoals Walter zegt.
Dit was niet zijn enige ontwerp voor de Duitsers in WWII hij heeft ook een hull ontworpen gehad voor de Tiger I maar die is niet zo bekend.
Idd, hij heeft zelfs ook de Maus ontworpen, de VW kever en nog zo het één en het ander.
 
Idd, hij heeft zelfs ook de Maus ontworpen, de VW kever .

Even off-topic.

De Kever is een discussiepunt.
Die is ontworpen door de Hongaarse Jood Josef Ganz.
Maar dat kon voor Hitler natuurlijk niet.
En dus kreeg/krijgt F. Porsche de eer.
 
Even off-topic.

De Kever is een discussiepunt.
Die is ontworpen door de Hongaarse Jood Josef Ganz.
Maar dat kon voor Hitler natuurlijk niet.
En dus kreeg/krijgt F. Porsche de eer.
Ja ik weet het, maar er zijn er wel meer die ideeën gepikt hebben en er zich mee verrijkt hebben... maar nu terug on-topic.
 
Even off-topic.

De Kever is een discussiepunt.
Die is ontworpen door de Hongaarse Jood Josef Ganz.
...

Die laatste zin is een claim van een nederlandse journalist, anderen beweren dat 2 oostenrijkers de kever ontworpen hebben. Het enige bewijs dat er is, is dat de kever ontworpen is door iemand in dienst van Porsche.
 
Ik ken vooral mislukte Porche ontwerpen, nooit gebouwd of niet geslaagd op het slagveld...
Lijkt me dat Hitlers geniale ontwerper mss sterker was na dan tijdens de oorlog.
In elk geval is dit volgens mij de mooiste Tigerkoepel en veel veel mooier dan de Henshel versie.
Ik dacht dat er in Engeland nog eentje in Bovington staat.
 
Laatst bewerkt:
In elk geval is dit volgens mij de mooiste Tigerkoepel en veel veel mooier dan de Henshel versie.

Dat vind ik ook net als bij de Tiger I. Ik vind de Porsche tiger hull ook mooier dan de meest gekende Tiger hull.
 
Hmmm, geef mij maar de Henschel uitvoering... ;)
Een weekje geleden nog op één van de zes overgebleven exemplaren gestaan met mijn zoon :))

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan