Hoofdsponsor

1/72 Mighty Thunderbolts [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

Flynn

Guest
Ondertussen dat m'n C-119's te drogen hangen heb ik eventjes een licht projectje uit de kast getrokken.

Twee geweldige P-47 Thunderbolts. 1 Hasegawa Razorback, een klassieker, al zeg ik het zelf en de andere is de mooie bubbletop uitvoering van Revell.

Eigenlijk zijn het beiden rechttoe rechtaan kits. Niet teveel poespas en voor je het weet heb je dit staan:

kits003_zpsd1ce700a.jpg

Meestal weet ik op voorhand welke kleuren ik wil, maar bij deze twee ligt het een beetje anders, ik weet dat ik de Razorback in het metaalkleurig wil, maar ik heb nog niet echt markings in gedachten, de andere zien we wel.

Grtz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En aangezien we nu toch wat meer tijd hebben na het afronden van de Boxcars, heb ik er nog maar een Hellcat van Heller bovenop gegooid. :)

Na de volledige assemblage, was het tijd voor het eerste spuitwerk.

kits037_zps2df49829.jpg

kits038_zps19d7f1c6.jpg

Grtz
 
Het gaat goed vooruit zou je zo zeggen.
Ik zie daar een spuitbus uit de Gamma, is dat de gebruikte vliegtuigverf of een vernis?
Moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit een spuitbus uit de Gamma weten gebruiken heb in de modelbouw voor het schilderen van vliegtuigen. Ben dus nieuwsgierig.
 
Het gaat goed vooruit zou je zo zeggen.
Ik zie daar een spuitbus uit de Gamma, is dat de gebruikte vliegtuigverf of een vernis?
Moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit een spuitbus uit de Gamma weten gebruiken heb in de modelbouw voor het schilderen van vliegtuigen. Ben dus nieuwsgierig.

Da's inderdaad m'n gebruikte verf. Voor vliegtuigen met een uniforme kleur gebruik ik meestal spuitbussen van eender welk merk.
Gewoon rustig spuiten en niet direct de volledige verflaag willen zetten. Net als met andere verf, dit ook in lagen doen.
 
En we gaan lustig door. Ik was eens aan het tellen, dit jaar reeds 56 modelletjes afgewerkt. Met deze 3 kom ik op 59 wanneer deze klaar zijn.

Maar goed, terug on topic.
Ze zijn zo goed als voorzien van hun totale verflaag.

kits047_zpsec68f365.jpg

De Hellcat heeft al een streepje voor. Volledig voorzien van decals en onderstel. Nog een beetje besmeuren :D

kits049_zps101f3e7e.jpg

Op deze foto zie je nog een nieuw projectje staan. Een Junkers G.13 en een F.13. Beiden zijn opknappertjes uit m'n "wrakkencollectie".
 
En dan toch nog kunnen afwerken...

Hasegawa P-47D

kits055_zps74f9756b.jpg

kits054_zps5cba55da.jpg

Revell P-47M

kits056_zps82ff8e3d.jpg

kits058_zps4892d759.jpg

Heller F6F-5 Hellcat

kits059_zps10fee8cd.jpg

kits060_zps0ac89f60.jpg

Bedankt om te kijken.

Op naar de volgende. Waarschijnlijk een C-160 Transall :unsure:
 
Als je het een stap verder wil brengen zou ik eens proberen om de panel lines met een wash te behandelen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan