Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw HMS Victory [!]

E

eekhoorn

Guest
Hallo allemaal...

Ik moet nog starten met de bouw van de Victory, heb nu een 88 delen binnen en mijn werkplaats is zo goed als klaar, maar het is nieuw voor mij, ik heb al gelezen over de lego techniek, maar snap het niet goed en hoe maak ik het best een bouwplaats (helling) voor de romp??

Grts eekhoorn (ludo)
 
helling laat ik aan anderen over,
maar Lego is de bedoeling om hoeken van 90 graden te krijgen door aan de spanten te plaatsen.

Hier een voorbeeld
lego.jpg
 
Hallo eekhoorn,
Leuk dat je ook gaat beginnen met de Victory.
Ik denk dat je het al snapt dat van de lego blokjes, het is gewoon dat de spanten haaks komen te staan.
Zie foto, Hier kan je ook zien hoe ik een bouwplank heb gemaakt.
Groetjes steurtjes
attachment.jpg
 
En voor een bouwplank kan je ook terecht bij onze sponsor Christophe van CIdesign.
Die heeft een zeer mooie bouwplank speciaal voor de Victory in aanbieding.
 
bedankt Jumper en modelbouwerke voor de info, het probleem is dat ik in spanje woon en hoe kom ik in contact met de sponsor Christophe??
 
Welkom en veel geluk met de bouw van Uw Victory .
Hopelijk hou je het vol want dit is een meerjarenplan met hier en daar serieuze moeilijke fasen . :)
Zorg voor zeer precies werk van in het begin want een mm verkeerd en je zit later met problemen .
groeten
;)
 
bedankt michiel54 om mij al goede moed te geven haha, komt wel goed denk ik, heb tijd want ben in pensioen, ik heb ook de bismark gebouwd daar heb ik twee jaar aan gewerkt, maar zo een driemaster is toch heel wat anders dan een oorlogschip waar veel plastiek aan te pas kwam
 
Maar victory is een groot en moeilijk model. Ik weet niet of je dit al wist. Heb je bepaald merk op het oog dan ?

Sorry, was vergeten dat het bouw pakket was. Er gaat zeker genoeg volk zijn om je te helpen! Alvast veel plezier met de bouw!
 
thanks jumper, eerst mijn werkstekje nog wat in orde stellen en hoe kan ik eventueel later foto's toevoegen??
 
Ja , Ludo , ik ben ook met (brug)pensioen en heb eigenlijk tijd genoeg maar er is ook nog de vrouw en andere dagdagelijkse zaken . Nu is het zomer en ik heb even een pauze ingelast . Ook heb ik al andere beslommeringen gekend een tijdje terug . Zo heeft iedereen wat anders en duurt de bouw van zo'n schip een hele tijd .
;)

Voor de foto's , in de veronderstelling dat je een map hebt op je pc met foto's :
- Op de home pagina druk je op de tab 'Gallery'
-in het nieuwe venster druk je op 'Nieuw album aanmaken'
-daar vul je een en ander in om het een titel te geven , dan druk je op 'Opslaan'
-Op het volgende venster druk je op 'Afbeeldingen opladen '
-Vervolgens druk je op 'Add files' (Links boven)
-Onderaan druk je op 'select files'
-Dan opent er een venster met je maps en ga je daar op zoek naar de betreffende map en daarin selecteer je de afbeelding.
-Druk dan op ' Upload files'(in het midden onder) de gekozen afbeelding gaat dan uploaden en verschijnt dan in't klein onderaan bij bijlagen
- zorg ervoor dat de afbeelding aangevinkt is en druk dan rechtsonder op 'Done'
-Dan heb je de keuze in welk album je de foto wil zetten en daarna druk je op 'Wijzigingen opslaan' (linksonder)
En voilà , je foto of meerdere foto's staan nu in je album . Herhaal dit foto per foto . (Meerdere foto's tegelijk lukt niet , bij mij toch niet)
Vanuit dit album kan je nu de foto's publiceren in je berichten : je opent de Gallery (Homepagina) en je drukt op 'My albums' en dan kies je door te drukken op de openingsfoto van je album ( hier zal er maar 1 album staan dus) . Het album opent zich dus en laat al je geuploade foto's zien . Je kiest een foto door erop te drukken , de foto vergroot zich en onderaan vind je dan twee adressen : URL en vb-code . Rechtsklik op de vb-code en druk dan op kopieren; Dan open je je bericht en plak de code op je bericht onder je tekst . Druk rechtsonder op 'meer opties' en je kan de foto bewonderen en je tekst controleren en eventueel wijzigingen aanbrengen en smileys toevoegen.
Enfin , de rest ken je ongetwijfeld al !
Tip : open een tweede venster met de site van "modelbouwen.be" daar kan je met de "Gallery" werken ... :)
Good luck ! ;)
Michiel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hartelijk dan voor deze duidelijke uitleg, zal het later eens uitproberen.

grts ludo
 
Mooie werkplek Ludo, hier zal het zeker gaan lukken om een mooi schip te gaan maken.

Wat er op het buraeu staat lijkt op een bouwhelling, maar lijkt mij veel te iel voor de Victory....
 
inderdaad, maar dit moet nog op een stevige plaat worden bevestigd en ik wacht nog op antwoord van Christophe voor de bouwheling van de victory, ik wil deze bij hem bestellen, maar ik krijg geen antwoord, zal dus nog wat geduld moeten hebben :)
 
De sponsor is al een tijdje zoek ;)

Heb hem ook enkele malen willen contracteren maar geen reactie

Ik denk dat hij het te druk heeft op het moment
is proberen via dirk ( pantani ) mss weet die meer over christophe

Succes met de bouw

D.
 
Goed te horen dat het toch iets stevigers gaat worden :).

Voorzover ik weet is Christophe momenteel inderdaad zeer druk.
 
hallo allemaal, ik ben dus gestart en ben momenteel bij de carronade, is zo goed als klaar, maar daar wordt gewerkt met ijzerdraad en ik vind dat niet zo mooi, heeft er iemand een andere oplossing, zoals met touw bevoorbeeld, maar hoe zou dat dan moeten, ben echt niet ervaren hoor, maar doe mijn best, alvast bedankt voor evetuele uitleg en of voorbeelden

groetjes ludo
 
Hey , hallo Ludo , ik had al onderstaande foto op modelbouwerke zijn topic gesmeten , maar bij deze nog eens opnieuw op de juiste plek : aub . :)
Als je een en ander goed bekijkt is het niet zo moeilijk .
grtjs ;)

attachment.php


En onderstaanden komen van het net :
attachment.php


attachment.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan