Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw HMS Victory [!]

Hier nog een voorbeeld ( van Pietsan) van een blok met haak , die haak is apart aan te schaffen in een modelbouwshop .
attachment.php
 
bedankt voor de info en de voorbeeld foto's,
Ik denk het ondertussen te hebben gekunnen, maar of het goed is laat ik aan de betere bouwer toe om te oordelen.

de foto is wel niet scherp, want het is een oud toestel.


attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
michiel54, ontbreekt er op uw bovenste foto geen 2 bevestigingsogen?? of heb ik er twee teveel?
 
Hallo Ludo , met het aantal zit het bij U goed , alleen de positie is wat anders dan bij de 'echte' . Het bouwplan van Deagostini is ook niet volledig volgens de werkelijkheid ...De bovenste foto toont inderdaad twee oogjes minder . ( ? )
Alleen nog een opmerking bij Uw blok(ken) . Hou rekening met de juiste positie van het blok tov. de gaatjes . Hier moeten ze net andersom dus gaatjesbovenaan kort bij het houten draagstel van de carronade . Je moet je inbeelden dat het touw over wielen loopt in het blok.Verder vermoed ik dat je een blok(je) moet nemen met één gaatje . Zie echte foto . Ik weet het de BH toont een tweegaatsblok(tweeschijfsblok) . En dan nog : ik gebruik hier 3mm blokjes , die tonen wat meer de echte verhouding qua grote naar werkelijkheid , ook weer apart bij te kopen . ( :( )
;)
 
Hier zie je het verschil tussen de blokken van DeA. en de door mij extra aangekochte:
attachment.php
 
bedankt voor de uitleg michiel, maar volgens de tekeningen zijn de gaatjes van de blokken wel degelijk verder verwijderd tegenover het draagstel, bij Da, ik denk dat ik het zo ga laten, want hier in spanje andere blokjes gaan zoeken zal niet simpel zijn denk ik en dat in het spaans uitleggen dat komt ook niet goed, haha,
grts Ludo
 
Speciaal voor jou deze foto gemaakt deze morgen op een Russisch opleidingsschip in Zeebrugge ; kan je goed zien hoe de werking van zo'n blokken zou verlopen .
Dit even terzijde . ...succes met het verloop ! :)
attachment.php
 
dank je wel, voor deze mooie foto, ik zal proberen mijn best te doen, jij ook nog veel bouwplezier michiel
 
ik heb dan toch maar naar de gouden raad van michiel54 geluisterd en de blokken van de carronade omgedraaid, nogmaals bedankt michiel, hopelijk blijf je mij verbeteren en eventueel raad geven.
 
Ik weet dit van die blokken ook maar omdat iemand hier mij daar op attent maakte .
;)
 
hallo vrienden,
mss een probleempje, mss ook niet bij het voorlopig passen van de spanten, zonder te lijmen heb ik opgemerkt dat spant 13 de onderkant van de kiel niet raakt, de andere wel, kan dit voor een probleem zorgen of niet??,
groetjes eekhoorn (ludo)
 
Je moet er eerst en vooral op letten dat de dekzijde gelijk ligt met de (valse) kiel bovenzijde , daar waar het middelste batterijdek komt . Dus al de spanten en de kiel (bovenzijde) liggen in één vlak . Desnoods materiaal wegnemen of opvullen in het 'kruispunt'. Daarna kan je nagaan of de spant de romplijn netjes volgt , als je er een dun latje oplegt over al de spanten moet dat mooi de romplijn volgen zonder bulten of kuilen . Ligt de spant te diep dan lijm je er een stukje fineer of een dunne buigzame lat op . Als hij er bovenuitsteekt geen probleem , dat schuur je dan weg tijdens het stroken = het modeleren van het boot skelet tot alles in een mooie gelijkmatige romplijn is .
Moeilijk om te verwoorden , maar je moet wel zorgvuldig te werk gaan !!
;)
 
hallo allemaal, kan er mij iemand helpen aan een forum van de HMS Victory van Panart ?
groetjes
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan