Hoofdsponsor

1/400 Aïda (Revell 1/400) [wip]

Sorry hoor maar ik volg het even niet, wat is er nu mis mee?
 
Mark, op de foto is het niet zo duidelijk, maar niet alle uitsparingen voor de patrijspoorten, liggen effektief over een patrijspoort, naar de achterkant toe loopt het verschil bijna naar een halve centimeter.

En wat de problemen met de verf betreft, het voordek (nog geen fotoo van) heb ik drie keer gespoten en gestript en opnieuw gespoten, het is nog niet perfekt, maar ik zal het zo laten, want ik vrees dat het stuk een vierde stripbeurt niet zal overleven (het is al gebarsten, maar gelukkig valt het niet erg op)
 
... En net op het moment waarop jullie zouden kunnen beginnen denken dat ik er de brij aan heb gegeven, zijn we hier nog eens met een kleine update :)

Alle decals die op de romp moeten, liggen nu op de romp, en met een redelijk goed resultaat.
Gisteren heb ik ook het eerste dek bevestigd, en daarna voor de eerste keer PE gebruikt.

De relingen :

Zoals te verwachten was, bestaat een groot deel van de ijzerwinkel uit relingen, hier zijn we het verschil in dikte tussen plastic en PE :

P1000227_zpsbe808461.jpg

Het eerste stuk ging verbazend goed, en ik dacht al dat er niets aan was, was ik daar even mis zeg. Het stukje PE was al een ramp ; ik had namelijk het stuk omgewisseld (links en rechts) en plooide het uiteraard in verkeerde richting waardoor bijna ieder stukje ervan afbrak, dus deze losse stukjes heb dan individueel moeten aanbrengen :huh:

Maar goed, bij de rest van de leuning had ik dan weer minder problemen, dus het resultaat van een namiddag bricoleren : de relingen aan één kant staan erop :
P1000229_zpse7a6362b.jpg
En ietsje dichterbij :
P1000230_zpsc87fe625.jpg

Nu pas zie ik op die foto een braampje, maar die vind ik nergers terug op de reling zelf.

Ook het kinderbadje heeft handvaten gekregen om het in- en uitstappen te vergemakkellijken.
P1000231_zps47311cb4.jpg

De foto's zijn niet bepaald top qualiteit, maar daar zullen het maar mee moeten doen hé.
 
Vind de relingen er netjes opstaan! Dat pe is veel mooier dan de plastic relingen.
Goed bezig op zo'n kleine schaal. Ook de decals is toch weinig op aan te merken.
En ja, die rot macro foto's laten alles zien ook wat je met het blote oog niet ziet:$

Fred
 
Doe voort aan haar ! Al bij al zal het een mooie schip worden en zal je veel ervaring opgedaan hebben.
het is een kleurrijk schip ! :-). Ze staat ook op mijn planning wanneer ik weer beter ben.
Ik volg graag mee !
 
... En net op het moment waarop jullie zouden kunnen beginnen denken dat ik er de brij aan heb gegeven, zijn we hier nog eens met een kleine update :)

Alle decals die op de romp moeten, liggen nu op de romp, en met een redelijk goed resultaat.
Gisteren heb ik ook het eerste dek bevestigd, en daarna voor de eerste keer PE gebruikt.

De relingen :

Zoals te verwachten was, bestaat een groot deel van de ijzerwinkel uit relingen, hier zijn we het verschil in dikte tussen plastic en PE :

[url]http://img.photobucket.com/albums/v469/DanCooper/Aida%20Revell/P1000227_zpsbe808461.jpg[/URL]

Het eerste stuk ging verbazend goed, en ik dacht al dat er niets aan was, was ik daar even mis zeg. Het stukje PE was al een ramp ; ik had namelijk het stuk omgewisseld (links en rechts) en plooide het uiteraard in verkeerde richting waardoor bijna ieder stukje ervan afbrak, dus deze losse stukjes heb dan individueel moeten aanbrengen :huh:

Maar goed, bij de rest van de leuning had ik dan weer minder problemen, dus het resultaat van een namiddag bricoleren : de relingen aan één kant staan erop :
[url]http://img.photobucket.com/albums/v469/DanCooper/Aida%20Revell/P1000229_zpse7a6362b.jpg[/URL]
En ietsje dichterbij :
[url]http://img.photobucket.com/albums/v469/DanCooper/Aida%20Revell/P1000230_zpsc87fe625.jpg[/URL]

Nu pas zie ik op die foto een braampje, maar die vind ik nergers terug op de reling zelf.

Ook het kinderbadje heeft handvaten gekregen om het in- en uitstappen te vergemakkellijken.
[url]http://img.photobucket.com/albums/v469/DanCooper/Aida%20Revell/P1000231_zps47311cb4.jpg[/URL]

De foto's zijn niet bepaald top qualiteit, maar daar zullen het maar mee moeten doen hé.

PE aan de verkeerde kant plooien... wie heeft het niet meegemaakt. Ikzelf al meerder keren :-(.
Foto's zijn niet slecht ! We zijn ook geen beroepsfotograaf !
 
Hey,

Indd, knappe werken met die PE, is zeker een verrijking voor het model.
De handvatten aan het zwembad zijn eveneens heel mooi, het zijn zulke details die het afmaken.
Ga je nog beglazing voorzien in het schip??
 
al mooi werk geleverd het schip zal 100 x mooier zijn met de pe .
gr dirk d
 
Bedankt voor de bemoedigende woorden, mannen.

Swaken, als je dedoelt beglazing in die rechthoekigen raampjes ; ik was van plan om die met Clearfix te vullen, maar eerst moet ik nog eens zien, of daar bij de echte wel beglazing is.
 
Hey,

Dany, zou je niet beter van die verpakkingsplastiek gebruiken voor je ramen...;)
Je kan die in lange strippen snijden om aan de binnenkant te bevestigen met witte houtlijm, kwestie om nadien geen lijmsporen meer te zien. Ik weet uiteraard niet hoe je de binnenkant gaat aanpakken natuurlijk en wat je nog ervan gaat zien.... :)
 
Ik weet uiteraard niet hoe je de binnenkant gaat aanpakken natuurlijk en wat je nog ervan gaat zien.... :)

Aan de binnenkant van de romp komt er niets hoor, en nu ziet het er inderdaad "kaal" uit, maar eens heel de bovenbouw erop zal staan komt er ook geen licht meer in de romp, waardoor je toch niets anders ziet dan zwarte rechthoekjes. De rode patrijspoortjes zijn sowieso dicht, dus ik veronderstel dat de rechthoekjes geen beglazing hebben op de echte, en dat daar gewoon een soort service deck, of eventueel een wandelgang licht.
 
Hey Dany,

Je kunt de plastieken stripjes desnoods met smoke aan de binnenkant verven/spuiten zodat je een glaseffect hebt aan de buitenkant, maar niets meer ziet aan de binnenkant. Is maar een gedachte he'... ;)
 
Spoedig zal ik weer eens aan de slag moeten gaan met de reling aan de andere kant.
Gisteren nog eens goed naar de 1:1 versie gekeken toen ze in Zeebrugge lag, en die rechthoekige raampjes hebben inderdaad geen glas.
 
Spoedig zal ik weer eens aan de slag moeten gaan met de reling aan de andere kant.
Gisteren nog eens goed naar de 1:1 versie gekeken toen ze in Zeebrugge lag, en die rechthoekige raampjes hebben inderdaad geen glas.
was het de juiste aida dat in zeebrugge lag gisteren was het de aida sol denk ik .
gr dirk d
 
Ja idd, eigenlijk geen zusterschip, maar de vorige keer was het de Luna, en daar dacht ik ook geen beglazing te hebben gezien in die rechthoekige ramen.
 
Ja idd, eigenlijk geen zusterschip, maar de vorige keer was het de Luna, en daar dacht ik ook geen beglazing te hebben gezien in die rechthoekige ramen.

ik denk dat dit geen probleem kan zijn ze kommen toch regelmatig binnen in zeebrugge .
gr dirk d
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan